חדשות יהדות

נס מרגש: הציצית שימשה כחוסם עורקים, והצילה את חייו של יאיר

יאיר, אחד מפצועי הפיגוע ברעננה, משחזר את הנס הכפול שאירע לו, בזכות מצוות הציצית. "התלבטתי אם ללבוש אותה. היא הייתה חדשה ורציתי לשמור אותה לחתונה של אחותי", סיפר. משהחליט לקיים את המצווה בכל זאת, הייתה זו אותה ציצית שנכרכה על פצעיו כחוסם עורקים, ובכך הצילה את חייו

אא

הניסים לא מפסיקים להתרחש, רק צריך לפקוח את העיניים ולראות אותם: בראיון מיוחד שנעשה עמו באתר 'כיכר השבת' - משחזר יאיר, אחד מפצועי פיגוע הדקירה ברעננה - את הנס המפעים שאירע עמו בזכות הציצית, אותה התלבט האם ללבוש או לא.

בבוקרו של אותו יום, בטרם יצא את ביתו - נוכח לדעת כי כל הציציות שלו נמצאות בכביסה, למעט ציצית אחת אותה רכש לכבוד החתונה של אחותו, שהתקיימה למחרת. "התלבטתי אם כדאי לי לחדש אותה", הוא אומר ומוסיף לתאר את שחלף במוחו באותו זמן. "מה, אני אלבש את הציצית החדשה דווקא היום? נשמור אותה ליום החתונה".

יאיר. ניצל בזכות מצוות ציצית (צילום: צילום מסך, אתר 'כיכר השבת')יאיר. ניצל בזכות מצוות ציצית (צילום: צילום מסך, אתר 'כיכר השבת')

בסופו של דבר הוכנע היצר הרע לטובתו, כשהתעקש על קיום המצווה למרות הכל: יאיר מיהר לעטות את הציצית החדשה על גופו, ויצא אל הרחוב כשהוא 'מוגן' מבחינה רוחנית.

רק מאוחר יותר באותו היום, התברר גודל הנס הכפול: הציצית הגנה לא רק על נשמתו, כשעטה אותה - כי אם גם על גופו. "המחבל התנפל עליי בתחנה וניסה לדקור אותי", הוא משחזר את רגעי האימה בהם נאלץ להתעמת ולהילחם על חייו. בחסדי ה' ובהשגחתו, אזרחים טובים השכילו להשתמש בציצית שעל גופו כחוסם עורקים לפצעיו, עד לבואם של כוחות ההצלה, ובכך ניצלו חייו. חסדי ה' כי לא תמנו, כי לא כלו רחמיו.

תגיות:נסציצית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה