חדשות בארץ

עצוב: ומי במקום הראשון בשימוש בסלולארי בעולם? ילדי ישראל

על פי נתוני מכון הבריאות העולמי, ילדי ישראל נמצאים במקום האחרון בפעילות גופנית בעולם, ובמקום הראשון בשימוש במכשירי סמארטפון. פרופסור נמט מודאג: "אנחנו רואים יותר לחץ דם, יותר סוכרת, יותר הפרעה בשומני הדם, דברים שלא היו פעם אצל ילדים ובני נוער"

אא

האם ידעתם, שעם השנים הילדים שלכם הופכים לעצלנים וחולניים יותר? כך עולה מנתוני מכון הבריאות העולמי, שדירג את ילדי ישראל וקבע שהם נמצאים במקום האחרון בפעילות גופנית בעולם, ומאידך, במקום הראשון בשימוש בטלפונים סלולאריים בעולם.

הממצאים, מדאיגים לא מעט מומחים, בעיקר בשל הקשר ביניהם, המסביר את חוסר הפעילות הגופנית, שהוחלפה ממשחקי ילדות תמימים ומלאי מרץ, בפעילות נמרצת שמקורה ב...אצבע בלבד.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"הכושר הגופני של הילדים של היום הוא פחות טוב מהכושר הגופני שלנו לפני 30-40 שנה", מסביר מנהל המרכז לבריאות ילדים ונוער, פרופסור דני נמט, בראיון לאתר מאקו. "הדופק של הילדים שלנו היום יותר גבוה מהדופק של ילדים לפני 20 שנה ב-3-4 פעימות. היכולת המוטורית שלהם פחות טובה, הקואורדינציה שלהם פחות טובה, הגמישות שלהם פחות טובה, הם נופלים יותר, הם מסורבלים יותר".

על פי הנחיית ארגון הבריאות העולמי, על בני נוער לבצע מדי יום 60 דקות של פעילות גופנית, שכן גיל ההתבגרות היא הגיל הקריטי בחשיבותו לפעילות מסוג זה. בפועל, בישראל, פחות מ-20% (!) מתלמידי חטיבות הביניים עומדים בהנחיה זו, והיעדרה, פוגעת בהם גם חברתית ונפשית.

לדברי פרופסור נמט, המחסור בפעילות נצפה כבר באופן שיטתי, כבעיה אצל כלל הילדים בישראל, שהשפעותיו הרסניות ביותר."אנחנו רואים יותר לחץ דם, יותר סוכרת, יותר הפרעה בשומני הדם, דברים שלא היו פעם אצל ילדים ובני נוער".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

על כך מוסיפה גם דוקטור אנאבלה שקד, ממכון אדלר בראיון לאתר מאקו, כי מדובר בנתונים בעלי השלכות שונות, שיוצרות בין היתר, גם מעגל בעייתי נוסף. "הדאגה היא, שחוסר עשייה מובילה לחוסר כוח. כשאין כוח לא עושים וכשלא עושים אין כוח, ויש לנו מעגל שמביא לעצלנות ולחוסר ביטחון".

המסקנה? נראה שסמארטפון הוא לא בייביסיטר אידיאלי לילדים, בלשון המעטה. לכן, חשוב שתעודדו את הילדים שלכם לצאת מהמסכים, ליצור יותר קשרים חברתיים אנושיים, להשקיע יותר זמן ביציאה החוצה ובעשייה של פעילות גופנית ומשחקים חברתיים משותפים, מאשר רביצה מתמשכת מול הסמארטפון. אחרת, לא רחוק היום שהנזקים הנפשיים, הרפואיים, הרגשיים והחברתיים שכבר נצפים אצלנו, וההשלכות העתידיות שלהם – עשויים להפוך לדאגה אמיתית עבורנו בעוד שנים מספר.

תגיות:סמארטפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה