בריאות ותזונה

לא רק בראש השנה: זה מה שיקרה לגופכם אם תאכלו כרישה בכל יום

איך אתם אוהבים את הכרישה (לוף) שלכם? אנחנו מקווים שלא רק בראש השנה, כי אחרי שתשמעו מה יקרה לגופכם אם תתחילו לצרוך לוף באופן קבוע ויומיומי, גם אתם תתחילו לשלב אותו בארוחות

אא

כרישה או לוף או כרתי - זה לא באמת משנה איך תבחרו לקרוא לו, העיקר שתקראו לו ותזמנו אותו למנה היומית שתצרכו, כי הוא עומד לחולל פלאים בגופכם. 

הכרישה היא חלק מהסימנים שאנו מניחים על שולחן החג בראש השנה, ולמרות שהיא נראית לא הכי מפתה מבחוץ, האמינו לנו - אתם ממש רוצים לדעת מה היא מכילה מבפנים:

  • מגנזיום
  • ויטמין A
  • מנגן
  • ויטמין B6
  • ויטמין C
  • חומצה פולית 
  • ויטמין K
  • ברזל

זאת ועוד. מחקרים הוכיחו כי צריכת כרישה באופן יומיומי ממגרת תאים סרטניים ומונעת את התפתחותם בגוף הודות לחומר בשם 'אליל סולפיד' (באנגלית:  allyl sulfides) או בעברית גופרית אליל - שמתמחה בניקוי רעלים, איתור ומיגור תאים סרטניים תוך שמירה על התאים הבריאים.  

"אם תתחילו לצרוך כרישה בכל יום, עדיף באופן טבעי בסלט - אתם תחושו מיד את השינוי בגופכם", מסביר בלוגר הודי בשם נג'יב, בבלוג שלו. "בכרישה יש פלבנואידים רבים שעוזרים להגן על כלי הדם שלכם מפני רדיקלים חופשיים. זה גם מגן מפני מחלות לב, מפחית לחץ דם, מפחית את הסיכוי ליצירת קרישי דם בגוף ומונע שבץ מוחי והתקף לב. 

הכרישה מכילה גם המון נוגדי חמצון בשם פוליפנולים - שמסוגלים להשמיד כל תא 'זקן' ו'עייף' ולחדש את העור. בהיותה סוג של בצל, היא פועלת בגוף כמעין חומה נגד דלקות וזיהומים, ולא נותנת להם להתקרב לתאים הבריאים. 

גם עם נשים בהריון הכרישה מיטיבה בהחלט, שכן היא מכילה בתוכה חומצה פולית טבעית בשם 5-מתיל-טטרא-הידרו-פולאט, שנטילתה היומיומית מפחיתה את הסיכוי למומים גנטיים בולד. 

שתי תרכובות יוצאות דופן שקיימות בה הן הלוטאין והזיאקסנתין שבעצם שומרות על רקמות העיניים ועל הראייה בכך שהן מסננות קרני אור מזיקות, מגנות מפני התפתחות קטרקט בעיניים בשל שינויי גיל ועוד. 

תגיות:רימוןראש השנהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה