חדשות בעולם

זעם בישראל: נשיאת הפרלמנט הבלגי סירבה להקרין את סרט הזוועות

שגרירת ישראל בבלגיה ביקשה להקרין גרסה מקוצרת של הסרט בפני ועדת החוץ של הסנאט - אך גם שם נאסרה ההקרנה. בז'נבה, שרי החוץ והבריאות דרשו מהצלב האדום להגיע אל החטופים, ומארגון הבריאות העולמי לחשוף את השימוש של חמאס בבתי חולים

נתניהו וראש ממשלת קנדה (צילום: Kobi Gideon / GPO)נתניהו וראש ממשלת קנדה (צילום: Kobi Gideon / GPO)
אא

שגרירת ישראל בבלגיה, עדית רוזנצוויג אבו, ביקשה להקרין את סרט הזוועות של צה"ל בפני חברי הפרלמנט הבלגי, אולם נשיאת הפרלמנט דחתה את בקשתה. כך דווח היום (רביעי) בווינט.

הנימוק של הפרלמנט הבלגי היה שחלק מראשי המפלגות הטילו וטו על קיום ההקרנה. בנוסף, ועדת החוץ של הסנאט הבלגי מנעה את ההקרנה, בטענה כי מדובר בתעמולה ישראלית שנועדה להסוות פשעי מלחמה.

אחד המתנגדים העיקריים להקרנה היה ווטר דה ורינט, ממפלגת הירוקים, שטען, תוך שהוא מתבסס על השקרים שמפרסם חמאס, כי "4,000 ילדים נהרגו בעזה. מנהיגים פוליטיים מסוימים בישראל מדברים על טיהור אתני ורצח עם. אתם מפציצים בתי ספר, מסגדים ואנשים שעובדים עבור האו"ם".

בארגון ידידי ישראל בבלגיה עקצו את נשיאת הפרלמנט: "מעניין שנשיאי הפרלמנט לא התקשו להגיע לקונצנזוס לארח בשנה שעברה תערוכת צילומי תעמולה של הפלסטינים, שקשורה לטרור. בושה על הצביעות של נשיאי הפרלמנט שחולשתם אפשרה את העלבון הזה בשנה שעברה, וחוסר עמוד השדרה שלהם לא הצליח לכבד את הנרצחים השנה". משרד החוץ טרם הגיב לארוע, אולם גורמים מדיניים מסרו כי מדובר "בהתבססות על שקרי החמאס כדי לתקוף את ישראל ולמנוע מהציבור הבלגי ונבחריו לצפות באמת".

בירושלים הופתעו: ראש ממשלת קנדה דרש להפסיק "הרג אזרחים בעזה"

ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, מתח ביקורת קשה על ישראל על מה שהוא כינה הרג אזרחים וילדים בעזה, תוך שהוא מסתמך על דווחים שיקרים של החמאס וארגונים פלסטינים.

טרודו קרא לממשלת ישראל "לנהוג באיפוק כי העולם עד וצופה. הרג נשים, ילדים ותינוקות חייב להיפסק". עם זאת, הפציר בחמאס להפסיק להשתמש בעזתים כ"מגן אנושי". בשבוע שעבר קרא ראש הממשלה הקנדי ל"הפסקה הומניטרית משמעותית" כדי לאפשר את שחרור החטופים ולספק סיוע לרצועת עזה, כך שייתן לתת מענה לצרכים אזרחיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לגנות את דבריו של טרודו, וצייץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "לא ישראל תוקפת בכוונה אזרחים, אלא חמאס שערף ראשים, שרף וביצע טבח באזרחים, בזוועות הקשות ביותר שבוצעו נגד יהודים מאז השואה. בעוד ישראל עושה הכול כדי להרחיק אזרחים מאזורי התקיפות, חמאס עושה הכול כדי לשמור עליהם שם. ישראל מספקת לאזרחים בעזה מסדרונות הומניטריים ואזורים בטוחים, בעוד חמאס מונע מהם לעזוב באיומי אקדח".

נתניהו סיכם: "חמאס, לא ישראל, הוא שצריך להיות מואשם על ביצוע פשע מלחמה כפול - פגיעה באזרחים תוך הסתתרות מאחורי אזרחים. על כוחות הציוויליזציה לתמוך בישראל בהשמדת הברבריות של חמאס".

שרי החוץ והבריאות נפגשו עם נשיאת הצלב האדום

שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אוריאל בוסו נועדו בז'נבה עם נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספוליריק. בפגישה השתתפו גם בני משפחות חטופים, שפנו לספוליריק, סיפרו לה על חטיפת יקיריהם וביקשו את פעילותו הדחופה של הארגון להגיע אל החטופים, לוודא מה מצבם ולהבטיח עבורם טיפול רפואי.

"הצלב האדום חייב לפעול בכל הערוצים כדי לבקר בהקדם את החטופים, ביניהם ילדים, נשים וקשישים, המוחזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס", אמר השר כהן, "ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת על פיו". בוסו הוסיף: "עזה משלמת מחיר כבד על העובדה החמורה שמחבלי חמאס משתמשים בבתי חולים כבסיסי טרור. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית לגנות זאת בשפה ברורה - לא ייתכן שמשתמשים במתקנים רפואיים להגנה על טרור".

לאחר מכן נפגשו השרים ונציגי משפחות החטופים עם מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי (WHO), דר' טדרוס ג'ייברסוס. בפגישה הוצגה דרישה חד-משמעית מהארגון לחשוף את השימוש שעושה חמאס בבתי החולים ברצועה לפעילות טרור. "השימוש הציני של ארגון הטרור חמאס בבתי חולים היא כישלון מהדהד של ארגון הבריאות העולמי ושל ארגוני האו"ם", אמר השר כהן, "מתחת לאפם של הארגונים האלו הוקמה תשתית הטרור הגדולה בעולם. מדובר בפשע מלחמה כפול".

בנוסף, שר החוץ ומשפחות החטופים קיימו תדרוך ל-70 שגרירים למוסדות האו"ם בג׳נבה. המטרה לשמר את התמיכה בישראל ולהפעיל לחץ בין לאומי להחזרת החטופים. בתדרוך הציג כהן את פעילות ישראל מאז טבח ה-7 באוקטובר, ואת מטרות המלחמה שפרצה בעקבותיו.

תגיות:קנדהבלגיהמלחמת חרבות ברזלחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה