חדשות בארץ

נתניהו: "הגולן יישאר חלק ריבוני של מדינת ישראל"

במהלך ביקור במתחם חיסוני קורונה ביישוב הבדואי זרזיר, התייחס ראש הממשלה נתניהו להסתייגותו של מזכיר המדינה האמריקני מההכרה של ממשל טראמפ בריבונות ישראל בגולן, ואמר כי הרמה תישאר חלק ממדינת ישראל: "אנחנו לא יורדים מהגולן"

נתניהו בביקור זרזיר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו בביקור זרזיר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) להסתייגותו של מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנטוני בלינקן, מההכרה של ממשל טראמפ בריבונות הישראלית ברמת הגולן. במהלך ביקור במתחם חיסוני קורונה של שירותי בריאות כללית ביישוב הבדואי זרזיר שבצפון הארץ, אמר נתניהו כי "רמת הגולן הייתה ותישאר חלק ממדינת ישראל. עם הסדר, בלי הסדר – אנחנו לא יורדים מהגולן, הוא יישאר חלק ריבוני של מדינת ישראל".

נתניהו חזר בדבריו על הקריאה לציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה: "אנחנו במצב חירום לאומי. אני רוצה לתת לכם נתון מטלטל. בחודש האחרון, ב-30 הימים האחרונים, מתו במדינת ישראל 1,536 אנשים מהקורונה. למעלה מ-97% מהם לא היו מחוסנים. פחות מ-3% מהם היו מחוסנים".

"יש לנו חיסונים לכל אזרח – לכולם", הוסיף נתניהו. "רק ביום ראשון הגיעו עוד מיליון חיסונים. לכן, אם אתם מתחסנים, אתם מצילים את החיים שלכם. אין שום סיבה שתקחו על עצמכם סכנת מוות. אל תשמעו לפייק ניוז. לכו להתחסן ותצילו את החיים שלכם".

באשר לעיכוב בחזרה ללימודים במוסדות החינוך, אמר ראש הממשלה: "נתחיל לפתוח את מערכת החינוך כנראה בימים הקרובים, והסיבה שאנחנו עושים זאת בהדרגה היא משום שיש בערך 2.5 מיליון ילדים, וכשיש את המוטציה הבריטית המשתוללת, הם ידביקו את ההורים שלהם בני 40 ו-50. אנחנו מנסים לעשות זאת בצורה מדורגת, כך שילדים לא ידביקו ולא יתווספו חולים קשים שיטילו עומס על בתי החולים ואחר כך גם ימלאו את בתי הקברות. לכן אנחנו עושים זאת בהדרגה".

כזכור, מזכיר המדינה האמריקני סירב הלילה להצהיר כי ממשל ביידן מכיר בריבונותה של ישראל ברמת הגולן. בריאיון ל-CNN אמר בלינקן כי "אם שמים בצד את העניין החוקי – כעניין מעשי, רמת הגולן חשובה מאוד לביטחונה של ישראל כל עוד אסד נמצא בשלטון בסוריה, כל עוד איראן נוכחת בסוריה. המיליציות הנתמכות על ידה וממשל אסד עצמו מהווים איום ביטחוני על ישראל, וכעניין מעשי השליטה בגולן במצב זה חשובה מאוד לביטחון ישראל. שאלות משפטיות הן משהו אחר. לאורך הזמן, אם המצב בסוריה ישתנה, זה משהו שנבחן - אבל כרגע אנחנו לא קרובים לכך".

בלינקן חזר בריאיון על כוונתו של הממשל החדש להשאיר את השגרירות האמריקנית בירושלים. הוא ציין כי הממשל מכיר בירושלים כבירת ישראל, אולם התחמק מתשובה לשאלה האם כחלק מהסכם ישראלי-פלסטיני האמריקנים יתמכו בהפיכת מזרח ירושלים לבירה עבור הפלסטינים: "עלינו להגיע לכך שהצדדים ישאו ויתנו ביניהם על סוגיות המעמד הסופי, זו המטרה. למרבה הצער, אנחנו רחוקים מאוד מכך כעת".

הבכיר האמריקני הבהיר, כי הממשל תומך בפתרון שתי המדינות: "זו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והדרך היחידה לתת לפלסטינים מדינה לה הם זכאים".

"האמת היא שאנחנו רחוקים מלראות פריצת דרך ויישוב סופי של הבעיות בין ישראל לפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית", הוסיף בלינקן. "בתור התחלה, אנחנו פועלים לוודא שאף צד לא נוקט בפעולות חד-צדדיות שהופכות את הסיכויים לנוע לעבר שלום והסכם למאתגרים עוד יותר. אני מקווה שנראה את שני הצדדים נוקטים בצעדים שמייצרים סביבה טובה יותר לקיום משא ומתן".

תגיות:רמת הגולןנגיף הקורונהאנטוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה