חדשות בארץ

רופאים נגד השביתה: "לא מקריבים חיים היום כדי להציל אנשים בעתיד"

ההסתדרות הרפואית הורתה לרופאים לעבוד שעתיים במתכונת חירום במחאה על הרפורמה המשפטית. בקופות החולים לא נענו לקריאה, ורופאים רבים כעסו על המהלך: "נשבענו לטפל. אסור לנו לירות מהאמבולנס"

(צילום: Avshalom Sassoni / Flash90)(צילום: Avshalom Sassoni / Flash90)
אא

מערכת הבריאות שבתה היום (רביעי) למשך שעתיים, בין השעות 08:30 ל-10:30, לאחר שההסתדרות הרפואית הודיעה כי במחאה על הרפורמה המשפטית, הרופאים יעבדו במתכונת חירום, ושירותים שאינם דחופים יידחו. בקופות החולים לא התייחסו לקריאה, ורופאים המשיכו לקבל מטופלים.

ההחלטה של ההסתדרות הרפואית התקבלה בזעם על ידי רופאים רבים, שביקשו להוציא את מערכת הרפואה מהמחלוקת. 500 רופאים חתמו על מכתב המתנגד לשביתה, והם התייצבו לעבודה כרגיל.

בין הרופאים המתנגדים ד"ר אמיר רובין, שאמר לחדשות 12: "הרפואה היא משהו שונה. אנחנו נמצאים במלחמה, אי אפשר לקרוא לזה בשם אחר. הייתי רופא צבאי. כשרופא בשדה הקרב שם את התג האדום או את הווסט, הוא מפסיק להיות לוחם ונהיה רק מטפל. אני לא מכיר עולם שבו רופא יכול לירות על אזרחים. נשבענו לטפל. אסור לנו לירות מהאמבולנס. לא מכיר עולם שבו רופא יכול להגיד שכדי להציל את האזרחים הבאים, אני יכול לפגוע באזרחים עכשיו. לא מקריבים חיים היום כדי להציל אנשים בעתיד".

"זו שביתת אזהרה לפני שביתה ללא הגבלת זמן, שבה אי אפשר להיתמם ולהגיד שלא ייפגעו אנשים. אחי, שיזכה לשנים ארוכות וטובות, הגיע לרופאת משפחה עם כאבים בלסת וצרבת. הוא הרגיש שמשהו לא בסדר. היא זיהתה התקף לב מסיבי, שלחה אותו מיד לחדר מיון והצילה את חייו. אם היא הייתה באותו יום בשביתה, הוא לא היה מקרה דחוף. אם הייתה שביתה, הייתי מגיע לשבעה לנחם אלמנה ויתומים, להגיד להם שבשם אולי נזק עתידי ספקולטיבי, הייתי צריך להקריב את חייו".

רופאים רבים ציינו כי הצעד של ההסתדרות הרפואית נעשה שלא על דעתם, וכי מדובר בהכנסה פסולה של פוליטיקה לתוך עולם הרפואה.

ד"ר שירה פרידמן, רופאת נשים בבית החולים שערי צדק בירושלים, התראיינה ל"מקור ראשון" וציינה כי ההסתדרות הרפואית היא אכן ארגון עובדים שמייצג את הרופאים בישראל, אך תחומי האחריות שלו נוגעים אך ורק לתנאי הרופאים, תוכניות מתמחים וקידום נושאים שקשורים למדע ולרפואה בישראל.

לדברי ד"ר פרידמן, באתיקה הרפואית יש איסור חמור לערב פוליטיקה ברפואה: "לכל אחד יש זכות לבריאות והעמדה הפוליטית והאישית שלי היא לא רלוונטית בתוך חדר הטיפולים. מטופל שמגיע אלינו למעשה נותן את החיים שלו בידיים של הרופא, והוא חייב לדעת שיטפלו בו באופן שווה, ברגע שאתה מכניס את הנושאים האלה לתוך חדר הטיפולים, אתה פוגע באמון של המטופלים".

טרם התקבלה התייחסות ההסתדרות הרפואית לטענות הרופאים שהתנגדו לשביתה.

תגיות:מחאהרופאיםהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה