חדשות בארץ

נתניהו למשפחות החיילים החטופים: "אני מחויב להחזיר את כולם. לא אשאיר מאחור אף אחד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משפחות החיילים שנחטפו לעזה. המשפחות חששו באחרונה שהחיילים לא יכללו בעסקה לשחרור חטופים. ראש הממשלה: "אנחנו מחזיקים בנכסים אסטרטגיים של חמאס. זהו מפתח נוסף לשחרור בנינו ובנותינו"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם בני משפחות החיילים שנחטפו על ידי החמאס לעזה. מדובר בפגישה ראשונה עם נציגי המשפחות מאז החלה המלחמה. המשפחות הביעו באחרונה חשש מאי שחרורם העתידי, לאור הפרסומים שהמשא ומתן שהתנהל בשבועיים האחרונים מול החמאס, לא כולל את שחרורם של החיילים, שחלקם אינם בין החיים.

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "אני יודע שכל יום שעובר עליכם הוא גיהנום. הבנים שלכם הם הגיבורים שלנו. גיבורי ישראל. כפי שהחזרנו עד היום 123 מחטופינו, אני מחויב להחזיר את כולם, כולל כולם. לא אשאיר מאחור אף אחד. אני עוסק בזה יומם ולילה באופן אישי".

נתניהו הדגיש בפני המשפחות כי רק המשך הלחץ הצבאי העוצמתי שצה"ל הפעיל, ולדבריו "עוד יפעיל", הוא זה שהחזיר את החטופים. לדברי נתניהו, "אנחנו מחזיקים בנכסים אסטרטגיים של חמאס. זהו מפתח נוסף לשחרור בנינו ובנותינו. כבשנו את צפון הרצועה ואת ח׳אן יונס. ביתרנו את הרצועה, ואנחנו נערכים לכניסה לרפיח. כדי להחזיר את כולם, צריך להשתמש בכל הנכסים הללו בצורה מושכלת במשא ומתן שאני מנהל בעצמי מדי יום - כדי להחזיר את כולם ולא רק חלק".

כזכור, 23 מהחטופים הם חיילים, בהם שבע תצפיתניות מבסיס נחל עוז. בהן, אורי מגידיש שוחררה מהשבי על ידי כוחות צה"ל במהלך מבצע, וגופתה של נועה מרציאנו, שנרצחה על ידי חוטפיה בעזה,  חולצה על ידי צה"ל.

בחטופים נמנים גם אלוף-משנה אסף חממי, מפקד חטיבת קטיף, שנרצח במהלך המתקפה וגופתו נחטפה לרצועת עזה, וחייליו: שקד דהן, קיריל ברודסקי, ותומר אחימס, שנרצחו יחד איתו וגם גופתם נחטפה. בנוסף, גופותיהם של החיילים שי לוינסון, עוז דניאל, איתי חן, ודניאל פרץ, נחטפו גם הן, וגופותיהם של זיו דדו, ניק בייזר ורון שרמן שנהרגו במתקפה, נמצאו ברצועת עזה וחולצו ארצה.

הבוקר, שעות לפני הפגישה עם ראש הממשלה, אמרה ענת, אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט: "עד היום שכחו אותנו. מדובר בילדים, שרק סגרו קלמר וחגגו בנשף. ילדים שעוד גרים בבית, והאחים הקטנים שלהם עוברים ליד החדר הריק ושואלים את השאלות הכי תמימות וקשות שיורות חיצים ישר ללב. הבנים שלנו הופקרו. רובם שילמו על כך בחייהם ומוחזקים כגופות. חיילים ששרדו מוחזקים פצועים בתנאים לא אנושיים, עוברים ייסורים, עינויים בתת-הקרקע בקור מקפיא, בכלובים קטנים, ללא אור יום ומורעבים. עם חמצן דחוס, שמקשה על נשימה ותנאי תברואה ותחלואה מסוכנים".

לדבריה, "אנחנו דורשים היום בפגישה לשים על השולחן בצורה גלויה מהו מחיר. עם איזה מצב בלתי הפיך מדינת ישראל לא תדע להתמודד? תשובות כמו אנחנו עושים הכול לא מספקות יותר".

תגיות:בנימין נתניהומשפחות החטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה