בריאות ותזונה

ונשמרתם: מה יקרה לגופכם אם תצרכו יותר מדי תרד?

לצריכת כמויות מוגזמות של תרד יכולה להיות כמה השפעות אפשריות על הגוף, וחשוב מאוד שניקח את הסכנות הללו לתשומת לבנו

אא

תרד הוא ירק ירוק עלים ומזין המציע יתרונות בריאותיים רבים כאשר הצריכה שלו מתונה. עם זאת, לצריכת כמויות מוגזמות של תרד יכולה להיות כמה השפעות אפשריות על הגוף, וחשוב מאוד שניקח את הסכנות הללו לתשומת לבנו, ולא נפריז עם השימוש בו: 

אבנים בכליות

תרד עשיר באוקסלטים, מה שיכול לתרום להיווצרות אבנים בכליות אצל אנשים רגישים. אוקסלטים יכולים להיקשר עם סידן בשתן, וליצור גבישים שעלולים להוביל להתפתחות אבנים בכליות. אנשים עם היסטוריה של אבנים בכליות או אנשים בסיכון צריכים לנקוט משנה זהירות ולמתן את צריכת התרד שלהם. 

בעיות במערכת העיכול

תכולת הסיבים הגבוהה בתרד עלולה לגרום לבעיות עיכול כמו נפיחות, גזים והתכווצויות בבטן, במיוחד כאשר צורכים אותה בכמויות גדולות. אנשים מסוימים עשויים להיות רגישים גם לפחמימות הספציפיות הקיימות בתרד, מה שמוביל לתסמינים דומים במערכת העיכול. 

הפרעה לספיגת מינרלים

התרד מכיל תרכובות הנקראות פיטאטים, שעלולות לעכב את ספיגת המינרלים כמו סידן, ברזל ואבץ. הסיבה לכך היא שפיטטים יכולים להיקשר למינרלים הללו ולהפוך אותם לפחות זמינים ביולוגיים לגוף. עם זאת, בישול תרד יכול לעזור להפחית את ההשפעה של ספיגת מינרלים. 

תגובות אלרגיות

למרות שזה נדיר, אנשים מסוימים עשויים להיות אלרגיים לתרד. תגובות אלרגיות יכולות לנוע מתסמינים קלים כמו גירוד ואדמומיות ועד לתגובות חמורות יותר כגון קשיי נשימה או אנפילקסיס. אם אתם חווים תסמינים אלרגיים כלשהם לאחר צריכת תרד, חשוב לפנות לטיפול רפואי. 

 הפרעה לתרופות מדללות דם

התרד עשיר בויטמין K, הממלא תפקיד בקרישת הדם. אם אתה נוטל תרופות מדללות דם כמו וורפרין, חשוב לשמור על צריכה עקבית של מזונות עשירים בוויטמין K, כולל תרד, כדי להבטיח שמינון התרופות שלך יישאר יעיל. צריכה פתאומית מופרזת או הימנעות מתרד עלולה להפריע ליעילות התרופה, לכן מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לקבלת הדרכה מתאימה. 

חשוב לציין שההשפעות השליליות הפוטנציאליות שהוזכרו לעיל מתרחשות בדרך כלל כאשר תרד נצרך בכמויות גדולות או על ידי אנשים עם מצבים בריאותיים או רגישויות ספציפיות. ככלל, צריכה מתונה של תרד כחלק מתזונה מאוזנת נחשבת למועילה לרוב האנשים, בשל תכולת החומרים התזונתיים שבו. כמו תמיד, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות או דיאטן רשום לקבלת ייעוץ מותאם אישית בנוגע לצרכי התזונה שלך ולכל חשש הקשור לצריכת תרד.

תגיות:תרדיתרונותמדהיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה