חדשות יהדות

כיצד מסעדת 'איקאה' פותחת את המסעדה הבשרית בצהרי ט' באב?

לא יאומן: המסעדה הבשרית שבסניף 'איקאה' בראשון לציון, העומדת תחת הכשרות המהודרת של בד"ץ בית יוסף, פתוחה בתשעה באב, החל מהשעה 14:30

אא

בסניף של חברת 'איקאה' בראשון-לציון התפרסמה מודעה, לפיה המסעדה הבשרית תיפתח ביום ראשון – תשעה באב, בשעה 14:30 אחרי הצהריים. במודעה צוין כי במוצאי שבת, ליל תשעה באב, תהיה החנות סגורה, אך ביום ראשון תפתח המסעדה בצהרי היום.

הרב אריאל דלרוזה, מפקח מטעם בד"צ בית יוסף, אמר לחרדים 10, כי ישנו פסק מפורש של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שיש לאפשר למסעדות לפתוח ביום תשעה באב, כדי שאנשים לא יכשלו באכילת טרפות. הרב דלרוזה מוסיף כי "על אף הפסק הזה, אנחנו כבד"ץ בית יוסף מחמירים ומקפידים שכל המסעדות יהיו סגורות ביום הקשה והנורא, בו מתאבל עם ישראל על חורבן הבית. מבחינתנו כבד"ץ, הדבר דורש היערכות מוקדמת לעניין, כמה שבועות מראש, אבל ישנם מקומות שאנו נתקלים במצבים מורכבים, כמו קניונים וכדומה, שהנהלת הקניון מחייבת את בעלי המעדה לפתוח".

"ב'איקאה' ישנה מורכבות שנובעת מהסכמים של 'איקאה ישראל' עם 'איקאה' העולמית, שמונעת ממנה לסגור לגמרי את שערי המסעדה ביום תשעה באב", מציין הרב דלרוזה ומוסיף כי "בשל סיבוכים בירוקרטיים אין בידי 'איקאה' ישראל לסגור את המסעדה ביום עצוב זה. אנו מקווים מאוד שהדבר ישתנה בשנים הבאות ומסעדת סניף 'איקאה' תהיה סגורה בתשעה באב".

ואנו מוסיפים, כי כולנו תפילה שבשנה הבאה נזכה שתשעה באב ייהפך ליום ששון ושמחה, כמובטח לנו בנבואות הנחמה.

תגיות:תשעה באב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה