בריאות ותזונה

הכל בראש: לאיזה מזון זקוק המוח שלנו?

הפעם נתמקד בתפקוד המוח. רבים חושבים שהגוף שלנו מוכן להכיל כל מה שאנחנו מאכילים אותו, ומונעים ממנו את שצריך לקבל - ואחר כך אנחנו מתפלאים שאנחנו חשים ברע. תזונה לא נכונה עלולה לפגוע בתפקוד מערכת העצבים, ובין היתר מובילה להפרעות קשב וריכוז, דיכאון, חרדות, הפרעה טורדנית כפייתית (או-סי-די), תסמונת טורט ומחלת הנפילה (אפילפסיה)

אא

רבים חושבים שהגוף שלנו מוכן להכיל כל מה שאנחנו מאכילים אותו, ומונעים ממנו את שצריך לקבל, ואחר כך אנחנו מתפלאים שאנחנו חשים ברע. הפעם אבקש לגעת במה שאנחנו צורכים ומונעים מגופנו עם דגש על המוח.

"האם אתה מטפל במצבים שונים של מחלת הנפילה (אפילפסיה)", שאל אותי אחד. "האם אתה מטפל בתסמונת טורט", שאל אותי אחר.

תופעות אלו ואחרות הינן סימפטומים שונים של הפרעות בתפקודי מערכת העצבים המרכזית הכוללת כמובן את המוח. מערכת העצבים הינה מערכת מורכבת המבוססת על תקשורת בין תאי העצב. כך עוברות פקודות שונות מהמוח למקומות שונים בגוף. מחלות שונות הקשורות למערכת העצבים הינן סימפטומים שונים המצביעים על ליקויים בתקשורת בין תאי העצב. בכך, מוסברים סימפטומים שונים הידועים כנובעים ממערכת העצבים כגון: הפרעות קשב וריכוז. דיכאון, חרדות, OCD ועוד סימפטומים רבים. מה חשוב מאוד ואף מכריע בתקשורת טובה של תאי העצב בגוף?

כמו בחוט חשמל העטוף במעטפת פלסטיק, אף תאי העצב שלנו עטופים במעטפת הנקראת מיאלין, שתפקידה לבודד את העצב מבחינה חשמלית, להגן עליו ולהזין אותו. איכות התקשורת בין תאי העצב תלויה באיכות מבנה מעטפת תא העצב, המיאלין.

מה קובע את איכות תא העצב? המיאלין עשוי משני סוגי שמן: אומגה 3 ואומגה 6. היחס בין שני סוגי האומגות צריך להיות לפחות 1:4 לטובת אומגה 6 אבל, צריך לשאוף להורידו ל 1:2 לטובת אומגה 6. אולם כיום בתזונה המודרנית (שמכילה הרבה אומגה 6) היחס הוא 1:10 ולפעמים מגיע עד 1:30 לטובת אומגה 6. הבעיה בכך היא שאומגה 6 הנקראת גם 'חומצה ארכידונית' מעודדת ייצור של תהליכים דלקתיים בגוף. אי לכך, כשאחוז חומצת השומן אומגה 6 עולה, מערכת החיסון מתחילה להיכנס לפעילות, ותוקפת את המקומות השומניים ובכלל זה את מערכת העצבים. מצב זה גורם לירידה ברמת המוליכות של העצב ונוצרים ליקויים בתקשורת בין תאי העצב. זה הבסיס למחלות שונות במערכת העצבים.

לאור זאת, יש לנקוט מספר פעולות כדי לעצור את התהליך ואתן שתי דוגמאות: א. יש לצמצם עד למינימום את צריכת המזונות המכילים אומגה 6, כגון חלבון מן החי, מזונות מעובדים, כמו נקניק וכדומה, שומנים מזוקקים כגון: שמן סויה, קנולה ועוד. ב. יש לחזק את רמות חומצות השומן אומגה 3 על ידי צריכת עלים ירוקים, אגוזים ועוד. כמו כן, רצוי לצרוך תוסף של אומגה 3. (בהמשך אכתוב על המומלץ לדעתי).

לאור זאת, מניעת מזון מזיק ולעומת זאת צריכת מזון מתאים יוכלו למנוע ובמקרה הצורך אף לטפל בסימפטומים שונים הקשורים למערכת העצבים.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה