כתבות מגזין

סגולות לשלום בית, לעשירות ולהצלחה: הרב עמנואל מזרחי חושף את כל הסודות

סגולה לשלום בית וסגולה לעשירות, סגולה לפרנסה טובה, ואפילו לעבור טסט בהצלחה. הרב עמנואל מזרחי פוגש את צופי הידברות מידי שבוע, ומדייק לכל אחד את הסגולה המתאימה לו לפי קווי האופי. כעת הוא חושף לראשונה את מאחורי הקלעים של התכנית, וגם מגלה: למה לפעמים נראה שהסגולה לא עובדת?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הרב, יש לנו כאן עוד בקשה. הפעם ממרגלית, היא נולדה בתאריך י"ג אדר, ומחפשת סגולה לזיווג הגון".

"הרב, דניאל, נולד בכ"ז חשוון, מחפש סגולה לרפואה שלמה".

"ויש לנו גם עוד פנייה – היולדת חנה בת אסתר שרויה במצב קשה מאוד אחרי הלידה, משפחתה רוצה לדעת במה אפשר להתחזק, כסגולה לרפואתה".

אם גם אתם נמנים על עשרות אלפי הצופים הקבועים של התכנית 'עם סגולה' בערוץ הידברות, אתם בוודאי מכירים את המשפטים האלו, וגם את ההמלצות שנשמעות אחריהם, על סגולות שונות, מגוונות ומעניינות, המותאמות לכל אחד בדיוק לפי קווי האופי שלו ותכונותיו.

לעתים אלו אנשים שמרגישים קצת חסומים, או שחלמו חלום רע, לעתים מבקשים הפונים סגולה לשלום בית, או לרפואה, לגמילה מחרדות, ואפילו להצלחה בטסט. לכל המקרים האלו הרב מצליח לדייק סגולה המתאימה לאופי הפונה, וגם משתדל להעניק כמה המלצות נוספות על הדרך.

 

תכנית עם סייעתא דשמיא

"מדובר בתכנית פופולארית בערוץ הידברות המשודרת גם ביוטיוב, בפייסבוק ובכל אפיקי הידברות", אומר עקיבא בן דוד, אשר מנחה את התכנית יחד עם הרב עמנואל מזרחי. "אנחנו מקבלים הרבה פניות במהלך התכנית ומשתדלים להעלות לשידור כמה שאפשר, היתר מקבלים תשובות והמלצות דרך תכנה מיוחדת שפיתחנו למטרה זו".

על פיתוח התוכנה הוא מספר: "זוהי תוכנה מיוחדת מאוד שמעניקה מענה לכל מי שפונה אלינו, בהתאם לסגולה שהוא מבקש. המערכת חכמה, כך לדוגמה אדם שמבקש סגולה לשפע או לפרנסה או לכל דבר אחר – מקבל מיד אליו לווטסאפ את הסגולה.

עקיבא בן דוד עם הרב עמנואל מזרחיעקיבא בן דוד עם הרב עמנואל מזרחי

"אגב", מציין עקיבא, "עלות הפיתוח של התכנה היא בין 10 ל-15 אלף שקלים. כאשר פניתי למתכנת הוא שלח לי הצעת מחיר על סכום של אלף שקלים. חתמתי ואישרתי, אך רק לאחר החתימה שמתי לב שהושמט אחד האפסים מהמחיר הסופי, כך שנכתב בטעות 1000 במקום 10,000. חזרתי למתכנת והערתי את תשומת ליבו, אך הוא אמר לי: 'כן, שמתי לב לזה, אך תשאיר את זה כך, זה יהיה זיכוי הרבים שלי'. היה מרגש לשמוע אותו, זה חיזק אצלי את ההרגשה שלתכנית שלנו יש סייעתא דשמיא מיוחדת.

"באופן אישי", מוסיף עקיבא, "מרגש אותי לראות כמה זיכוי הרבים יוצא מהתכנית הזו, אנחנו מצליחים להגיע ממש לכל הקהלים, ולגרום לכל כך הרבה חיזוק בעם ישראל. לתכנית יש 11 קבוצות ווטסאפ מלאות, שם מקבלים מידי שבוע סגולה מיוחדת מהרב, את זמני כניסת ויציאת השבת, וכשיש אירוע מיוחד או חג באותו חודש, מקבלים גם סגולות שקשורות לאותו אירוע. ידוע לנו שהסגולות מופצות גם הלאה במעגלים נוספים ויוצרות תהודה רבה". 

עקיבא גם מציין כי לאחרונה הם החלו להגיע גם לחוגי בית בכל רחבי הארץ, בהם הם פוגשים את הצופים היקרים פנים אל פנים. שם, בנוכחות עשרות חברים, מגיש הרב את המענה באופן הישיר והאישי ביותר. במהלך הערב הרב מוסר הרצאה כללית על נושא נבחר, ואחר כך הוא יושב עם כל המשתתפים, כשהוא מייעץ לכל אחד באופן פרטני לגבי סגולה המתאימה לו.

 

רק סגולות מספרי קודש

אז איך באמת התחילה התכנית הייחודית? מהו מקורן של הסגולות הרבות? איך מצליחים לדייק סגולה בהתאם לקווי אופי, ולמה לפעמים נראה לנו שסגולות לא עובדות?

"זה התחיל כבר לפני 16 שנים, כאשר כל אחד מהרבנים בהידברות התבקש להכין הרצאות שונות כדי לחזק את עם ישראל", פותח הרב מזרחי, "באותם ימים הוחלט שאני אתמקד בנושא הסגולות, וכחלק מכך התחלתי לאסוף סגולות ממקורות שונים. חשוב לי להדגיש שכל הסגולות שהבאתי מאז ועד היום לקוחות אך ורק ממקורות מוסמכים ומספרי קודש. אני מבין את גודל האחריות ולכן מוודא בכל פעם שמאחורי הסגולות עומד אדם צדיק וקדוש, כך שאפשר לדעת בוודאות שהסגולה היא אכן בעלת ערך. לצערי צצו במשך השנים סגולות רבות מאוד שאין להן כל מקור, ומהסגולות האלו יש להתרחק".

בנוסף לסגולה, משתדל הרב מזרחי גם לגעת בנקודות נוספות שיוכלו לעזור. "אם למשל אני מבין שיש בעיות של שלום בית, אני משתדל להסביר את החשיבות הגדולה שיש בפרגון ובשמחה בין בני זוג, ואף מסביר שמובא בגמרא שכאשר אישה מקפידה על בעלה, היא בלי כוונה חוסמת לעצמה את הפרנסה. אני ממליץ מאוד להשתדל פחות להביע ביקורת, וכמה שיותר לחלק מחמאות, והעיקר – לא לשמור טינה בלב, כי זה חוסם את כל ההצלחות בבית.

"אחר כך אני עובר לציין את הסגולות המומלצות, כמו למשל לקרוא מזמור קל"ט בתהילים, שמביא שלום בבית, ואף ממליץ בליל שבת, לפני ברכת המזון, להגיש לשולחן תפוח אדום ויפה, לחתוך אותו לשניים, לברך 'בורא פרי העץ' ולאכול כקינוח לסעודה. זו סגולה הידועה כמועילה לשלום בית.

"גם כשיש בעיות פרנסה אני ממליץ לבדוק את נושא שלום בית. לפעמים אני אומר לאישה: 'ייתכן שבלי כוונה את מפריעה לבעלך, כי את חוסמת את הפרנסה. מובא בגמרא ש'אין ברכה מצויה בביתו של אדם אלא בעבור אשתו', ואף רבי נחמן מברסלב אומר 'מאור נפשה של האישה – משם בא הממון לבית', ומסביר שאם אישה לא מלמדת על בעלה זכות ורואה אותו בעין לא טובה, זה עלול לחסום את הפרנסה.

"אגב, עוד סגולה מומלצת מאוד לענייני פרנסה היא בברכה הראשונה של ברכת המזון, במילים 'פותח  את ידיך', להרים ידיים אל השמיים ולכוון לכך שהקב"ה שזן את כל העולם, יזון ויפרנס גם אותי. גם מזמור כ"ד מומלץ מאוד לענייני פרנסה – זהו מזמור שנהוג לקרוא ביום כיפור וראש השנה, אך מומלץ גם למשך השנה כולה, כזכות מיוחדת לפרנסה".

יש סגולה מיוחדת לרפואה?

"יש סגולות רבות לעניינים רפואיים. אחת המפורסמות שבהן היא זו שגילה רב האי גאון לפני כאלף שנה – לקרוא מזמורים ו' ו-ל' בתהילים, ואף ידוע שהסטייפלער נהג לומר אותם באופן קבוע לרפואה שלמה. סגולה נוספת משויכת לרבנית קנייבסקי, שהייתה נוהגת להמליץ לאנשים שמתמודדים עם מחלות לקרוא מזמורים מ"ח, "ל"ה וצ"א – אם נחבר אותם יחד נראה שהם מרכיבים את המילים 'מחלה צא'. כך לימדה אותנו הרבנית".

 

להתאים סגולה לאופי

ומה עם מקרים בהם אנשים מנסים סגולות פעם אחר פעם, ובכל זאת נראה ששום דבר לא עוזר?

"זו בדיוק אחת הנקודות שהובילה אותנו להתאים את הסגולות בהתאם לקווי האופי של האדם. עם הזמן גיליתי שכאשר מדייקים את הסגולה לקווי האופי, היא יכולה להועיל מאוד. "כמובן שדרך השידור אי אפשר לאבחן ממש לעומק, אבל אני שואל על שם מלא ותאריך לידה, ואם האדם נשוי אז גם על שם מלא של בן או בת הזוג ותאריך הלידה שלו. הפרטים האלו יכולים להעניק לי בסיס ניכר לקווי האופי של האדם.

"כמובן שיש נושאים עמוקים שקשה להגיע אליהם בשידור, אבל כשאנחנו מגיעים לחוגי בית, או כשאנשים שואלים באופן פרטני, אני יכול לומר להם משפטים כמו: 'הקצר שנוצר בינך לבין ההורים חוסם אותך'. או 'לפני כל דבר אחר אתה צריך לחשוב איך לעצור את הצער שאתה גורם לאשתך בבית', כי במקרים בהם יש כאלו חסמים, הסגולות לא יוכלו לעזור".

יש הוראה לגבי משך הזמן שבו יש לבצע את הסגולה?

"אנחנו מבקשים בשידור להקפיד למשך חצי שנה או שנה. אבל יש סגולות מסוימות בהן ההוראה שונה. כך למשל בספר 'חובת הלבבות' בשער הביטחון, כותב לנו רבנו בחיי כבר לפני 1000 שנה שיש ללמוד את הספר במשך כל החיים, והוא עוזר מאוד לאנשים שמרגישים תקועים. כמובן שיש גם את הערך של הלימוד, אבל בנוסף קיימת גם הסגולה, והיא לא תועיל אם לא תהיה התמדה. אני תמיד מסביר שמספיק ללמוד דקות ספורות מהספר בכל יום, וזה כבר יועיל מאוד ויציל ממשברים קשים.

הרב יכול לספר לנו גם על סגולות נדירות, ובלתי מוכרות?

"יש הרבה כאלה, ואתן דוגמה מעניינת: הרבנית קנייבסקי המליצה שאם יש ילד מגמגם, שאמא שלו תאפה שתי חלות בתבנית קטנה מעט, כדי שהחלות יידבקו זו לזו באפייה. לאחר מכן היא תפתח אותן מעל הראש של הילד ותאמר: 'כשם שהחלות נפתחו, כך פיו של בני ייפתח'". 

כמה סגולות קיימות באמתחתו של הרב?

"ישנן מאות סגולות שונות. לפני כל תכנית אני מכין מאגר גדול של סגולות ומשתדל מאוד לחדש. אני יודע שיש ציבור גדול שעוקב אחרינו כבר שנים על גבי שנים, ולכן משתדל לא לחזור על עצמי יותר מידי.

"אגב, לכל אחד מישראל יש מזמור תהילים המותאם לו ולקווי האופי שלו, ומומלץ מאוד לקרוא אותו מידי יום, שכן דוד המלך כתב את ספר התהילים עבור כולנו. לכן אני משתדל בכל פעם בסיום השיחה, לספר לאדם שפנה אליי מהו המזמור שלו, ופשוט לזכות אותו".

 

לכל הקהלים, לכל הגוונים

"יש לנו צופים רבים שכלל אינם שומרי מצוות", מספר הרב, "הדבר המיוחד הוא שלא פעם, דווקא דרך הסגולות, מתוודעים אותם אנשים גם לצד הרוחני של קיום המצוות, כי כמעט כל סגולה מתקשרת ישירות גם לקיום מצווה, כמו למשל סגולות רבות שנאמרות דווקא אחרי ברכות השחר, כמו למשל להגיד אחרי הברכות 17 פעמים את שם אמו של דוד המלך – ניצבת בת עדאל, ולאחר מכן לבקש מה שרוצים והשערים ייפתחו. יש גם סגולות רבות דווקא לאחר ברכת המזון. לפני זמן מה סיפר לי מישהו על כך שהוא שמע על סגולת אכילת סעודה רביעית במוצאי שבת, והתחיל לאמץ אותה. אחרי זמן מה הוא פתאום שאל את עצמו – 'מה, אני אוכל סעודה רביעית, בזמן שאיני שומר שבת?' וכך הוא החל אט-אט להתקרב ולשמור שבת, והכל בזכות הסגולה".

ואי אפשר לסיים מבלי לשאול אם קיימת סגולה לרפואה שלמה ולשמירה בימים אלו של הקורונה...

"ישנן סגולות רבות שיכולות להועיל. הייתי ממליץ לפני שעושים חיסון או בדיקה, או לוקחים תרופה, לומר את התפילה הכתובה במשנה ברורה ואף ידועה כמומלצת על ידי שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי: 'יהיה עסק זה לי לרפואה שלמה כי רופא חינם אתה'. בנוסף, ישנה סגולה שפרסם הרב שך בשמו של החפץ חיים – להגיד שלוש פעמים מזמור כ' – 'יענך ה' ביום צרה' ברצף, ולכוון לשמירה של כל בני המשפחה, ולאחר מכן לתת משהו לצדקה, כי צדקה תציל ממוות. אני ממליץ לכל אב משפחה לעשות זאת מידי בוקר".

לסיום מבקש הרב להעביר את המסר: "סגולה אינה הלכה למשה מסיני, היא גם לא קסם, אבל היא כמו גלגלי עזר לעשייה היומיומית שלנו. כשהיא מגיעה בתוספת לתפילה ולהשתדלות, אפשר תמיד לראות סייעתא דשמיא גדולה ומשמעותית".

להזמנת הרב אליכם הביתה, לחצו כאן.

תגיות:סגולותעם סגולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה