חדשות בארץ

ח"כ קריב הכניס ספר תורה לנשות הכותל, תוך ניצול חסינותו

חבר הכנסת גלעד קריב ניצל את חסינותו והכניס ספר תורה לנשות הכותל, קבוצה בת 20 נשים המגיעה מדי ראש חודש לרחבת הכותל כדי לעורר פרובוקציה

  • א' טבת התשפ"ג
גלעד קריב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)גלעד קריב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הח"כ הרפורמי גלעד קריב (העבודה) ניצל הבוקר (ראשון), ראש חודש טבת, את חסינותו, והכניס ספר תרה לרחבת הכותל. את ספר התורה העניק לקבוצה קטנה בת 20 נשים רפורמיות וקונסרבטיביות, המגיעה מדי ראש חודש לשריד בית מקדשנו, כדי לעורר פרובוקציה.

הקרן למורשת הכותל מסרה כי: "ח"כ קריב הכניס ספר תורה בניגוד לעמדה המפורשת של משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל המערבי. הקרן למורשת הכותל המערבי עמדה בפני אתגר מורכב מאוד ועשתה מאמצים אדירים כדי לאפשר תפילת ראש חודש כסדרה וקוראת להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד".

ח"כ מאיר פרוש הגיב: "הראביי הרפורמי שוב משתמש בחסינות שלו כחבר כנסת וכאחרון העבריינים דורס ברגל גסה את התקנות של רב הכותל, תוך חילול הקודש וספר התורה. בקרוב יהיה לזה סוף".

השר המיועד למורשת, ח"כ עמיחי אליהו, אמר בתגובה: "חבר כנסת שעושה פרובוקציה ומנצל את חסינותו הפרלמנטרית, להכניס ספר תורה בניגוד לעמדה המפורשת של משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל המערבי הם שפל חדש של קריב בנסיון לפלג את הציבור ולפגוע בערכים המחברים את עם ישראל, ספר התורה הוא קדוש וקריב עושה בו שימוש ציני ומבזה כדי לשנות את צביון הכותל. מוטב שח"כ קריב יחפש מקומות אחרים לעשות שם פרובוקציות, הכותל הוא המקום המאחד והמשלים של כל חלקי העם היהודי ומוטב להשאיר אותו ככזה ולא לעורר מחלוקת. במשך שנים היה סדר ברחבת הכותל עד שחבריו הגיעו".

תגיות:גלעד קריבהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה