חדשות בריאות

עלייה במספר המונשמים, 465 נפטרו מתחילת החודש

689 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, ביניהם 191 במצב קריטי. למרות נתוני התחלואה והתמותה הגבוהים, דו"ח של חוקרי האוניברסיטה העברית מביע אופטימיות זהירה וטוען כי גל התחלואה הנוכחי נמצא במגמת בלימה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הבוקר (שישי) עדכון על נתוני התחלואה והתמותה מנגיף הקורונה. מהעדכון עולה, כי אתמול אובחנו 8,078 מאומתים חדשים – יום שני ברציפות בו נרשמת ירידה במספר החיוביים. עם זאת, בשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה קלה – 6.71% מתוך כ-133 אלף בדיקות. מקדם ההדבקה (R) ממשיך במגמת הירידה ועומד על 1.11.

78,342 איש מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,086 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-689. עלייה נרשמה גם במספר החולים המונשמים – 149 הבוקר לעומת 135 אתמול. 191 חולים נמצאים במצב קריטי.

עוד עולה מהנתונים, שאינם סופיים, כי אתמול נפטרו 19 חולים. שלשום נפטרו 26 חולים, וכך גם ביום שלישי. מספר הקורבנות בגל הקורונה הרביעי עלה ליותר מ-500 – מתוכם 465 נפטרו מתחילת החודש. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,943.

יותר מ-99 אלף איש קיבלו אתמול את חיסון הדחף השלישי נגד קורונה. עד כה התחסנו 1872,056 בחיסון השלישי. 5,943,451 התחסנו במנה אחת, ו-5,464,619 קיבלו שתי מנות.

למרות נתוני התחלואה והתמותה שממשיכים להיות גבוהים, דו"ח חדש של מומחים מהאוניברסיטה העברית בירושלים מביע אופטימיות זהירה ומעריך כי "גל התחלואה הנוכחי נבלם בזכות השילוב בין מבצע הבוסטר ויישום מגבלות רכות".

החוקרים טוענים, כי בימים הקרובים צפויה ירידה במספרי המאומתים. לדבריהם, מסתמנת בלימה בקצב העלייה של אשפוזים חדשים במצב קשה מעל גיל 50: "הסיכון לתחלואה קשה בקרב בני 60 ומעלה שאינם מחוסנים עלה באופן משמעותי בימים האחרונים, וכעת הוא פי חמישה מזה של המחוסנים. עקב אשפוז ארוך של מאושפזים ללא חיסון או מנת דחף – רובם המכריע של החולים קשה באשפוז צפויים להיות מקרב קבוצה זו".

בשל הירידה בתחלואה קשה חדשה, נטען בדו"ח כי "לא צפויה עלייה משמעותית נוספת במספר החולים המאושפזים במצב קשה. הסיכון לתמותת החולים קשה התייצב בדומה לגלים הקודמים, כאשר עיקר התמותה צפוי בקרב החולים שאינם מחוסנים".

בשורה התחתונה, ממליץ הדו"ח לשמור על המגבלות הקיימות ולהמשיך את חיסון האוכלוסייה במנת דחף – צעדים שלטענת החוקרים צפויים להוביל לירידה של מקדם ההדבקה מתחת ל-0.85 בשבוע השני של ספטמבר. באשר לחזרה למוסדות החינוך, הם צופים כי בקצב ההדבקה הנוכחי היא לא תוביל להתפרצות מחודשת: "גם אם פתיחת שנת הלימודים תגרום לעלייה של 10% במקדם ההדבקה – הירידה במקדם ההדבקה לא צפויה להיעצר". עם זאת, הם מדגישים כי "שגרת החיים צפויה להשתבש, ועשרות אלפים צפויים להיכנס לבידוד מדי יום".

תגיות:משרד הבריאותהאוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה