סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר עם 3 עצות סופר חשובות לקראת השנה החדשה

סיון רהב-מאיר חולקת עימנו 3 עצות חכמות ושימושיות מניסיונה האישי, לקראת השנה החדשה. אל תחמיצו

  • ב' אלול התשפ"א
(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

"אני חוששת שהשנה רוב הנשים 'נוחתות' לחגים די בהפתעה", אומרת סיון רהב-מאיר. "שנת הלימודים הקודמת הסתיימה, אבל עבור משפחות רבות היא בקושי נפתחה. הילדים היו הרבה מאוד בבית, בלמידה מרחוק. הקורונה והפוליטיקה לא הפסיקו להעסיק אותנו כל הזמן, וזה לא נראה שיש רגיעה בשני התחומים האלה. ובתוך כל זה, פתאום – מגיע אלול. קול שופר, סליחות, תפילות. הרגשתי שאני אישית לא רוצה שאלול ותשרי יעברו לידי, ולכן פתחתי את הסדנה החדשה".

רהב-מאיר תפתח בעוד כמה ימים את סדנת "מתחדשות", מועדון לנשים מרחבי הארץ והעולם שרוצות לקבל כלים מעשיים לקראת השנה החדשה. "יתארחו אצלנו הרבנית ימימה מזרחי, הרב מיכי יוספי, וגם חמותי מנחת ההורים והזוגיות זיווה מאיר. כל אחד יעניק את העצות הכי מעשיות שלו לתקופה הזו. כמובן שיהיו גם מפגשים איתי, והרבה שאלות ותשובות עם מועדון הנשים החדש הזה. הנשים שנרשמות הן גם רווקות, גם אימהות צעירות וגם סבתות. כל אחת והמסע שלה".

הקורונה שינתה את החיים של כולנו, גם של סיון רהב-מאיר. היא אשת תקשורת ותיקה (חדשות12, גלי צה"ל, ידיעות אחרונות) שהייתה אמורה להמשיך בשליחות עם משפחתה בארצות הברית, אבל הנגיף החזיר אותה ואת בעלה ידידיה מאיר ארצה, עם חמשת ילדיהם, במפתיע.

הנה כמה עצות מניסיונה, לקראת הסדנה החדשה:

• לנסות ליישם שינויים קטנים – סיון מסבירה: "כל כך הרבה מהחכמים והפרשנים שלנו מבקשים לא לקבל על עצמנו קבלות חד פעמיות ודרמטיות, אלא לעשות שינויים הדרגתיים. אלול הוא הזמן השנתי המיועד לתהליך כזה. מא' אלול עד י' בתשרי (יום כיפור) יש 40 ימים להתאמן, להשתפר, להתחיל לעבוד. רבי אלימלך מליז'נסק כותב על כך דברים נפלאים: 'הָאָדָם לֹא נִבְרָא בָּעוֹלָם רַק לְשַׁבֵּר אֶת הַטֶבַע, לָכֵן... מִי שֶׁנוֹלַד בְּטֶבַע שֶׁל עַקְשָׁנוּת יְשַׁבֵּר אֶת טִבְעוֹ אַרְבָּעִים יוֹם רְצוּפִים לַעֲשׂוֹת דַוְקָא לְהֵיפֶךְ מִמַה שֶׁיַעֲלֶה בְּמַחְשַׁבְתּוֹ, וְכֵן מִי שֶׁבְּטֶבַע עָצֵל יַרְגִיל אֶת עַצְמוֹ אַרְבָּעִים יוֹם רְצוּפִים לַעֲשׂוֹת כָּל דָבָר בִּזְרִיזוּת'. כלומר, כדי לשנות את הטבע שלנו נדרש ניסיון רצוף, יומיומי, בכל תחום בחיים".

• לא לדחות דברים ל"אחרי הקורונה" - "בתחילת המשבר שמתי לב שהקורונה הופכת לתירוץ מעולה לדחות הכול. גם אני השתמשתי בה כהסבר מעולה לדחיינות, עצלנות וכל מה שלא רציתי לעשות. היו זוגות שדחו חתונות, שוב ושוב, מסגר לסגר, וחבל. אנשים דחו פרויקטים חדשים, נשים דחו חלומות שלהן. מדיאטה ועד דייטים, מלימוד תורה ועד שיפוץ הדירה – אי אפשר להקפיא את החיים, בפרט כשאנחנו לא יודעים כמה זמן זה עוד יימשך. במובן מסוים, בשנה שעברה היה קל יותר. היינו בסגר אבל חשבנו שזהו, שזה מאמץ חד פעמי והסיפור ההיסטורי הזה מאחורינו. עכשיו מתברר שזה נמרח, שזה עוד כאן, והמצב עוד יותר לא ברור. אז במקום לדחות דברים, אפשר להשתמש בקורונה כדי לעשות דברים טוב יותר ומדויק יותר (ולפעמים גם זול יותר). יש ילדים בני כמעט 14 שעוד מחכים לחגיגת בר/בת מצווה, במקום להרים משהו איכותי וקטן, רק לאנשים הקרובים ביותר. גם בסדנה החדשה, המטרה היא למצוא דרך להעצמה ולהגשמה עצמית כאן ועכשיו, בלי לתת לנגיף לקלקל אלא להשתמש בו כמנוף. הרי ברור שהקורונה היא סוג של שיעור, סוג של סדנה שאנחנו בעיצומה, קורס שבורא עולם החליט שכולנו נעבור. בואו לא נברח מזה, אלא להיפך".

• רק הרגע הזה – זו עצה ששמעתי מהרב מיכי יוספי לפני כמה שנים, והיא מבוססת על כתבי רבי נחמן מברסלב. מה עושים מול המון משימות? מול רצף חגים? או מול יום שלם של תפילות בבית הכנסת? רבי נחמן מבקש מאיתנו להתמקד בכל פעם רק ברגע הנוכחי ולהתרכז בו בלבד. אנחנו עלולים לבזבז את רוב הזמן שלנו על מחשבות על העבר ועל העתיד, ורבי נחמן מבקש את ההווה. זה נכון כשקשה להתרכז בתפילות ארוכות, או בשעות של משפחה וילדים או של עבודה. וכך הוא כותב: "עיקר העצה לעבודת השם יתברך, לחשוב בכל יום ויום שאין לו אלא זה היום בלבד. ולא ישים לנגד עיניו כי אם אותו היום ואותה השעה. כי אין לאדם בעולמו כי אם אותו היום ואותה השעה שעומד בהם, כי יום המחרת הוא עולם אחר לגמרי".

לפרטים ולהרשמה לסדנת הנשים החדשה, לחצי כאן.

שנה טובה!

תגיות:עצותסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה