חדשות בארץ

מרים פרץ בדמעות: "לא מעניין אותי שום דבר מהפוליטיקה כשאני עומדת ליד קברי ילדיי"

האם ששכלה את שני בניה אוריאל ואלירז קוראת לפוליטיקאים לגלות רגישות ביום הזיכרון: "מול הורה שכול אתה לא יכול לעמוד"

  • ב' אייר התשפ"ג
בעיגול: כלת פרס ישראל מרים פרץ (צילום: פלאש 90)בעיגול: כלת פרס ישראל מרים פרץ (צילום: פלאש 90)
אא

כלת פרס ישראל מרים פרץ, ששכלה את שני בניה אוריאל ואלירז הי"ד, התראיינה הבוקר (ראשון) לכאן רשת ב', וציינה כי היא חשה באווירה קשה יותר מבכל שנה אחרת.

"גם כך הימים האלה קשים לנו, המשפחות השכולות, והעצבים שלנו חשופים. אנחנו מחפשים איזשהו שקט נפשי בתוך סערה רגשית לא נורמלית. עכשיו נוספת כל האווירה הקשה הזאת בארץ. אני לא זוכרת שהיה דבר כזה. 24 שנה אני בהר הרצל, הגעתי לבן שלי אוריאל, אני לא זוכרת שהייתה שנה טעונה כל כך, קרועה כל כך, עם שסוע כל כך", אמרה פרץ.

"אנחנו, המשפחות השכולות, נמצאות שם כי אנחנו גם פני האומה הזאת", אמרה פרץ בדמעות. "גם בינינו יש את מגוון הקשת הפוליטית, מגוון האמונות. במקום לדבר עלינו, על החורבן, על הערכים, על הנופלים - במה אנחנו מתעסקים? במי מגיע. יש לי כאב גדול כשאני שומעת שמשפחות שוקלות אם להגיע להר. אני יכולה להבין. מול משפחה שכולה אף אחד לא יכול לעמוד, זאת קדושה. איבדנו את היקר ביותר. אבל חשוב לי לזכור שיש גם משפחות אחרות. אין הבדל בין משפחה כזאת לכזאת. אין מה לעשות, לפעמים יש עת שצריך לגלות איפוק.

"בעת הזאת, במתח הזה, צריך יותר רגישות אנושית", אמרה פרץ וקראה לפוליטיקאים לגלות איפוק. "גם המשפחות וגם הפוליטיקאים. במקום בו אנשים אומרים לך 'אל תבוא', 'אל תהיה פה', 'קשה לנו', אז יום אחד תתאפק ולא תדבר, מה יקרה?. אנחנו צריכים גם לגלות רגישות כלפי משפחה שאני לא מסכימה עם העמדה שלה, אבל גם הפוליטיקאים. זה יום לאומי של הזדהות, של חיבוק, של הכרת תודה. אנשים שלא מכירים את הילדים באים לומר תודה.

"דיברנו עם חברי כנסת הרבה לפני יום הזיכרון. כבר לפני שלושה שבועות ח"כ חילי טרופר החתים 100 חברי כנסת על כך שנכבד את יום הזיכרון ונימנע מכל משהו פוליטי. הסכמתי איתו. שמעתי שחברי כנסת אמרו שלא יגיעו.

"נעבור את יום הזכרון בשלום אם כולנו נגלה איפוק, סבלנות, רגישות אנושית. העולם לא ייפול אם מישהו לא ידבר. כי מול הורה שכול אתה לא יכול לעמוד", הוסיפה פרץ.

"ביום הזה צריך קצת להתעלות. האם זה יכול להוות איזשהי בעיה עתידית? כן. הוויכוח אם יום הזיכרון הוא יום פרטי או יום לאומי הוא עקרוני. אבל זה לא הזמן לדון בו. בואו נעבור את יום הזיכרון הזה ואז נדון. אם זה יום פרטי, מותר למשפחה להחליט מי יגיע ושלא תהיה ממלכתיות. אם זה לאומי, בוא נדבר על האופי הלאומי של היום הזה, שלא תהיה בו שום פוליטיקה. אני מצפה שמי שמגיע ידבר, יקרא על הנופלים, יקרא משהו מהדברים שהם כתבו, יספר משהו מתוך מפגש עם משפחה, שידבר ללבבות. לא מעניין אותי שום דבר מהפוליטיקה כשאני עומדת ליד קברי ילדיי.

"זה יום אחד. אלה שתי דקות בהן נופלות החומות. בואו נהיה טיפה כמו הילדים שלנו, עם רעות, אחווה, כתף מול כתף. כשהם יצאו להגן על הבית הם לא בדקו אם גר זו חרדי או נוצרי. הבית הזה של כולנו", סיכמה האם השכולה את דבריה.

מרים פרץ שכלה את שניה בניה אוריאל ואלירז הי"ד בעת שירותם הצבאי כקצינים. אוריאל נהרג ב-1998 בגיל 22 במארב בדרום לבנון ואלירז נהרג בשנת 2010 בהיתקלות עם חוליית מחבלים ברצועת עזה בגיל 32. 

תגיות:יום הזיכרוןמרים פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה