חדשות בארץ

דרמה במשפט נתניהו: השופטים דחו את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום

מכה קשה לפרקליטות, שעשויה למוטט את סעיף השוחד בתיק 4000: בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה לתקן את כתב האישום

  • א' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:13)

מכה קשה לפרקליטות: שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים דחו הבוקר (שלישי) את בקשתה של הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000.

השופטים ציינו שהדבר אינו אפשרי כיוון שכבר נחשפו קווי ההגנה, לא נתגלו ראיות חדשות ולא היה שינוי משמעותי בנסיבות שמצדיק את תיקון כתב האישום. בהחלטתם של השופטים נכתב כי "תיקון כתב-האישום, בשלב זה של הדיון, ומיקום פגישת ההנחיה במועד שקדם למינויו של פילבר לתפקיד, עומד, לכאורה, בסתירה חזיתית עם קווי ההגנה של הנאשמים אשר נחשפו במהלך הדיון והתוו את חקירתו הנגדית של פילבר, עד כדי ספק סיכולם. אכן, ההגנה שוללת את קיום פגישת ההנחיה, מעיקרה. ברם, אין בכך כדי לגרוע מקו ההגנה הנוגע למועד בו נטען שהתרחשה הפגישה הנטענת, כמו גם ממהותיותו של מועד זה לתזת המאשימה".

השופטים הוסיפו כי "התיקון הוא פגיעה מהותית בזכותם וביכולתם של הנאשמים לנהל את הגנתם", וציינו כי תביעה אינה רשאית "לשנות את כללי המשחק".

מדובר במכה קשה לפרקליטות, שעשויה למוטט את סעיף השוחד בתיק 4000. הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום, ולטעון כי "פגישת ההנחיה" התקיימה "במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת". דחיית הבקשה מותירה בעינו את הנוסח המקורי, ולפיו הפגישה התקיימה "זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר".

כזכור, בסעיף 64 לכתב האישום נכתב: "במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח' שהתקיימו בין הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן הנאשם נתניהו את פילבר לפגישה בלשכתו. בפגישה זאת, מסר הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ'".

הפרקליטות ביקשה לתקן את תחילתו של הסעיף, כדי שייכתב בו: "במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר, כאמור בסעיף 62, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח'…". השופטים, כאמור, דחו את בקשה של הפרקליטות, שספגה בכך מכה לא פשוטה.

תגיות:כתב אישוםתיק 4000בנימין נתניהופרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה