חדשות בארץ

ראש המוסד נגד ממשל ביידן: "הסכם הגרעין החדש – שקר גמור"

ראש המוסד דדי ברנע מתריע מפני החתימה הצפויה של המעצמות על הסכם גרעין חדש עם איראן, ומותח ביקורת חריפה על ארצות הברית

  • כ"ח אב התשפ"ב
ברנע (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ברנע (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש המוסד דדי ברנע מזהיר בשיחות סגורות מפני הסכנות הטמונות בחזרה של המעצמות להסכם הגרעין עם איראן. על פי הדיווח ב-ynet, בפגישה אתמול (רביעי) עם ראש הממשלה יאיר לפיד התריע ברנע כי ההסכם יאפשר לאיראנים להגיע ליכולות משמעותיות מאוד. לדבריו, בעקבות הסרת הסנקציות יזרמו לאיראן מאות מיליארדי דולרים, כשחלק מהכסף ישמש לחיזוק ארגוני הטרור המקיפים את ישראל, בהם חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי. בנוסף, האיראנים יאיצו את חזון "הסהר האסלאמי" ויחזקו את המורדים החות'ים בתימן והמיליציות הפרו-איראניות.

ראש המוסד חיזק את דבריו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, במסיבת העיתונאים שקיים אתמול בנושא בה אמר כי הסכם עליו מתכוונת ארה"ב לחתום עם איראן גרוע יותר מהסכם הגרעין הקודם. לדברי ברנע, בשנת 2015 לא היה ניתן להעריך את הפוטנציאל הצבאי של איראן, בעוד ב-2018 היה כבר ברור לכל שהיא צועדת לכיוון פיתוח נשק גרעיני למטרות צבאיות: "עושים העתק הדבק להסכם הקודם, והדבר היחידי שנשאר מאז זה המלל של ההסכם. כל השאר השתנה. העולם השתנה. האיראנים פיתחו צנטריפוגות משלהם. האיומים השתנו. הטכנולוגיה השתנתה. אבל ההסכם אותו הסכם של 2015".

ברנע הוסיף בתדרוכים שונים כי ההסכם המסתמן מהווה "אסון אסטרטגי" והצהיר כי הוא לא יחייב את ישראל. הוא הבהיר, כי ארגונו ממשיך במאמצים למנוע נשק גרעיני מאיראן.

מוקדם יותר דווח כי לפיד קיים היום תדרוך מודיעין עם ראש המוסד. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "התדרוך עסק בעדכון אודות הסוגיות הביטחוניות השוטפות שעל הפרק ובראשן הסכם הגרעין עם איראן. ראש המוסד סקר את תמונת המצב המודיעינית והסיכונים הכרוכים מחזרה להסכם הגרעין".

תגיות:איראןהסכם הגרעיןהמוסדדדי ברנע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה