חדשות בארץ

מיום ראשון: "נתיב פלוס" בכביש 1 מתל אביב לירושלים יהפוך ל-2+

שרת התחבורה מירי רגב החליטה כי גם כלי רכב עם שני נוסעים יוכלו לנסוע ב"נתיב פלוס", הפועל ממחלף דניאל ועד מחלף הראל בכביש 1 מתל אביב לירושלים

  • י"א שבט התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (חמישי), כי החל מיום ראשון הקרוב רשאים גם כלי רכב עם שני נוסעים (נהג ונוסע) ומעלה להשתמש ב"נתיב פלוס" בכביש 1 מתל אביב לירושלים, ממחלף דניאל ועד מחלף הראל, במקום 3+ כיום.

בהודעת משרד התחבורה צוין כי ההחלטה נועדה לשפר את יעילות הנתיב ולהעלות את מספר המשתמשים בו בשעות העומס: "החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר קבלת מסקנות הצוות המקצועי, שבחן את תפוסת 'נתיב פלוס' והשפעותיה על התנועה בכביש. על פי הנתונים, נוסעים ב'נתיב פלוס' כ-130 אוטובוסים וכ-300 כלי רכב פרטיים (3+) בשעה. על פי המלצות הצוות, ניתן למקסם את קיבולת הנתיב באמצעות הפיכתו לנתיב 2+, שמשמעותו הוספת כ-500 כלי רכב בשעה והפחתת העומס בנתיבים האחרים".

חברת נתיבי ישראל החלה בהחלפת השילוט ב"נתיב פלוס" בכביש 1, כך שיורה כי הנסיעה בנתיב זה מותרת לנהג ונוסע (2+), במקום נהג ושני נוסעים (3+). העבודות יושלמו בימים הקרובים, בכפוף למזג האוויר.

במשרד התחבורה הדגישו, כי "נתיב פלוס" בכביש 1 פעיל אך ורק בין השעות 06:30-09:30 בבוקר, ובשאר שעות היום הנתיב מותר לנסיעה לכל משתמשי הדרך, ללא קשר למספר הנוסעים ברכב.

"השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את קווי התחבורה הציבורית בנתיבים אלה".

תגיות:משרד התחבורהמירי רגבכביש 1נתיב פלוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה