הפסקת הריון

הפלה: מהם הסיכונים הכרוכים בה? כל הדברים שלא מספרים לכם

האם הפלה הינה הליך חד פעמי שנועד לאפשר לאישה את המשך חייה הסדירים, או שמא זהו הליך בלתי הפיך שילווה אותה לאורך כל ימי חייה? מהם הסיכונים וההשלכות של ביצוע הפלה – פיזית, נפשית ורוחנית? כל העובדות שמנסים להסתיר מכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המילה "הפלה" מזמן הפסיקה להיות מילה גסה. זהו הליך נפוץ מאוד בימינו, שנותן פתרון מידי ומהיר להריון לא רצוי, ולכן המון בנות ונשים שנכנסו להריון בתזמון שלא מתאים כרגע לחייהן, פונות בצורה כמעט אינסטינקטיבית לביצוע הפלה. הפסקת הריון מצטיירת כפתרון אידיאלי במצב שכזה, אבל לחלק מרכזי ממשמעות הפרוצדורה לא קיימת מספיק מודעות – הסיכונים וההשלכות.

ד"ר אלי שוסהיים ז"ל, ראש אגודת אפרת, סיפר על הסתרת הפרטים החשובים מנשים המעוניינות להפיל את עוברן: "אני מצטער מאוד לומר שהמוסדות הרפואיים, על כל דרגותיהם, נמנעים מלהבהיר את העובדות הנוגעות לנושא ההפלות היזומות. הם לא מבהירים, למשל, לאישה, שהיא עלולה להישאר בלי יכולת להביא ילדים לעולם. מצד אחד אומרים 'זכות הציבור לדעת', אבל הפלות הן השטח היחידי שבו כל הגורמים מסתירים את ההשלכות הבריאותיות והנפשיות שעלולות להיגרם.

"הסטטיסטיקה שלנו מראה שהרוב המכריע של הנשים שביצעו הפלה יזומה, מעבר לכך שחלקן נשארו עם צלקות פיזיות שבגללן לא יוכלו עוד להביא ילד לעולם, הן מצטערות על כך שביצעו את ההפלה. מצב זה כשלעצמו יהווה צלקת נפשית שלא ניתן לסלקה לאורך כל החיים".

קיימים סיכונים רבים לאחר הפלה, פיזיים ונפשיים, וחלקם בלתי הפיכים. הנה חלק מרשימת הסיכונים.

 

סיכונים פיזיים:

  • זיהום צווארי (cervical) או תוך-רחמי אשר יכול לגרום לדלקת של האגן (PID), המגדילה את הסיכון להריונות חוץ-רחמיים עתידיים או לאי פוריות.
  • היווצרות צלקת ברקמת הרחם - לעיתים עשויה לגרום לבעיות פריון עתידיות
  • ניקוב דפנות הרחם
  • פגיעה באיברים פנימיים - לפעמים כתוצאה מנקב נפגעים שלפוחית השתן, מעיים, כלי דם, ולפעמים מתפתח פריטוניטיס. לפעמים נקב גדול גורם לדימום מאסיבי המוביל לנחיצות בכריתת הרחם.
  • דימום מוגבר שאינו נפסק
  • החלשה של צוואר הרחם - שעלולה להשפיע על היכולת להיכנס להריון וללדת תינוקות בריאים בעתיד.
  • היוותרות של חלקי איברים של העובר או חלקים מהשלייה בחלל הרחם
  • יצירת קרישי דם
  • שטפי דם
  • תמותה - בהפלות בהן משתמשים בחומרים כימיים לביצוע ההפלה, יש סיכוי לזיהומים שמובילים לאלח דם (sepsis) העלול לגרום למוות. כמו כן, כאשר ההפלה מתבצעת בתנאי מרפאה שאינם סטריליים מספיק, או על ידי אנשים שאינם מקצועיים מספיק, עלולים להיות סיבוכים נוספים שחלקם עלול להוביל לתמותה.
  • אי ספיקה של צוואר הרחם (בעתיד), שעלולה לגרום ללידות מוקדמות בהריונות עתידיים
  • הידבקויות – הגרידה היא ניתוח לכל דבר, ולכן, כמו בכל ניתוח, עלולות להיווצר הידבקויות, שיכולות לפגוע בפוריות האישה.
  • קרע  של הרחם – במהלך הגרידה עלול להתבצע קרע ברחם, בעקבות החדרת המלקחיים והוצאת העובר בכוח. גם בשאיבה הסיכונים עולים.
  • תסחיפים ריאתיים
  • הרעלת מים
  • פרכוסים
  • הלם
  • סיבוכים העלולים להיגרם כתוצאה מתהליך ההרדמה - לרוב תופעות הקשורות לרגישות יתר לתרופות ההרדמה (תגובה אלרגית). לעיתים נדירות מאד תיתכן תגובה חמורה של ירידת לחץ דם (שוק אנפילקטי).
  • תסמונת אשרמן - תופעה הנגרמת בעקבות צלקות בחלל הרחם (בעקבות גרידה, לרוב), הגורמת להידבקויות עד כדי חסימה מלאה של חלל הרחם או צוואר הרחם. כתוצאה מכך תהיה הפחתת הדימום הווסתי, עד היעלמותו, הפלות חוזרות בהריונות עתידיים ועקרות.
  • בעיות פוריות. ד"ר מיכאל שילון, גניקולוג, כותב "סיבוכי הפוריות נחשבים לסיבוכים הנפוצים ביותר (כ-50% מקרב הנשים) הנגרמים בעקבות הפלות מלאכותיות. בטווח סיבוכים אלו יכולים להיכלל עקרות משנית מוחלטת, מקרים חוזרים של הפלות טבעיות, הריון מחוץ לרחם, לידת פגים, לידת תינוקות במשקל נמוך והולדת תינוקות מתים".

 

השלכות נפשיות:

מחקרים מראים כי חלק מן הנשים אשר ביצעו הפלה יזומה סובלות מבעיות פסיכיאטריות בעקבות ביצוע ההפלה. בעיות פסיכיאטריות אלו יכולות להוביל לבעיות פסיכוטיות ואף להתאבדות. דיכאון, תחושות אשם, הרגשת אובדן, כעס, חרדה, ירידה בהערכה העצמית עד שנאה עצמית הן רק חלק מן הרגשות העולים בקרב רבות מן הנשים אשר ביצעו הפלה מלאכותית. בנוסף, מחקרים הוכיחו כי נשים אלו סובלות מקושי להיקשר רגשית לילדיהן האחרים.

 

השלכה רוחנית:

אומנם סעיף אחד, אך לא נדרש מעבר לכך – חטא של רצח.

מסע מרתק אל עולמו של העובר לאור מחקרי המדע המודרני וע"פ תורת הקבלה. באיזה שלב נכנסת הנשמה אל הגוף? האם העובר שומע וקולט רשמים מן החוץ?

 

"מאז ההפלה אין לי מנוחה. אני לא נרגע מהמחשבה על מה שעשיתי"

חשוב לדעת שמבין אלה שביצעו הפלה קיימות נשים שנותרו עקרות, ולא הצליחו להיכנס להריון בשלב מאוחר יותר בחייהן ולזכות לילדים.

נועם בן ה-30 מאור יהודה לחץ על בת זוגתו לבצע הפלה, ומאז - חייו אינם חיים. הוא מעיד כי הוא ובת זוגתו דאז, שהיום היא אשתו, אינם מצליחים להביא ילדים לעולם. עוד הוא משתף בקשיים נפשיים שהוא חווה מאז אותו יום - תחושות אשמה קשות שאינן מרפות, ומחשבות בלתי פוסקות על אותו תינוק שהיה אמור להיות בנו. הוא משתף בפוסט מזעזע על מנת להתריע בפני אלה השוקלים הפלה על ההשלכות הבלתי הפיכות למעשה זה:

"הייתי רווק צעיר כשבת זוגי דאז, היום אשתי, מיטל, נכנסה להיריון לא רצוי. הרגשתי שאנחנו לא בשלים להביא ילדים ולהקים משפחה. מיטל דווקא רצתה להמשיך את ההיריון, היה לה רצון עז להמשיך את הקשר בינינו. אני לא הייתי בטוח בזה. לשמחתי אז, ולצערי היום, לא הסכמתי בשום אופן. כשהתוודעתי להיריון שלה, אמרתי עליה שאם היא לא תבצע הפלה, ננתק את הקשר. לא יכולתי לחשוב על ילדים. היא עדיין היססה.

"בינתיים ההיריון התקדם, ומיטל כבר הייתה בשבוע ה-25 להיריון. זה כבר תינוק קטן. לא רק חי, אלא גם בועט. לא רציתי את זה, ולחצתי עליה שוב ושוב שתעשה הפלה.

"בסופו של דבר, מיטל השתכנעה. אבל דווקא אז, רגע אחרי שההפלה בוצעה, נחתה עלי ההבנה של מה שעשיתי. באותו רגע, החיים שלי השתנו. לנצח.

"סיוטים רודפים אחרי בימים ובלילות. כל לילה, כשאני נשכב לישון, אני חולם על הילד שלי, ומפנים יותר ויותר שעשיתי את הטעות של החיים שלי.

"היום אני חוזר בתשובה, נשוי למיטל בקדושה ובטהרה, ולא מצליח להביא ילדים לעולם. כנראה שאינני ראוי לכך. אני מדמיין את עצמי כל יום יושב עם הילד, משחק, צוחק, מרים אותו גבוה וזוכה לתת לו נשיקה במצח לפני שהולך לישון.
הגעגוע לילד שפספסתי, צורב. מאד. מאז אין לי מנוחה. אני לא נרגע מהמחשבה על מה שעשיתי.

במכתבי זה אליכם, גברים ונשים כאחד, אני רוצה להגיד בפה מלא: אין מספיק מילים לתאר את הכאב, הצער, החרטה, רגשות האשמה, והתחושות האיומות שאין דרך חזרה. אני כותב לכם את זה עם דמעות בעיניים: אל תעשו את זה. אל תכריחו או תשכנעו שום אישה בשום מצב לעשות הפלה".

ביצוע הפלה אינו הליך רפואי, אלא הליך של ביצוע רצח. בהליך זה לא מעניקים מרפא ותרופה לחולה, אלא מסיימים את חייו של תינוק הרוצה לצאת לאוויר העולם ולחיות.
ביצוע הפלה אינו הליך שמסיים את הבעיה הלא רצויה של האישה, אלא זהו הליך שבו מתחילה מסכת הייסורים של האישה – רוחנית (משום שחטאה בחטא חמור של רצח), פיזית ונפשית.
ביצוע הפלה אינו מתן עזרה לאישה והגנה על זכויות האדם, אלא הליך שבו פוגעים בזכויותיו של עובר חי אך ורק משום ששכבות עור מסתירות אותו ואינו יכול להשמיע את קולו וזעקתו.
ביצוע הפלה אינו הליך חד פעמי שמסתיים בחדר הניתוח, אלא הליך נצחי שילווה את האישה רגע רגע לאורך כל ימי חייה (וגם אחרי).
ביצוע הפלה אינו מתנת "המשך חייה הסדירים של האישה", אלא מתנת המוות.

"נשים שעשו הפלה לא מצליחות להיכנס להריון". צפו בדבריו של הרב זמיר כהן:


קראו את הכתבה שתזעזע אתכם:
כיצד מתבצעת הפלה? כל האמת המטלטלת שמנסים להסתיר - נחשפת

מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים ששוקלות הפלה
טל'  073-222-1333 | 052-9551591 |  kalina@htv.co.il

תגיות:הריוןהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה