חדשות בארץ

לפיד נפגש עם נתניהו: "יצאתי מודאג". הליכוד: "עושה פוליטיקה קטנה"

ראש האופוזיציה קיבל עדכון ביטחוני מראש הממשלה וטען לאחר מכן כי יצא "עוד יותר מודאג". בליכוד הגיבו: "יאיר לפיד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה במקום לשדר מסר של אחדות ללא סייג מול אויבינו"

נתניהו ולפיד בפגישה (צילום: דוברות משרד רה"מ)נתניהו ולפיד בפגישה (צילום: דוברות משרד רה"מ)
אא

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת, לאחר פגישת העדכון הביטחוני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותקף בחריפות את הממשלה אותה הגדיר כ"קיצונית" וכמי ש"לא כשירה לנהל את מדינת ישראל בזמנים טעונים כל כך". בליכוד הגיבו כי לפיד "בוחר לעשות פוליטיקה קטנה".

בהצהרתו אמר לפיד: "אני חוזר עכשיו מהתדרוך הביטחוני אצל ראש הממשלה. אמרתי לנתניהו שהאופוזיציה תתן גיבוי לכל פעולה שזרועות הביטחון ימליצו עליה מול גל הטרור, ומול אויבינו בכל הזירות".

"הגעתי לתדריך אצל נתניהו מודאג, ויצאתי עוד יותר מודאג. אמרתי לנתניהו שמדינת ישראל צריכה שר ביטחון במשרה מלאה. הוא צריך להודיע שהוא מסיר מהשולחן סופית את פיטוריו של גלנט, להודות בכך שאי אפשר לסמוך על הקבינט שלו, ולהקים פורום ביטחוני קטן ויעיל לטיפול במצב. הוא צריך להפקיע מידיו של בן גביר את כל הסמכויות הנוגעות להר הבית. הר הבית בתקופת הרמדאן הוא המקום הנפיץ ביותר בעולם. לא יכול שינהל אותו ליצן טיקטוק שאיבד את אמון המשטרה והכוחות בשטח".

"במקביל, נתניהו צריך לבטל את המצב הבלתי סביר שבו יש שני שרים במשרד הביטחון. לא יכול להיות שהפלג המשיחי של המתנחלים הקיצונים ביותר קנה לו אחיזה במשרד הביטחון בתקופה כל כך מתוחה. נתניהו צריך לתת למפכ"ל קובי שבתאי גיבוי פומבי ומלא, לפקח באופן אישי על הנעשה בהר הבית. לפעול לפי המלצת גורמי הביטחון לגבי עליית יהודים להר בימים הקרובים. להקים מחדש את מערך ההסברה האחוד שאנחנו הקמנו והם משום מה ביטלו".

לפיד הוסיף כי "מה שאויבינו רואים מולם, בכל הזירות, היא ממשלה לא כשירה. קבינט שאיש לא סומך עליו. שר ביטחון על תנאי שפוטר בגלל שאמר את האמת. שר ביטחון לאומי שמדליף לתקשורת הקלטות של המפכ"ל. שר אוצר שמודיע שהוא רוצה למחוק כפרים".

"האיום המרכזי על ישראל היה ונשאר איראן, אבל כך אי אפשר לטפל באיום האיראני. אנחנו מאבדים את התמיכה האמריקאית והמעטפת הבינלאומית, אנחנו מאבדים את ההרתעה. ישראל הפכה למדינה לא מנוהלת. לפני 100 ימים העברנו לידיהם מדינה בטוחה ומשגשגת. עזה ספגה מאיתנו מהלומה קשה במבצע 'עלות השחר'. החזרנו את הסיכולים הממוקדים והרגענו את גזרת איו"ש. ירושלים היתה שקטה גם בתאריכים הכי נפיצים".

"גם היום, אזרחי ישראל מגלים יכולת עמידה מרשימה מול הטרור. מערכת הביטחון היתה ונשארה מהטובות בעולם. הבעיה היא בהנהגה. הממשלה הקיצונית הזו לא כשירה לנהל את מדינת ישראל בזמנים טעונים כל כך", סיכם ראש האופוזיציה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מצער שבשעה שישראל נלחמת בשלוש חזיתות, ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין אותו לעדכון ביטחוני מקיף, יאיר לפיד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה במקום לשדר מסר של אחדות ללא סייג מול אויבינו".

"לפיד, שפגע פגיעה אנושה בהרתעה בהסכם הכניעה שלו לחיזבאללה בעניין הגז, שחוזר על הנרטיב של חמאס בעניין הר הבית ושמצוטט בהרחבה באיראן כמי שמנבא את חורבן ישראל, השאיר לנו ירושה קשה שאיתה אנו נאלצים להתמודד בימים אלה", הוסיפו בליכוד. "בשעה שנסראללה והנייה יושבים יחד תחת תמונתו של הפטרון מאיראן שקורא להשמידנו, היה מצופה מראש האופוזיציה לגלות אחריות לאומית".

תגיות:יאיר לפידבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה