חדשות בריאות

נתוני הקורונה: עלייה במספר המונשמים, ירידה בשיעור החיוביים

385 חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים, 212 מתוכם במצב קשה. מצבם של 46 חולים מוגדר קריטי. כ-45 אלף איש חוסנו עד כה במנה שלישית

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שני), כי אתמול אובחנו בישראל 2,114 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-72,220. בשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה – ל-2.95%. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.36.

נכון להבוקר, 19,436 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים. מספר החולים המאושפזים בבתי חולים עלה ל-385, ביניהם 212 במצב קשה. מספר החולים המונשמים עלה ל-42, ומספר החולים שמצבם מוגדר קריטי עלה ל-46. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-6,477.

201 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל, 73 מהם מטורקיה, עשרה מגאורגיה, שמונה מקפריסין ושישה מבריטניה. מדינות אלו נכנסו בסוף השבוע לרשימת המדינות המוגדרות עם רמת סיכון מירבית, שהנסיעה אליהן אסורה. 34 נדבקים נוספים חזרו מיוון, 12 מארצות הברית ו-11 מבולגריה.

מספר הרשויות המוגדרות כאדומות על פי מודל הרמזור עלה ל-22, ביניהן 12 ערים וחמישה רובעים. 75 יישובים, בהם 35 ערים ו-24 רובעים, נמצאים ברשימה הכתומה. מספר היישובים הצהובים מסתכם ב-154, בהם 48 ערים ו-33 רובעים.

כ-37 אלף איש התחסנו אתמול במרכזי החיסון ברחבי הארץ, כ-3,000 מתוכם במנה ראשונה. כ-3,300 קיבלו את המנה השנייה, וכ-30.7 אלף בני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון התחסנו במנה השלישית. עד כה חוסנו כ-45 אלף איש בחיסון השלישי.

ברקע התפשטות תחלואת הקורונה, במשרד הבריאות יש כבר מי שמכין את הציבור לקראת סגר נוסף. על פי הדיווח של אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות", בכיר במשרד הבהיר כי "לכולם זה ברור שאם לא נצליח להשתלט על הסיפור הזה, נלך לסגר". במידה ואכן יוחלט על סגר, ההערכה היא כי הוא יוטל במהלך חגי תשרי.

דו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, הזהיר הבוקר מפני התפשטות המגפה בישראל: "בפתח השבוע מדדי התחלואה עודם גבוהים – מספר המאומתים היומי הנו מעל 2,200 בממוצע שבועי ומספר החולים במצב קשה עומד על כ-200. מספר החולים במצב קשה מתאר באופן ברור ואובייקטיבי את התפשטות המגפה בארץ, ללא תלות בהיקף הבדיקות".

כותבי הדו"ח הוסיפו, כי "מקדם ההדבקה עודנו גבוה ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל 10-7 ימים בקירוב. ללא פעולות נוספות (עטיית מסיכות בחללים סגורים – גם מחוסנים ומחלימים, שיתוף פעולה בבדיקות ובחקירות אפידמיולוגיות) והתחסנות נרחבת של הציבור, צפוי מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה להאמיר, באופן שעלול להוביל בתוך שבועות לעומסים – הן במרפאות הקהילה והן בבתי החולים".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה