חדשות בארץ

היועמ"שית לבג"ץ: לחייב את לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים

שלושה ימים לפני הדיון בעתירה בבג"ץ הודיעה גלי בהרב מיארה, בחוות דעת משפטית, שעל שר המשפטים לכנס את הוועדה. בימ"ש דחה את הדיון לבקשת שר המשפטים

יריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

 

(עדכון: 20:05)

בג"ץ אישר הערב (שני) את בקשתם שר המשפטים יריב לוין והממשלה לדחות את הדיון בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים ל-19 בספטמבר. הדיון אמור היה להערך ביום חמישי הקרוב.

נזכיר כי מדובר בעתירה שהוגשה נגד הממשלה ושר המשפטים הקוראת לו לכנס את הוועדה למינוי שופטים. היום הגישה היועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, את תגובתה לעתירה, ממנה עולה כי היא תומכת בקבלת העתירה נגד השר, שהודיע במקביל כי ייצג את עצמו בדיון. זאת בעקבות המחלוקת הקשה עם מיארה.

בתגובתה לבג"ץ כתבה מיארה כי החלטתו של לוין שלא לכנס את הוועדה, בשל רצונו לשנות את הרכבה, אינה מוצדקת. "אי-מינויו של שר מטעם הממשלה כנציג הוועדה לבחירת שופטים אינו מונע ואינו מצדיק את אי-הכינוס, שכן הוועדה לבחירת שופטים מוסמכת לפעול בהרכב קטוע כל עוד לא פחת מספר חבריה משבעה. לדבריה, גם הכוונה של הממשלה לשנות את הרכב הוועדה לא מצדיקה את הימנעות שר המשפטים מכינוסה. מדובר בסמכות חובה שיש להפעילה במהירות הראויה. המשמעות של מצב שבו שר המשפטים נמנע מכינוס הוועדה במשך תקופה ממושכת, אף מקום בו נמצא כי יש צורך במינוי שופט, עשויה להעניק לשר מעין זכות 'וטו' שבכוחה למנוע בחירת שופטים שלא על דעתו, שבכוחה לסכל את עבודת הוועדה כולה, על אף שזו לא נקבעה כאמור בדין", נכתב בתגובת היועמ"שית.

בדיון יישבו בהרכב השופטים ענת ברון, דוד מינץ ושופט נוסף - שיחליף את יוסף אלרון שהודיע על התמודדותו לנשיאות בית המשפט העליון ולכן נפסל מלדון בעתירה.

שר המשפטים הודיע שסמכות כינוס הוועדה נתונה לו, כולל ההחלטה על מועד הכינוס, ולכן אין מקום להתערבות בית המשפט. לוין ביקש היום לדחות את הדיון לאור הייצוג העצמאי. השופטים קיבלו את בקשתו.

ח"כ שמחה רוטמן התייחס לסוגיית אי כינוס הוועדה בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, ואמר כי "מה שמצדיק עיכוב בכינוס הוועדה זה מושג שכבר כמעט שכחנו - רצון הציבור. הכנסת הצביעה בקריאה ראשונה וברוב גדול שהיא רוצה להחליף את שיטת המינוי. אפילו את הרצון הבסיסי של הכנסת להגיע למודל מוסכם יותר לא מכבדים".

נזכיר כי אתמול הודיעה מיארה לבג"ץ שהיא תומכת בעתירה נוספת נגד הממשלה, הקוראת לביטול חוק צמצום עילת הסבירות.

תגיות:יריב לויןבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה