חדשות בארץ

הרפורמה המשפטית חוזרת? נתניהו: "ודאי שכן. מנסים להגיע להבנות"

ראש הממשלה הבהיר כי הרפורמה תחזור לשולחן הדיונים, לאחר שהתקציב עבר. כזכור, הרפורמה הוקפאה בסוף מרץ בצל המחאה ולאור הרצון להעביר תקציב

  • ד' סיון התשפ"ג
(צילום: אייל מרגולין / פלאש 90)(צילום: אייל מרגולין / פלאש 90)
אא

האם הרפורמה המשפטית חוזרת אל שולחן הדיונים? לפי הדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר (רביעי), התשובה חיובית.

כזכור, לאחרונה הוחלט בקואליציה לדחוק את נושא הרפורמה הצדה לטובת העברת תקציב המדינה. לאחר העברת התקציב, כשברקע ממשיכות השיחות בבית הנשיא, אמר נתניהו בצאתו ממליאת הכנסת כי הרפורמה חוזרת לשולחן הדיונים: "ודאי שכן. מנסים להגיע להבנות, מקווה שנצליח", אמר לכתב ערוץ 14. הוא הבהיר בנוסף כי היעד הבא שלו הוא טיפול ביוקר המחיה.

כזכור, ראש הממשלה הקפיא בסוף מרץ את קידום חוקי הרפורמה המשפטית בצל מחאה נרחבת במדינה. העניין הגיעו לשיאו כשנתניהו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט אך חזר בו. הכנסת נכנסה לפגרה תוך שהיא מחליטה לדחות את החקיקה בעניין. יחד עם זאת, ראוי להדגיש שאין הסכמות בכל הנוגע לשינויים בוועדה לבחירת שופטים, כפי שדורשים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. השניים רוצים למנות שופטי עליון מסוימים ברוב של נציגי הקואליציה בוועדה.

כזכור, אחרי לילה לבן אושר לפנות בוקר תקציב המדינה לשנים 2023-2024, ברוב של 64 תומכים מול 55 מתנגדים. התקציב הדו-שנתי עלה להצבעה אחרי שהקרב בתוך הקואליציה על חלוקת הכספים הסתיים.

תגיות:נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה