חדשות בארץ

בושה: מפקד תחנת המשטרה תועד סוטר לילד ודוחף מפגינים - וזוכה בבית המשפט

בית משפט השלום בירושלים החליט לזכות את נצ"מ שימי מרציאנו מכל האישומים נגדו, למרות התיעודים וההאשמות

  • א' אדר א' התשפ"ב
 נצ’’מ שימי מרציאנו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90) נצ’’מ שימי מרציאנו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בירושלים החליט הבוקר (רביעי) לזכות את מפקד תחנת לב הבירה בירושלים, נצ"מ שימי מרציאנו, מכל האישומים נגדו.

כזכור, מרציאנו הואשם בתקיפת שני מפגינים בשכונת מאה שערים לאחר שתועד דוחף אותם וסוטר לאחד מהם. הוא הודה במעשים, ואמר כי הם התרחשו בהפגנה אלימה וכי סבל מחוסר שינה. למרות זאת, קבעה השופטת ג'ויה סקפה-שפירא כי "מעשה האלימות שהפנה אסור ומיותר, ואולם מכלל הנסיבות במקרה דנן חייבו את מיצוי הדין עם הנאשם במישור המשמעתי. שוטרים שהיו תחת פיקודו סירבו לחתור למגע עם המתפרעים והוא נאלץ לעשות זאת בעצמו".

סקפה-שפירא התייחסה לסטירה שנתן מרציאנו לקטין בן ה-12: בנוגע לאחד המפגינים, בן 12, קבעה השופטת כי הפלתו ודחיפתו נעשו תוך שימוש בכוח סביר, אך בנוגע לסטירה שנתן לו מרציאנו "ניתן לקבוע כי מדובר בשימוש בכוח שלא כדין המבסס עבירת תקיפה". עם זאת, היא הוסיפה כי התקרית נמשכה שניות בודדות, התרחשה במהלך אירוע המוני, "כאשר עם מעצר המפגין קמה צעקה וקריאות מתלהמות של ההמון".

כדי להצדיק את החלטתה לזכות את מרציאנו מכל האישומים, כתבה השופטת כי "בנסיבות העניין, השימוש בכוח לא היה חמור אלא מעשה רגעי חד פעמי שלא גרם לחבלה, כפי שניתן לראות בסרטון אפילו לא גרם לו לאחוז בלחיו בכאב. לפיכך המסקנה היא כי הטיפול הראוי בעניינו של הנאשם היה צריך להיעשות במסגרת הדין המשמעתי".

בנוגע לדחיפת המפגין, קבעה השופטת כי "הנאשם עשה שימוש בכוח סביר. לא מצאתי כי השימוש בכוח במקרה זה חרג מן הסביר ועל כן לא ניתן לקבוע כי מעשיו של הנאשם ביחס לב' מהווים עבירה פלילית".

"מעשה האלימות שהפנה אסור ומיותר", ציינה השופטת, "ואולם מכלל הנסיבות במקרה דנן חייבו את מיצוי הדין עם הנאשם במישור המשמעתי".

כזכור, בכתב האישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה נגד מרציאנו, יוחסו לו שתי עבירות של תקיפה סתם. מרציאנו הואשם שדחף לרצפה בן 12 שניסה לברוח ממנו בהפגנת חרדים וסטר לו. לאחר מכן דחף והפיל מפגין נוסף שתיעד את השוטרים. "הנאשם תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום וכתוצאה מכך נפל הקטין ארצה", נכתב בכתב האישום. "עוד הקטין ישוב על הקרקע ושב וצועק 'לא עשיתי כלום', מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו, ללא כל סיבה או הצדק". האירוע התקיים לפני למעלה משנה, ביום 4.10.2020, במאה שערים.

במהלך אחד הדיונים בעניינו, שטח מרציאנו את גרסתו לאירועים וכתב כי "לא היה מדובר בהפגנה, אלא בהתקהלות אסורה, שגלשה תוך זמן קצר להפרות סדר קשות ואלימות". מרציאנו הוסיף, כי יום העבודה שקדם לאירוע נאלץ להתמודד עם הפרות סדר קשות, שנמשכו שמונה שעות, ואחרי זה שוב התייצב לעבודה.

"לא ידעתי שהמתלונן קטין", כתב מרציאנו על הילד המוכה, יוסף שמחי בן ה-12, "ופעלתי על פי הסמכות המוקנית לי בדין, לעיכוב חשוד וביצוע מעצר". מרציאנו אף כפר בטענה כי סטר על פניו של הילד, ומסביר: "הסטתי את פניו בתנועה מהירה על לחייו, ללא תנופה או הפעלת כוח חריג, זאת משום שהוא היה אחוז אמוק ועורר בהלה בקרב הסובבים. כמו כן, המתלונן עצמו הודה, במהלך הובלתו למעצר, כי זרק אבנים על שוטרים".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב לפסיקת בית המשפט: "השופטת ג'ויה שפירא שהגיעה מהפרקליטות נותנת הבוקר לשוטרים רשיון להמשיך להרביץ! למרות שני סרטונים שמתעדים מכות רצח לקטינים חרדים היא מזכה זיכוי מוחלט את קצין המשטרה שימי מרציאנו שמתועד בסרטונים נותן להם מכות רצח. בושה! אם יש עוד טיפת הגינות למח"ש - יש חובה לערער על הזיכוי ההזוי הזה".

תגיות:בית המשפטחרדיםמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה