בריאות ותזונה

10 עובדות: כל מה שרציתם לדעת על שוקולד ובריאות (כן, יש בו גם יתרונות)

השוקולד מגן על הלב, מרומם את מצב הרוח, מחזק את מערכת החיסון אך גם עתיר בקלוריות. 10 עובדות טעימות על השוקולד

אא

1. השוקולד נולד במקסיקו בשנת 500 לפני הספירה. האצטקים שגילו אותו לראשונה נהגו לטחון את פולי הקקאו ולייצר מהם משקה מר. במאה ה-16 הוסיף הכובש הספרדי הרננדו קורטז סוכר למשקה והפך אותו למתוק. התערובת כפי שאנחנו מכירים אותה כיום היא פרי פיתוחה של חברה אנגלית שייצרה ב-1847 "שוקולד לאכילה", ושל דניאל פטר השוויצרי, שהוסיף לראשונה חלב לשוקולד בשנת 1876.

2. שוקולד הוא ממתק העשוי מזרעים מותססים, קלויים וטחונים של עץ הקקאו הטרופי. השוקולד הוא שילוב של מוצקי קקאו וסוכר בשילוב מרכיבים נוספים - לציטין, שתפקידו לסייע ביצירת אמולסיה בין המרכיבים, ולעתים ונילין כרכיב טעם. השוקולד מכיל אנדורפינים המשפיעים על המוח וגורמים להשראת תחושה טובה, אך חומרים אלה מתפרקים במערכת העיכול, והכמות שמגיעה אל המוח כאשר הקקאו נצרך באכילה היא זניחה.

3. השוקולד הוא מזון עתיר אנרגיה: פולי הקקאו מהם מכינים את השוקולד מכילים כ-50% חמאת קקאו, פחמימות ומעט חלבונים. בתהליך הייצור מוסיפים לו בדרך כלל כמות גדולה של סוכר, חלב או שמנים אחרים המגדילים את ערכו הקלורי של המוצר הסופי. אי לכך, צריכה של כמויות גדולות של שוקולד עלולה לגרום להשמנה.

4. מחקרים הראו שאכילת שוקולד מזרזת במוח הפרשה של אנדורפינים וסרוטונין, שמרוממים את מצב הרוח באופן זמני וקצר.

5. השוקולד מכיל חומר ממריץ בשם תאוברומין, כמויות קטנות של אנאנדמיד שהוא מוליך עצבי כמו גם קפאין וטריפטופן בכמויות קטנות.

6. מחקרים חדשים טוענים כי לשוקולד תפקיד בהגנה על הלב, מכיוון שהוא מכיל אנטיאוקסידנטים, פלבנואידים – קבוצת חומרים שחלקם צבעוניים המצויים בצמחים, ופוליפנולים, הפועלים למניעת תהליכי חמצון, מורידים את הסיכון לקרישי דם ומסייעים בהפחתת הסיכון למחלות לב.

7. בנוסף, קיימים מחקרים הקושרים את פעילותם של נוגדי החמצון לעיכוב תהליכי הזקנה, לחיזוק מערכת החיסון ולריפוי פצעים.

8. במחקר נמצא כי האלקלואיד תאוברומין שבשוקולד המריר מסוגל להקל על שיעול עיקש. במחקר שנעשה על השוקולד המריר נמצא כי הוא עוזר להרגיע את מנגנון השיעול שבגוף ביעילות שכמעט משתווה לתרופה קודאין, הודות לתאוברומין שבו. הכימיקל הזה אחראי להרגשה הטובה השוררת בגוף בעת אכילת שוקולד מריר,  והוא מרגיע את הפעילות של עצב הוואגוס.

9. האנטיאוקסידנטים שיש בשוקולד הכהה העשוי מקקאו, מפחיתים את ההשפעה המזיקה של הכולסטרול הרע (LDL), ומעלים את רמת הכולסטרול הטוב (HDL).

10. המרכיב העיקרי בשוקולד הוא חמאת קקאו, המכילה אומנם שומן רווי, אבל היא מכילה גם חומצה אולאית – חומצת שומן חד בלתי רוויה, המצויה גם בשמן זית, שמן קנולה, בוטנים ואבוקדו, וידועה כיעילה לבריאות הלב. 

תגיות:שוקולדבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה