חדשות בארץ

ההצבעה הכפולה של אביר קארה: יועמד לדין בכפוף לשימוע

ביולי 2021 הצביע קארה פעמיים במליאה, פעם אחת דרך המסך שלו ובפעם השנייה במסך של עידית סילמן. טען כי מדובר בטעות. איילת שקד יצאה להגנתו: "ההחלטה היא שערורייתית. טעות אנוש שנובעת מלחץ של חבר כנסת חדש, לא מצדיקה כתב אישום"

(צילום: Olivier Fitousi / Flash90)(צילום: Olivier Fitousi / Flash90)
אא

פרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר אביר קארה, כי היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, שוקלת להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. ההחלטה התקבלה בהמלצת פרקליט המדינה עמית איסמן.

קארה הגיב להחלטה לזמנו לשימוע, לאחר שנתיים שהמתין לתוצאות החקירה, וצייץ בדף הטוויטר שלו: "עם תחילת כהונתי כחבר כנסת, עשיתי טעות והתרעתי עליה באופן מיידי ליו"ר הכנסת, תוך שניות בודדות, כפי שניתן לראות בסרטון, על מנת לתקנה, ואכן הספירה תוקנה. לא היה שום ניסיון להצבעה כפולה. אשתף פעולה כמובן עם רשויות אכיפת החוק ואין לי ספק כי זה יסתיים בלא כלום. ללא קשר, אני מקווה שכל נבחר ציבור שנוכח כי עשה טעות, ייקח אחריות מלאה על מעשיו ויפעל לתקנם כפי שעשיתי במליאה. כל דבר שקורה בחיים, קורה לטובה. כל אתגר, כל ניסיון. נעשה ובעזרת השם, נצליח. הכל לטובה".

קארה נחקר לפני שנה במשטרה, לאחר שבמהלך יולי 2021, בעת ששימש כסגן שר במשרד ראש הממשלה וכחבר כנסת, הצביע פעמיים במליאת הכנסת דרך מסך ההצבעה שלו. ההצבעה הייתה על הסתייגות לחוק הביטוח הלאומי. לאחר שהצביע במסך שלו הוא רכן לעבר מושבה הסמוך של חברת הכנסת עידית סילמן, שהייתה בדרכה אל כיסאה, והצביע גם ממסך ההצבעה שלה.

בהודעת הפרקליטות נמסר כי "קארה יצר רישום במערכת ההצבעה הנחזה לשקף הצבעה שנעשתה על ידי שני חברי כנסת שונים ,בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים".

בעת חקירתו במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, הודה קארה שהצביע פעמיים, אך טען כי "מדובר בטעות". הוא הדגיש בפני חוקריו כי לאחר שנחשפה ההצבעה הכפולה, הוא פנה ליו"ר הכנסת דאז, מיקי לוי, התריע על הטעות וביקש לתקן את ההצבעה, וזו אכן תוקנה.

חברת הכנסת לשעבר איילת שקד יצאה להגנתו של קארה, ותקפה את מיארה על ההחלטה לזמנו לשימוע: "ההחלטה הזו של היועמ"שית ופרקליט המדינה היא החלטה שערורייתית, פליליזציה של החיים עצמם. טעות אנוש שנובעת מלחץ של חבר כנסת חדש במליאה, שהודה מיד בטעות, לא מצדיקה כתב אישום. התעללות מתמשכת באדם נורמטיבי".

גם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, התייחס להודעת הפרקליטות והודיע שבישיבה הבאה של הוועדה, ידרוש מהפרקליטות תשובות בנושא התמשכות הליכי חקירה והעמדה לדין. בציוץ בדף הטוויטר שלו כתב רוטמן: "את החקירה היו חייבים לעשות בהקדם. את תוצאותיה אני כמובן לא מכיר. את אביר אני דווקא כן מכיר, ובטוח שהוא לא התכוון לזייף תוצאות של הצבעה. אבל מה שברור מעל לכל ספק, שאין שום הצדקה להחזיק תיק מעל ראש של אדם, ובוודאי נבחר ציבור, במשך זמן רב כל כך. מדברים עכשיו הרבה על סבירות. הפרקליטות והיועצת המשפטית לממשלה מוכיחים שוב ושוב שאין סבירות באופן ההתנהלות שלהם".

תגיות:אביר קארההצבעה כפולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה