חדשות יהדות

"כאיש אחד בלב אחד": 1,000 משפיענים יהודים מארה"ב ביקרו בישראל

למעלה מ-1,000 משפיענים יהודים מארה"ב הגיעו למסע מיוחד בישראל, שכלל לימודי העשרה, היסטוריה, מפגש עם חברי כנסת ושרים והיכרות עם עם ישראל: "הם יהיו שגרירים נאמנים של ישראל בכל מקום שאליו יגיעו, לצד החיבור למורשת"

  • א' ניסן התשפ"ג
(קרדיט: לוי קולטון / JLI)(קרדיט: לוי קולטון / JLI)
אא

למעלה מ-1,000 יהודים אמריקנים, מ-60 קהילות ברחבי ארה"ב, חתמו אמש (רביעי) מסע מיוחד בישראל שנמשך תשעה ימים. המסע אורגן על ידי JLI, מרכזי לימודי ההעשרה היהודיים של חב"ד (The Rohr Jewish Learning Institute).

בארגון התורני JLI לומדים קרוב ל-100 אלף תלמידים בשנה, בכ-2,000 סניפים. הקבוצה הגדולה כללה יהודים בגילאי 30-70, שרבים מהם מזוהים עם המפלגה הדמוקרטית. אל משתתפי המסע נלוו 70 זוגות של שלוחי חב"ד המשמשים כמרצים מטעם JLI ועומדים עימם בקשר רציף. המסע כלל לימודי העשרה, הכרת ההיסטוריה, מפגש עם חברי כנסת ושרים בכירים והיכרות מעמיקה עם ארץ ישראל, עם ישראל וחיבור למורשת ישראל. לדברי המארגנים, בעוד שקבוצות 'תגלית' מיועדות לצעירים, לחתך גילאים זה אין מסע מרוכז לארץ בסדר גודל כזה.

בין היתר, סיירו חברי המשלחת בתל אביב, טבריה וצפת, קיסריה ובית שאן, חברון ושילה העתיקה, בקיבוץ רעים בעוטף עזה, ברמת הגולן, במצדה ובמקומות נוספים – כשגולת הכותרת הייתה שבת של התעלות בירושלים. מתוך הבנה של חשיבות הגעתם לישראל ושל השפעתם הגדולה, פוליטיקאים ובכירים במשק - אנשי עסקים, יצרני יין וענקי טכנולוגיה - פינו מזמנם כדי להיפגש עמם. בין היתר נערכו פגישות עם שר התפוצות עמיחי שיקלי, שר הכלכלה ניר ברקת ואחרים. הם גם קיבלו את ברכתו של הראשון לציון, מרן הרב יצחק יוסף, ושמעו דברים מפיו של יו"ר ועדת חוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, במסגרת 'דינר' שהתקיים בבנייני האומה בירושלים.

הרב אפרים מינץ, מנכ"ל JLI, סיפר: "זה כבר המסע ה-8 שלנו לארץ הקודש – אבל כזו קבוצה גדולה ומגוונת לא הייתה. המשתתפים הם משפיענים בולטים באזור מגוריהם, כך שלמסע הזה תהיה השפעה נרחבת על עשרות אלפי יהודים אמריקנים נוספים בסביבתם. ביניהם ניתן למנות מעצבי דעת קהל, אנשי עסקים, רופאים, עורכי דין, מהנדסים ושאר בני המעמד הגבוה בארה"ב. במהלך השנה הם למדו תורה בתוכניות לימוד אקדמאיות מונגשות ואקטואליות שעסקו בזוגיות, הורות, סודות ההצלחה היהודית, פילוסופיה, חסידות, אתיקה רפואית ועוד. רגע השיא השנתי של הלימוד בקרב היהודים בצפון אמריקה זה המסע לארץ – ונוכח הפילוג הכואב בעם היה מרגש לראות את החיבור בין חברי המסע והמרצים, למרות חילוקי הדעות ההשקפתיים: כולם יחד, כאיש אחד בלב אחד".

הרב דובי רבינוביץ, מנהל המחלקה הבינלאומית של JLI, הוסיף: "זה היה הביקור הראשון בישראל של 80% מקרב המשתתפים – והשינוי שהמסע חולל בהם הוא עצום. מבדיקה שערכנו לפני המסע עלה שרק 23% מהם התעניינו בישראל והיו מעורים בצורה כזו או אחרת בחיים כאן, והיתר פשוט לא הכירו היטב את מה שקורה כאן או גרוע מכך פשוט לא התעניינו במדינה היהודית וממילא הם ניזונו דרך כלי התקשורת. לאחר המסע, שיעור המתעניינים והמזדהים עם ישראל זינק ל-73% שהצהירו שהם מרגישים חיבור, שהמסע שינה להם את החיים ושהקשר שלהם לדת התהדק בעקבות הביקור ההיסטורי באמצע החיים. כ-30 גברים קיבלו על עצמם להניח תפילין בכל יום ועשרות נשים החליטו להתחיל להדליק נרות שבת מידי יום שישי. אין ספק שהנסיעה הזו תותיר עליהם את חותמה והם יהיו שגרירים נאמנים של ישראל בכל מקום שאליו יגיעו, לצד החיבור למורשת".

תגיות:ארה"במשלחתמשפיעניםJLI

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה