חדשות בריאות

משרד הבריאות ממליץ: לעטות מסכות בחללים סגורים

ברקע העלייה בתחלואת הקורונה, פנה משרד הבריאות בקריאה לציבור לשוב ולעטות מסכות בחללים סגורים, ובפרט בהתקהלויות: "הדרך להפחית הדבקות. על כולנו להקפיד - לשמור על עצמנו ועל אחרים"

  • י"ד סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ברקע העלייה בתחלואת הקורונה, יצא היום (שני) משרד הבריאות בהמלצה לציבור לשוב ולעטות מסכות בחללים סגורים, ובפרט בהתקהלויות. "זו הדרך להפחית הדבקות בקהילה ולשמור על אוכלוסיות הסיכון והמבוגרים, אשר פגיעים במיוחד לתחלואה קשה ותמותה מפני הנגיף", נאמר בהודעת המשרד.

"בימים האחרונים מורגשת בישראל עלייה חדה מאוד בכמות המאומתים לקורונה, ויחד איתה נרשם זינוק גם בתחלואה הקשה", הוסיפו במשרד הבריאות. "אנחנו רוצים לשמור על השגרה - אבל גם על הבריאות. במצב שבו המשק פתוח לחלוטין, השגרה נשמרת ואין מגבלות - האחריות האישית לזהירות של כל אחד ואחת מאיתנו עולה. על כן אנחנו מבקשים מכם להקפיד לעטות מסכה בחללים סגורים, לא כי זה חובה - אלא כי זה מעשה של סולידריות ואכפתיות כלפי הזולת".

"עטיית מסכה היא פעולה פשוטה, אי הנוחות היא שולית לעומת התרומה והיכולת לעבור את העלייה הזו בשלום ובמינימום תחלואה קשה ונפטרים. על כולנו להקפיד - לשמור על עצמנו ועל אחרים".

במשרד הבריאות ציינו, כי "שורה ארוכה של מחקרים מהעולם הדגימו כי שימוש במסכות פנים בחללים סגורים מפחית באופן משמעותי ביותר את הסיכון בעבור הפרט להידבק בנגיף קורונה או להדביק אחרים אם נושאים את הנגיף. בהקשר זה, קיימת חשיבות רבה להקפדה על עטייה נכונה של המסכה - כיסוי מלא של הפה והאף ואטימה תקינה, באופן רציף, בחללים סגורים".

עוד אמרו במשרד הבריאות, כי "על אף שיש מי שמנסים בעקביות לזרוע ספקות באשר ליעילותן של המסכות, המידע המדעי בדבר יעילותן במניעת הידבקות והדבקת אחרים בנגיף הוא מבוסס ואיתן. מחקרים רבים הדגימו כי עטיית מסכות במרחב הציבורי מפחיתה באופן משמעותי את העברת הנגיף גם ברמת הקהילה. מחקר של ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות) האמריקאי מצא, כי מי שמקפידים על עטיית מסכה בעת שהותם בחללים סגורים מוגנים יותר מפני הדבקה, כאשר שימוש רציף במסכות הפחית את הסיכון להידבקות בעד 50%".

אתמול אובחנו בישראל 5,829 חולי קורונה, כאשק שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 26.35%. מקדם ההדבקה עלה ל-1.51. מספר החולים הפעילים מסתכם ב-29,407, מתוכם 102 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה. מצבם של 26 חולים מוגדר קריטי. בשבעת הימים האחרונים נפטרו שבעה בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,882 חולי קורונה.

תגיות:משרד הבריאותקורונהעטיית מסכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה