חדשות בארץ

השתמש בחסינותו בניגוד לנהלים: ח"כ קריב הבריח שוב ספר תורה לרחבת הכותל

חבר הכנסת הרפורמי, יחד עם מנהיגים מהתנועה הרפורמית בארה"ב, הבריחו ספר תורה לנשות הכותל – בניגוד לנהלי המקום

  • א' אדר התשפ"ג
(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)
אא

הפרובוקציה החודשים: חבר הכנסת הרפורמי גלעד קרוב ממפלגת העבודה הבריח הבוקר (רביעי) ספר תורה לנשות הכותל, תוך שהוא משתמש בחסינותו - בניגוד לנהלי המקום.

כמדי ראש חודש, הגיעה קבוצה קטנה של נשות הכותל למקום, כאשר אליהן התלוו ח"כ גלעד קריב ומספר מנהיגים של התנועה הרפורמית מארה"ב וח"כ גלעד קריב.

הקבוצה ניסתה הכניס ספר תורה לרחבת הכותל, תוך שהיא מסרבת להיענות לבקשת סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי ומשטרת ישראל לשמור על מנהג המקום והסדר הציבורי, במטרה למנוע חיכוכים עם יתר המתפללים.

מן הקרן למורשת הכותל נמסר: "ח"כ גלעד קריב ניצל את חסינותו ונכנס עם ספר תורה בראש הקבוצה והוביל את ההפגנה ללב רחבת הכותל המערבי מה שיצר מהומה רבתית. למרות פניות ותחנונים אליו לא לשלהב את הרוחות, הוא לא נענה. מנכ"לית נשות הכותל הגב' יוכי רפפורט הפריעה באופן פעיל ומנעה ממנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי בשעה שהוא מנסה להרגיע את הרוחות ולהפריד בין הניצים.

"הקרן למורשת הכותל המערבי עומדת בפני אתגר מורכב מאוד ועושה מאמצים אדירים כדי לאפשר תפילת ראש חודש כסדרה וקוראת להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד. אנו מצרים על כך שקבוצה זו מצאה לנכון להפוך את הכותל לאתר פרובוקציה והפגנתיות ללא שימת לב להשלכות ולפגיעה ברגשות הציבור ובקדושת הכותל המערבי", לשון הודעת הקרן.

תגיות:רחבת הכותלגלעד קריב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה