חדשות בריאות

הגל השני באירופה: עוצר לילי באיטליה, סגר חלקי בגרמניה

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הודיע על הטלת עוצר לילי ברחבי המדינה, בניסיון להתמודד עם העלייה בתחלואת הקורונה. בגרמניה נכנס היום לתוקף סגר חלקי, עליו הכריזה הקנצלרית אנגלה מרקל

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

הגל השני של הקורונה מוסיף להכות באירופה בעוצמה, והיום (שני) איטליה נכנסה לרשימה המתארכת של המדינות ביבשת שהכריזה על הגבלות חריפות במסגרת המאבק בנגיף הקטלני. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה הודיע על הטלת עוצר לילי ברחבי המדינה. מרכזי הקניות צפויים להיסגר בסוף השבוע, והתחבורה הציבורית תוגבל.

צעדים אלו מצטרפים להגבלות שהוטלו באיטליה בשבוע שעבר, שכללו סגירת מסעדות, חדרי כושר ומקומות בילוי ואיסור על התקהלויות. קונטה הוסיף, כי המדינה תחולק לשלושה אזורים על פי רמת התחלואה בהם, ובהתאם לחלוקה זו יוטלו מגבלות תנועה. הוא הזהיר, כי מחלקות הטיפול הנמרץ ב-15 מתוך 20 מחוזות בארץ המגף עלולות לקרוס בתוך כחודש. אתמול אובחנו באיטליה קרוב ל-30 אלף נדבקים חדשים, ונרשמו כ-300 מקרי מוות כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין המתים במדינה מאז פרוץ המגפה מתקרב ל-39 אלף.

לאחר הסגר שהחל בצרפת בסוף השבוע, הגיע היום תורה של גרמניה להיכנס לסגר חלקי עליו הכריזה בשבוע שעבר הקנצלרית אנגלה מרקל. מתכונת ההגבלות נוקשה פחות מהצעדים שננקטו במדינה בגל הראשון. הסגר יימשך בשלב זה לאורך חודש נובמבר, ובמסגרתו ייסגרו מסעדות (למעט טייק-אווי), ברים, בתי קולנוע ותאטרונים. בריכות השחייה ומכוני הכושר ינעלו אף הם את דלתותיהם. חנויות יפעלו תחת מגבלות גישה, וההתקהלות במרחב הציבורי תצומצם ל-10 בני אדם. ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר ימשיכו ללמוד.

מרקל הזהירה היום במסיבת עיתונאים כי העלייה התלולה בתחלואה מובילה את בתי החולים למצב חירום, וכי הרשויות אינן מסוגלות יותר לקטוע את שרשרות ההדבקה. היא הבטיחה לעשות הכל כדי שהסגר יהיה מוגבל לחודש אחד, אולם הבהירה כי לשם כך נחוץ שיתוף פעולה של הציבור: "זה בידיים של כל אחד להפוך את נובמבר להצלחה משותפת, לנקודת מפנה". ביממה האחרונה אותרו בגרמניה למעלה מ-12 אלף נדבקים חדשים.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע בסוף השבוע כי החל מיום חמישי הקרוב ועד ה-2 בדצמבר יוטל סגר על אנגליה. בתי קפה, פאבים, מסעדות וחדרי כושר ייסגרו. חנויות המוכרות מוצרים שאינם חיוניים ייאלצו להיסגר, אולם חנויות המזון יישארו פתוחות. מוסדות החינוך ומפעלי תעשייה ימשיכו לפעול. גם באזורים האחרים של בריטניה הוכרז על צעדים מגבילים להתמודדות עם הנגיף, חלקם כבר נכנסו לתוקף.

ברשימת המדינות האירופיות שהכריזו על סגרים חלקיים והגבלות במינונים שונים נמצאות גם יוון, אוסטריה, בלגיה ופורטוגל. ביוון ייסגרו החל ממחר, ולאורך כל החודש, מסעדות ובתי קפה, ברים וחדרי כושר, ויוטל עוצר לילי. גם אוסטריה הודיעה על עוצר לילי ועל סגירת מסעדות. מחרתיים ייכנס לתוקף סגר בכ-120 רשויות בפורטוגל, בהן מתגוררים כ-70% מהאוכלוסייה במדינה.

תגיות:אירופהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה