חשש כבד לחייהם של ראש הקהילה היהודית באנטקיה, שאול ג'נודי ורעייתו פורטונה, לאחר שהשניים נעדרים מאז רעידת האדמה הקשה שפקדה את העיר.

בסדרת רעידות האדמה שפקדה את העיר ניזוק גם בית הכנסת המקומי, וספרי התורה הוצאו ממנו.

בעיר אנטקיה התגוררו יהודים במשך יותר מ-2,300 שנים, וכיום נותרו בה 20-12 יהודים בלבד, כולם מבוגרים.

הרב מנדי חיטריק, רבה הראשי של טורקיה, המכהן גם כראש איחוד הרבנים במדינות האסלאם, אומר כי למעט ראש הקהילה היהודית ורעייתו, "היהודים בעיר בסדר. בית הכנסת לא במצב טוב, אך לא נהרס כליל. יש פה סדקים ונזקים דרסטיים".

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה, אמר כי "על פי הדיווחים, כרגע לא ניתן לדעת בוודאות בדבר מצבם של כלל היהודים מהקהילה בטורקיה, והקהילות היהודיות באירופה שולחות את תפילותיהן".

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, שוחח אמש עם רבני הקהילות בטורקיה, ואמר: "הקדוש ברוך-הוא מזכיר לנו ש'המביט לארץ ותרעד' היא מציאות הבריאה שלו, אך הקב"ה ברחמיו גם שומר עלינו מכל צרה וצוקה".

שגרירת ישראל בטורקיה אירית ליליאן אמרה ל-ynet כי "ההרס הוא גדול, ואני לא יודעת מה יתברר בימים הקרובים. כמו כולם אני מתפללת ומייחלת שאין ישראלים בין ההריסות, ושכמה שיותר ישראלים יינצלו".

"אנחנו כרגע לא יודעים בוודאות על ישראלים מנותקי קשר", הדגישה השגרירה, אך דיווחה על מותו של נשיא הקהילה היהודית באנטקיה ואשתו באסון. עם זאת, בקהילה היהודית טוענים כי הוא מנותק קשר, וקיים חשש כבד לחייו.

השגרירה ציינה כי בדרך כלל הטורקים ערוכים לרעידות אדמה, אך האסון כעת גדול מכפי שטורקיה מסוגלת להתמודד עימו. "ברגע שקרתה רעידת האדמה, שר הפנים הטורקי פנה בקריאה חריגה מאוד לקהילה הבינלאומית לבוא לסייע. בדרך כלל, הטורקים מוכנים לרעידות אדמה ומסוגלים לטפל בהן בכוחות עצמם. זו מדינה למודת רעידות. אבל כאן פשוט קראו מיד על ההתחלה – בואו ותסייעו לנו, כי הבינו את ממדי האסון", הסבירה.

"בעת חירום שמים הכול בצד", התייחסה השגרירה לאפשרות שישראל תשלח סיוע לסוריה. "אם אנחנו מדברים על אפשרות של סיוע ישראלי לסוריה, הצלת חיי אדם עומדת לפני כל דבר אחר".