חדשות בארץ

לראשונה: סוללת כיפת ברזל נמסרה לצבא ארה"ב

במסגרת ההסכם שנחתם בין ישראל וארה"ב, נמסרה סוללה ראשונה של מערכת כיפת ברזל לצבא היבשה של ארה"ב. סוללה נוספת תסופק, בהתאם לחוזה, בתוך מספר שבועות. שר הביטחון בני גנץ: "הישג אדיר למשרד הביטחון ולתעשיות הביטחוניות שלנו"

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

(קרדיט וידיאו: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

מנהלת 'חומה' במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון מסרה היום (רביעי) את הסוללה הראשונה של מערכת כיפת ברזל לידי צבא היבשה של ארה"ב. המערכת, מתוצרת חברת רפאל, תשמש להגנת כוחות פרוסים של צבא היבשה האמריקאי מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים.

אירוע המסירה נערך בקו הייצור של רפאל, תחת מגבלות הקורונה. באירוע המצומצם השתתפו שר הביטחון בני גנץ ושר הכלכלה עמיר פרץ; ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד; יו"ר רפאל, עוזי לנדאו; ומנכ"ל רפאל, יואב הר אבן.

משרד הביטחון של ישראל ומשרד ההגנה של ארה"ב חתמו באוגוסט 2019 על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות כיפת ברזל להגנת כוחות הצבא האמריקאי. במשרד הביטחון ציינו, כי "הסוללה הראשונה נמסרת לצבא ארה"ב בזמן שיא, ללא תקדים במערכות נשק מהסוג הזה, תוך עמידה מלאה בלוחות הזמנים. הסוללה השנייה תסופק, בהתאם לחוזה, בתוך מספר שבועות".

מערכת כיפת ברזל נמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי החל משנת 2011. היא השיגה למעלה מ-2,400 יירוטים מבצעיים בשדה הקרב, באחוזי יירוט גבוהים מאוד. חברת רפאל הינה המפתחת והמייצרת של המערכת, בשיתוף עם חטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית שפיתחה ומייצרת את מכ"ם ה- MMR, וחברת 'אמפרסט' המספקת את מערכת השליטה והבקרה. מנהלת 'חומה' מובילה את פיתוח מערך ההגנה ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת כיפת ברזל, מערכת שרביט קסמים ומערכת חץ 2 וחץ 3.

שר הביטחון בני גנץ אמר: "מערכת כיפת ברזל, כחלק מהמערכת הרב-שכבתית להגנה מפני טילים, היא עדות נוספת לעוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. בזכות יעילות המערכת, נמנעו הרוגים רבים בעורף הישראלי בדרום הארץ, והיא בעלת השפעה משמעותית על זירת הקרב. אני גאה שהמערכת המתקדמת הזו תגן גם על חיילי צבא ארה"ב. זהו הישג אדיר למשרד הביטחון ולתעשיות הביטחוניות שלנו".

"בשבוע שעבר ביקרתי בארה"ב ודנתי עם בכירי משרד ההגנה והצבא האמריקאי, בין השאר, על נושא הרכש הביטחוני והידע הטכנולוגי שאנו חולקים", הוסיף גנץ. "השלמת העסקה היא עוד הוכחה שהברית הביטחונית, המתבססת על ערכים ואינטרסים משותפים, חזקה מאי פעם. בהזדמנות זו ראוי ונכון להודות לשר עמיר פרץ, שקידם את פיתוח המערכת לפני למעלה מעשור, כשכיהן בתפקיד שר הביטחון".

ראש מנהלת 'חומה' , משה פתאל, הוסיף: "מערכת כיפת ברזל תשלים בשנה הקרובה עשר שנות מבצעיות, יותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים והצלת מאות חיי אדם במדינת ישראל. זוהי זכות גדולה של מדינת ישראל למסור היום סוללה ראשונה של כיפת ברזל, מתוך שתיים, שתוכל להגן על כוחות אמריקאיים פורסים. עצם העובדה שאנחנו מוסרים סוללה ראשונה, שנה לאחר חתימת החוזה, הינה הישג בפני עצמו, כאשר לצד המשך הייצור לטובת מדינת ישראל, עמדנו ביעדי הצבא האמריקאי".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית ברפאל, פיני יונגמן, ציין כי "מערכת כיפת ברזל, שתשרת את הצבא האמריקאי, מותאמת לדרישות האמריקאיות. עם זאת, הביצועים נשארים אותם ביצועים. ביצועי מערכת כיפת ברזל, כפי שהם בישראל, יהיו גם במערכות שישרתו בצבא ארה"ב. את הפרויקט התחלנו בסדרת ניסויים והדגמות בשדה הניסויים white sands בארה"ב. ביצענו עד היום שלוש הדגמות, ויירטנו בשדה הניסויים בארה"ב מטרות שהצבא האמריקאי, הארמי, בחר למערכת כיפת ברזל".

תגיות:ארצות הבריתכיפת ברזלבני גנץרפא"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה