בריאות ותזונה

רופאה בחשיפה מטלטלת: במאכלים האלה מסתתר חלבון דמוי גלוטן - שכדאי לכולם להכיר 

האם ידעתם שבחלק מהדגנים, כדוגמת תירס, אורז ושיבולת שועל - יש חלבונים שהם בעלי מבנה דומה לגלוטן, שמקשה על התפקוד התקין במערכת העיכול שלכם? רופאה ישראלית חושפת את מה שהרבה ממאנים לגלות לנו: אנשים רבים לוקים באי סבילות לגלוטן, שלא בהכרח תתגלה בבדיקת מעבדה רגילה. כך תגלו אותה לגמרי בעצמכם 

אא

רופאה בשם ד"ר דלית דרימן מדינה - חושפת עובדה מטלטלת שרובנו לא יודעים, על אי סבילות לגלוטן: גם אם אתם לא חולים במחלת הצליאק ברוך השם, היום כבר ידועה ברפואה רגישות לגלוטן שאינה מקושרת עם מחלת הצליאק, אלא עומדת 'בפני עצמה'. 

אם תעברו בדיקה שגרתית לזיהוי מחלת הצליאק, קרוב לוודאי שהבדיקה לא תגלה שיש לכם אי סבילות לגלוטן. אתם תמשיכו להרגיש כאבי בטן, מעי רגיז ואי אלו סימפטומים נוספים, אך הבדיקה כלל לא תצליח לזהות שמערכת העיכול שלכם סובלת ממה שמתקרא בעגה הרפואית: תגובה חיסונית נגד אנזים tTG וכנגד חלבון בשם גליאדין. 

החשיפה המבהילה משהו של ד"ר מדינה היא שבחלק מהדגנים, כדוגמת תירס, אורז ושיבולת שועל - יש חלבונים שהם בעלי מבנה דומה לגלוטן. וזה אומר, שאם יש לכם אי סבילות לגלוטן, מערכת החיסון שלכם יכולה להגיב לכך בשלל סימפטומים כלל לא מלבבים כמו כאבי בטן, נפיחות בטנית, גזים, יציאות תכופות או עצירות ועוד. 

וזה עוד לא הכל. 

"אי הסבילות לגלוטן יכולה לפגוע כמעט בכל רקמה בגוף, כולל במוח, בעור, במערכת החיסון, בכבד ובכלי הדם", מסבירה ד"ר מדינה. "למרות המגבלות שקיימות באבחון אי הסבילות לגלוטן שאינה צליאק, מעריכים שהיא פוגעת באחד מכל 20 אנשים".
אז איך מזהים אם אנחנו רגישים לגלוטן? פשוט מאוד: המלצתה של ד"ר מדינה היא להוריד את הגלוטן כליל מהתפריט שלכם, למשך כחודש ימים. תחת זאת העדיפו צריכה של ירקות, פירות, דגים, עוף ובשר. הימנעו ממוצרי חלב ודגנים שנוטים להחמיר את המצב. 

במהלך החודש של 'הניקוי' עליכם להיות בעיקר קשובים, ולנהל יומן שבו תתארו את מה שאתם מרגישים 'לפני' ו'אחרי'. ברגע שתורידו את הגלוטן כליל, עליכם לשים לב האם הסימפטומים שהרגשתם לפני כן ממשיכים (הרגישים לגלוטן ידעו לספר לכם שהסימפטומים ברובם נפסקים לאחר השינוי), ולהעלות אותם על הכתב. 

תגיות:רגישותגלוטןזיהוירופאההמלצות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה