סגולות

"אין עוד מלבדו": כל הפרטים על הסגולה המפורסמת

מי שמתרכז במחשבתו ש"אין עוד מלבדו" - לא יאונה לו כל רע. קבלו את סגולתו המפורסמת של הרב חיים מוולוזין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב חיים מוולוזין (ז' בסיון תק"ט - י"ד בסיון תקפ"א) היה מגדולי הדור בתקופתו, מחשובי תלמידיו של הגאון מווילנה, רב העיירה וולוז'ין ומייסדה של ישיבת עץ חיים, המוכרת כישיבת וולוז'ין "אם הישיבות".

בספרו "נפש החיים" מציין הרב סגולה להינצל מכל צרה.

כה דבריו: "ובאמת הוא עניין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל מעליו כל דינים ורצונות אחרים שלא יוכלו לשלוט בו, ולא יעשו בו רושם כלל, כשהאדם מקבל בליבו לאמר: הלא ה' הוא האלוקים האמיתי, ואין עוד מלבדו יתברך שום כוח בעולם וכל העולמות כלל, והכל מלא רק אחדותו הפשוט יתברך שמו, ומבטל בליבו ביטול גמור, ואינו משגיח כלל על שום כוח ורצון בעולם, ומשעבד ומדבק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ברוך הוא - כן יספיק הוא יתברך בידו שממילא יתבטלו מעליו כל הכוחות והרצונות שבעולם, שלא יוכלו לפעול לו שום דבר כלל".

ידוע על רבים שנושעו בעקבות סגולה זו: בעת צרה להתרכז במחשבה של "אין עוד מלבדו", ולשנן כי אין מלבדו של הבורא יתברך שום כוח כלל, וכי כל העולם וכל העולמות מלאים רק אחדותו של הבורא. אדם המדבק בשעת צרה את מחשבתו לאדון היחיד – יינצל מכל צרה בעולם.

החידוש בדבריו של רבי חיים מוולוזין הוא שגם באיש פשוט ורגיל, שרוב חייו אינו במדרגה רוחנית גבוהה. גם אדם כזה, אם הוא מתחזק במחשבתו בבורא עולם אשר "אין עוד מלבדו" לשעה אחת, אפילו אם היא שעת סכנה - הרי דבקות זו במחשבת אמת, מגנה ומצילה לבל ישלטו ביד יד זרים.

הרמב"ם, שחי מאות שנים קודם הגר"ח מוולוזין, הקדים את סוד סגולה זו. כה דבריו של הרמב"ם: "הנה התבאר לך, כי הסיבה בהיות איש מבני אדם מופקר למקרה, ויהיה מזומן לאכול כבהמות, הוא היותו נבדל מאלוקים. אבל מי ש'אלוקיו בקרבו' לא יגע בו רע כל עיקר".

ממשיך הרמב"ם ומתייחס לפרק צ"א בתהילים, המכונה "שיר של פגעים", ומסביר כי מי שדבוק באלוקיו נשמר מכל דבר רע. כה דבריו: "התבונן בשיר של פגעים, שהוא מספר ההשגחה ההיא הגדולה והמחסה והשמירה מכל הרעות הגופניות... (שלא יגיע לאדם) לא מה שהוא נמשך מהם אחר טבע המציאות, ולא מה שהוא מהם מצער האדם, ואמר: 'כי הוא יצילך מפח יקוש מדבר הוות; באברתו יסך לך ותחת כנפיו תחסה, צנה וסוחרה אמיתו; לא תירא מפחד לילה מחץ יעוף יומם מדבר באופל יהלוך מקטב ישוד צהרים".

"הסיבה לשמירתו של האדם מובאת בהמשך הפסוק: 'כי בי חשק – ואפלטהו, אשגבהו – כי ידע שמי". ממשיך הרמב"ם ואומר: "השמירה באיש הזה היא בעבור שידעני וחשק בי אחר כן".

הרמב"ם ממשיך ומצטט שני פסוקים נפלאים מספר ישעיהו: "אל תירא כי עמך אני, אל תשתע כי אני אלוקיך, אמצתיך אף עזרתיך, אף תמכתיך בימין צדקי" (ישעיהו מא, י), וכן: "ועתה, כה אמר ה' בוראך יעקב ויוצרך ישראל, אל תירא כי גאלתיך, קראתי בשמך לי אתה. כי תעבור במים אתך אני  ובנהרות לא ישטפוך, כי תלך במו אש לא תיכווה, ולהבה לא תבער בך" (ישעיהו מג, א-ב).

הרב יגאל כהן מסביר כי המלחמה העיקרית בדור שלנו היא מלחמת האמונה. אל תחמיצו את ההרצאה המחזקת:

תגיות:סגולהאמונההרב חיים מוולוזין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה