חדשות בארץ

נתניהו: "העברנו מסר ברור לממשלת מצרים, מצפים שהחקירה תהיה ממצה ויסודית"

ראש הממשלה הביע תנחומים למשפחותיהם של שלושת לוחמי צה"ל שנפלו בפיגוע הירי בגבול מצרים: "נפיק את כל המסקנות הנדרשות ביחס לפעולותינו לאורך הגדר"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לפיגוע בגבול מצרים, בו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל: "התקרית בגבול מצרים היא חמורה והיא חריגה, והיא תיבדק עד תום", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

"בשם ממשלת ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות חללי צה"ל שנפלו אתמול בגבול מצרים – סמל ליה בן נון ז"ל מראשון לציון, סמל-ראשון אורי יצחק אילוז ז"ל וסמל-ראשון אוהד דהן ז"ל מאופקים. לבנו, לב העם כולו, עם המשפחות היקרות שעולמן חרב. כולנו איתן ביגונן העמוק".

נתניהו הדגיש כי "ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים: אנחנו מצפים שהחקירה המשותפת תהיה ממצה ויסודית. זה חלק משיתוף הפעולה הביטחוני החשוב בינינו, שמתקיים לטובת שתי המדינות במשך שנים".

"נפיק את כל המסקנות הנדרשות ביחס לפעולותינו לאורך הגדר בגבול ישראל-מצרים", הצהיר נתניהו. "הגדר הזו, שנבנתה בשנת 2013, בלמה את השיטפון של המסתננים הבלתי חוקיים לישראל, אבל עדיין יש הברחות וגם ניסיונות מעת לעת של מחבלים לחצות אותה ולפגוע בכוחותינו. נרענן את הנהלים, את שיטות הפעולה ואת האמצעים כדי לצמצם למינימום את ההברחות וכדי להבטיח שפיגועים טרגיים כאלה לא יישנו".

בהמשך דבריו מתח נתניהו ביקורת חריפה על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שהחליטה בשבוע שעבר לסגור את תיק החקירה נגד איראן בעניין המתקן הגרעיני במריבאן: "איראן ממשיכה לשקר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הכניעה של סבא"א ללחץ האיראני היא כתם שחור על התנהלותה".

"אנחנו חשפנו מידע לעולם, כשהבאנו לישראל את ארכיון הגרעין הסודי של איראן לפני חמש שנים. מידע שהוכיח חד-משמעית שאיראן מפרה את הסכמי הפיקוח, ושהיא פועלת בתחום הגרעין למטרות צבאיות ולא למטרות אזרחיות תמימות. התירוצים שאיראן סיפקה בשנים שחלפו מאז, להימצאות חומר גרעיני במקומות אסורים, לא רק שאינם מהימנים, הם אפילו אינם אפשריים מבחינה טכנית".

"ההתנהלות הרפה של סבא"א, מול תירוצים כושלים אלה, מעבירה מסר לשליטי איראן, שהם אינם נדרשים לשלם מחיר כלשהו על הפרותיהם ושהם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בניסיונות שלהם להשיג נשק גרעיני", תקף נתניהו. "אם הסוכנות לאנרגיה אטומית תהפוך לארגון פוליטי, אין שום משמעות לפעילות הפיקוח שלה באיראן, וגם לא תהיה שום משמעות לדו"חות שהיא מפיקה על הפעילות הגרעינית של איראן".

תגיות:מצריםפיגועבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה