חם ברשת

אביב אלוש: "שנזכה כולנו להרים אליו את הראש, בלי שתהיה לנו חרב על הצוואר"

"מילה היא כריתת ברית ממש - ברית מילה. ובימים שלנו כשלמילה כבר יש פחות משמעות ומילים נזרקות באוויר או דרך המקלדת בלי מחשבה ובלי הכרה, בקלות דעת לא הגיונית, ופחות ופחות אנשים עומדים במילה שלהם ולצערי יש אין סוף דוגמאות, זה סימן...יותר נכון תמרור אזהרה שמגיע ומזכיר לנו שכבר היינו בסיטואציות מהסוג הזה והן הובילו אותנו תמיד לחורבן, לגלות ולהרס"

אא

רגע לפני תשעה באב, אביב אלוש בדברים מעצימים שריגשו אלפים ברשתות החברתיות. "פרשת דברים - רגע לפני תשעה באב", הוא פותח וכותב. "למילה יש כח. מילה יכולה להרוג ומילה יכולה להחיות. מילה היא כריתת ברית ממש - ברית מילה. ובימים שלנו כשלמילה כבר יש פחות משמעות ומילים נזרקות באוויר או דרך המקלדת בלי מחשבה ובלי הכרה, בקלות דעת לא הגיונית, ופחות ופחות אנשים עומדים במילה שלהם ולצערי יש אין סוף דוגמאות, זה סימן...יותר נכון תמרור אזהרה שמגיע ומזכיר לנו שכבר היינו בסיטואציות מהסוג הזה והן הובילו אותנו תמיד לחורבן, לגלות ולהרס.

"וכל זה למה? כי שכחנו שיש בורא לעולם !!! מי לה' ...? חומש דברים, בשונה מארבעת החומשים הראשונים זה חומש שנכתב על ידי משה רבנו בעצמו. משה נושא את הנאום האחרון שלו לאורך כל ספר דברים לפני שהוא נפרד מעם ישראל. אחד הפסוקים שתפסו אותי הוא דווקא הפסוק האחרון של הפרשה. כשמשה מבין שעם ישראל חושש מאוד להמשיך את המסע לארץ ולצאת למלחמה בלעדיו, בלי המנהיג שהוביל אותם כל הדרך

"אז הוא אומר להם: 'לא תיראום כי ה' אלהיכם הוא הנלחם לכם'.

"לא אני!!! אני אמנם עוזב אתכם... אבל אין לכם מה לדאוג ולחשוש כי הקדוש ברוך הוא דואג לכם ומוביל אתכם יד ביד כמו שדאג לכם עד עכשיו, כל מה שאתם צריכים זה להאמין בו ובתורה שלו, והכי חשוב - בייעוד שלכם. הקושי להתמסר לבורא בלי מתווכים זה דבר ידוע. זה קל רק כשנמצאים במצבי לחץ ומצוקה אבל העבודה שלנו היא לחפש, לראות, לגלות ולדבר איתו בכל רגע נתון. ו\

"וכשמצליחים להגיע ולהבין את הקשר הישיר והמיוחד שיש לכל אחד ואחת מאיתנו עם הקדוש ברוך הוא, החיים הופכים להיות מופלאים. כל רצונו הוא שנרים אליו את הראש והלב. הוא רק מחכה שנפנה אליו... כמו שכתב הנביא ישעיהו בהפטרה של השבוע: 'שור וחמור יודעים מי קנה אותם ומי הבעלים שלהם... ועמי ישראל לא יודעים. העם שלי לא מתבונן. שנזכה כולנו להרים אליו את הראש בלי שתהיה לנו חרב על הצוואר. שבת שלום וים של שמחה בלב", הוא מסכם. 

תגיות:תשעה באבאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה