חדשות בארץ

מילצ'ן: "בתקשורת כל יום שתו את הדם של שרה נתניהו"

בבית המשפט באנגליה נמשכה עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, אחד העדים המרכזיים בתיק 1000: "הכרתי לג'יימס פאקר את נתניהו, והוא אמר על ראש הממשלה 'זה האיש הכי מרשים שאי פעם הכרתי'"

נתניהו ומילצ'ן (צילום: פלאש 90)נתניהו ומילצ'ן (צילום: פלאש 90)
אא

בבית המשפט באנגליה נמשכה היום (שני) עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, אחד העדים המרכזיים בתיק 1000.

מילצ'ן התמקד בעדותו בחברות שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, כמו גם בחברות שלו עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

כשנשאל על ידי התביעה מה היה היחס של נתניהו לתקשורת, השיב מילצ'ן: "הוא חשב שתקשורת טובה עושה טוב למדינה. התקשורת העסיקה את נתניהו בגלל ששתו את הדם של אשתו כל יום. הוא אמר ש'באפריקה מצאו פיל עם העור של ביבי'".

על החברות עם נתניהו, אמר איש העסקים: "היחסים שלי עם ראש הממשלה ורעייתו היו חבריים אבל בגלל שהוא גם ראש ממשלה, הוא חלק מהלגו שניסינו לחבר עם הירדנים והמצרים והפלסטינים. אי אפשר לעשות את זה בלי ראש ממשלת ישראל, וזה מה שעבר בראש, לא המתנות. היינו חברים, ושמחתי לתת להם מתנות".

העד לא הכחיש שהוא זה שהכיר לנתניהו את איש העסקים ג'יימס פאקר, מאחר וזה רצה להשקיע בישראל: "ידעתי שאם אכניס את משפחת פאקר לישראל זה יעזור לנו בכלכלה. הבאתי אותו לארץ, הכרתי לו את נתניהו. הוא יצא מהפגישה איתו ואמר 'זה האיש הכי מרשים שאי פעם הכרתי'. הוא התאהב בישראל וקנה בית בקיסריה. פאקר היה מעריץ גדול של ביבי והתחבר גם לבנו יאיר".

התביעה ניסתה להתמקד בסוגיה, לפיה נתניהו סייע למילצ'ן בנוגע להארכת הויזה שלו בארצות הברית אך מילצ'ן הדף זאת: "הייתי די במצוקה וכל אחד שחשבתי שיכול לעזור, פניתי אליו, שאלתי וביקשתי. פניתי בנושא לרון דרמר, לנתניהו, למישהו עם כיפה בקונסוליה, שנדמה לי שהיה בלשכה של ראש הממשלה, נדמה לי גם לגיל שפר. ראש הממשלה אמר לי לפנות לשגריר אבל הוא עצמו (נתניהו) לא עזר לי".

מילצ'ן התייחס בעדותו גם לקרבתו אל לפיד. הוא הודה ששוחח עם לפיד על פטור ממס לתושבים חוזרים ועל חקיקה בנושא: "אני בא אליו לבית, באתי למרתף, ראיתי שהוא אמר שהוא זרק אותי מכל המדרגות". לדבריו, בפגישה "לפיד אמר לי 'תשמע, אני לא מכיר את החוק הזה'". התובעת ליאת בן ארי שאלה: "מה הייתה ההיכרות עם לפיד?", ומילצ'ן השיב: "היה חבר טוב, עבד אצלי, כמו שראיתם בתמונה היה חלק מהמשפחה".

עדותו של מילצ'ן צפויה להימשך עוד מספר ימים, כשהזמן שהקציב לה בית המשפט הוא שבועיים. בימים הקרובים תתמקד התביעה בשאלות נוספות, ואז ישיב העד לשאלות ההגנה.

נציין כי בשלב מסוים ניסתה התביעה להשפיע על בית המשפט להאיץ את הדיונים, ודרשה לקיים דיונים בפגרת בית המשפט ולהוסיף ימי דיונים בשנה הבאה. סנגוריו של ראש הממשלה התנגדו.

תגיות:שרה נתניהוארנון מילצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה