חדשות בארץ

בג"ץ פסל את העתירה שקראה לכנס את הקבינט לדיון בכשירות צה"ל

שופטי העליון הודיעו כי העתירה מתבססת על דיווחים בתקשורת ואין לה בסיס עובדתי. השופטים: "מדובר בנושא המצוי בגרעין שיקול הדעת של הממשלה"

אילוסטרציה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) עתירה שקראה להורות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכנס את הממשלה, או את הקבינט, לדיון מיוחד שיעסוק במצב הכשירות של הצבא.

השופטים קבעו כי "המסר העובדתי עליו מתבססת העתירה, בכל הנוגע לטענה להימנעות ראש הממשלה מלדון 'במצב הכשירות של צה"ל' הינו רעוע ודל ביותר. העותרים נשענים על טענות לפיהן 'ככל הידוע' להם גורמים שונים פנו לראש הממשלה בעניין זה, ועל פרסומים שונים בתקשורת. גם הטענות לקיומו של 'מצב חירום' נשענות על 'דיווחים בתקשורת', על פיהם דוּוח לראש הממשלה על ירידה ברמת הכשירות של צה"ל".

העתירה הוגשה על ידי ארגוני מחאה שטענו כי הרפורמה המשפטית פוגעת בכשירות הצבא. לדברי העותרים, הממשלה, והעומד בראשה, עודכנו על ידי צמרת צה"ל על הפגיעה האמורה, אך לא דנו בכך, למרות "האזהרות".

נציין כי הן הקבינט והן ועדת החוץ והביטחון, עודכנו ללא הרף בנעשה בצבא וקיבלו לא אחת סקירה על מוכנות הצבא מבחינה מבצעית, תוך התייחסות לנושא הרפורמה המשפטית והשפעתו על צה"ל.

השופטים הוסיפו בהחלטה לדחות את העתירה כי "לא רק שהעתירה אינה נשענת על תשתית עובדתית מינימלית, כאמור, אלא שתשובות המשיבים שניתנו לפניות העותרים שקדמו לעתירה, עומדות בסתירה חזיתית לטענות העולות בה. זאת מבלי שניתן לכך כל מענה מטעם העותרים, מלבד טענתם הכללית כי מדובר בתשובות ש'אין בהן דבר וחצי דבר' ו'אינן ענייניות'".

בסיכום דחיית העתירה, כתבו השופטים כי "מדובר בנושא המצוי בגרעין שיקול הדעת של הממשלה. זו הדרך והאופן שבהם יש להתמודד עם סוגיות מתחום יחסי הביטחון, תחום אשר ההתערבות השיפוטית בו הינה מצומצמת ביותר ומרוסנת עד מאוד".

תגיות:עתירה לבג"ץצה"להרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה