חדשות בעולם

הטבע השברירי: 23,000 מיני בעלי חיים מצויים בסכנת הכחדה

איגוד השימור העולמי פרסם את "הרשימה האדומה" של המינים המצויים בסכמת הכחדה בטבע ברחבי העולם

אא

איגוד השימור העולמי (IUCN) פרסם את "הרשימה האדומה" של המינים המצויים בסכנת הכחדה ואיום בטבע ברחבי העולם. ברשימה מופיעים 77,340 מיני בעלי חיים וצמחים המוכרים למדע, ביניהם 22,784 המצויים בסכנות שונות של הכחדה בטבע.

על פי הדו"ח, אובדן וצמצום בבתי הגידול של בעלי החיים זוהו כגורמי האיום המרכזיים על 85% מהמינים הקיימים כיום. בנוסף, מינים פולשים וסחר בחיות הבר הם חלק מהגורמים העיקריים שמביאים לירידה באוכלוסיית בעלי החיים והצמחים. 

באפריקה מצבם של הפילים, האריות והקרנפים נמצא בירידה מתמדת. הגורמים לכך הם ציד פרוע וירידה בכמות הטרף הזמינה.

הציד מהווה את אחד האיומים הגדולים על הקרנפים ברחבי העולם. קרני החיות נמכרות בסכומי עתק של עשרות אלפי דולרים לקילוגרם. על פי הערכות, אם יימשך קצב הציד הנוכחי, הקרנפים עלולים להיכחד לחלוטין מהטבע ב-20 השנים הקרובות.

סיכון נוסף לחיות מהווים ארגוני הפשע. מאז 2009 גברה פעילותם של ארגוני פשע חובקי עולם ותעשיית הסחר בחיות בר ואבריהן נחשבת לאחד מענפי הפשע הרווחיים והגדולים בעולם. 

הנשרים והעוזניות אף הם סובלים קשות ממימדי הציד הברוטליים נגד הקרנפים והפילים. הגורמים לכך הם הציידים החוששים כי הנשרים, התרים אחרי פגרים, יסגירו את מיקומם. הציידים משתמשים ברעלים כדי להרוג את העופות הדורסים.

הרעלות של ציידים וחקלאים, סחר בעופות הדורסים למטרות רפואה מסורתית ומאכל, נחשבים לגורמים העיקריים לתמותת הנשרים.

מספר הגורילות והשימפנזים במרכז אפריקה ממשיך לרדת בעקבות ציד, אובדן שטחי מחייה ומחלות. בשתי התפרצויות של נגיף האבולה מתו אלפי גורילות ושימפנזים בגבון ובקונגו.

 והנתונים האופטימיים-

למרות הסכנות המרחפות על בעלי חיים רבים, מאמצי הצלה של מינים שונים נושאים פרי לאחר שנים רבות. אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים הוא החזרה לחיים של השונר האיברי המצוי בספרד ופורטוגל. ב-2002 נותרו רק 52 שונרים בוגרים בטבע וב-2012 מספרם עלה ל-156.

עוד סיבה לאופטימיות זהירה מגיעה מאסיה, מעוזו של הטיגריס הבנגלי. על פי סקר שנערך השנה בעשרות שמורות טבע ברחבי הודו, בסיוע של פקחים ומצלמות מעקב, נספרו 2,226 טיגריסים - עלייה של 30.5% בהשוואה לסקר הקודם שנערך ב-2010, שבו אותרו 1,706 טיגריסים.

תגיות:בעלי חייםהכחדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה