בריאות ותזונה

מציקים לילד שלכם בבית הספר? הנה למה קריטי שתתערבו ותעצרו את זה

מחקר חדש מגלה שילדים שחוו הצקות בבית הספר נמצאים בסיכון גדול יותר לפתח הפרעות פוסט טראומה ובעיות נפשיות אחרות מאשר ילדים שסבלו הזנחה והתעללות מצד מבוגרים

אא

הצקות בבית הספר גורמות לילדים לחוות טראומה פסיכולוגית מתמשכת באותה עוצמה כמו התעללות פיזית קשה, כך קובע מחקר חדש שנערך בארצות הברית.

המחקר, שכלל 480 סטודנטים בגיל 18 עד 22, מצא כי הנזקים של הצקות בקרב ילדים עלולים להימשך שנים ארוכות ולפגוע בבריאות הנפש של הקורבנות גם לאחר שהגיעו לבגרות. בעוד שרוב המחקרים על הצקות עד היום התמקדו בגיל גן עד סוף התיכון, המחקר על סטודנטים גילה שיש צורך לבדוק את השלכות הבעיה גם בשכבות גיל גבוהות יותר.

המחקר, שנערך על ידי הפסיכולוגית החינוכית פרופסור דורות'י אספלייג' מאוניברסיטת פלורידה, מצא כי סטודנטים שחוו הצקות קבועות בילדותם דיווחו על מספר גדול יותר של בעיות בריאות הנפש בהשוואה לבני גילם. לפי המחקר, הצקות מילדים אחרים היו המנבא החזק ביותר של תסמיני הפרעת פוסט טראומה בקרב סטודנטים – מנבא חזק יותר אפילו משר חשיפה לאלימות בקהילה או הזנחה והתעללות מצד מבוגרים.

בנות שחוו הצקות מחברות סבלו במיוחד מנזקים רגשיים ודיווחו על רמות גבוהות יותר של דיכאון, חרדה והפרעת פוסט טראומה בהשוואה לבנים שסבלו הצקות.

"היותו של ילד קורבן להצקות משמעותיות של חבריו ניבא באופן משמעותי את רמות הדיכאון והחרדה שלו בבגרות הצעירה, מעל ומעבר לחוויות ילדות טראומתיות אחרות", אומרת אספלייג'.

החוקרים מציעים שמומחי בריאות הנפש העובדים עם סטודנטים יהיו מודעים לכך שסטודנטים הנזקקים לעזרה פסיכולוגית כנראה סבלו סוגים רבים של טראומה אותם יש לבדוק, ושיש סיכוי טוב כי סבל מהצקות בבית הספר שיחק תפקיד חשוב בהיווצרות הבעיות שלהם. התערבויות שעוזרות לצעירים לפתח רשתות תמיכה חברתית מגוננות הן כנראה הדרך הטובה ביותר לעזור להם להתגבר על הטראומה מההצקות שחוו כילדים, מוסיפים החוקרים.

תגיות:בריאותהפרעת נפשיתהצקותבית הספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה