חדשות בארץ

הרב הראשי של יהודי טהראן: "הציונים לא מייצגים את העם היהודי"

בריאיון לערוץ מקומי באיראן, לרגל "יום ירושלים הבינלאומי", פנה הרב יהודה גראמי במסר בשפה העברית "לציונים, ובראשם לנתניהו": "אתם לא מייצגים את היהדות, ולא מייצגים את העם היהודי"

הרב גראמי (צילום מסך, הטלוויזיה האיראנית)הרב גראמי (צילום מסך, הטלוויזיה האיראנית)
אא

(הטלוויזיה האיראנית)

ביום שישי האחרון ציינו באיראן את "יום ירושלים הבינלאומי" – אירוע תעמולה שנתי מבית היוצר של משטר האייתוללות, המשמש פלטפורמה נרחבת להסתה נגד מדינת ישראל. רבם הראשי של יהודי טהראן, הרב יהודה גראמי, נאלץ השנה – סביר להניח, בעל כורחו – להשתתף במפגן האנטי-ישראלי.

בהצהרה שמסר בשידור באחד מהערוצים המקומיים באיראן, אמר הרב גראמי בעברית: "אנחנו, יהודי איראן, רוצים לשלוח את המסר הזה לציונים ובראשם לנתניהו. דעו לכם שאתם, הציונים, לא מייצגים את היהדות ולא מייצגים את העם היהודי. אתם מייצגים רק רעיון ותנועה פוליטית, שרעיונותיה וערכיה נוגדים את הרעיונות והערכים של תורתנו הקדושה והדת היהודית".

"אנחנו, יהודי איראן, מוקיעים ומגנים בחוזק ובתוקף את מעשי התוקפנות שלכם, ומצהירים ומדגישים בכל מקום בעולם שיש הבדל גדול בין היהדות לציונות", הוסיף הרב גראמי.

עם פרוץ המהפכה האיראנית ב- 1979, מנתה היהודית באיראן כ- 100 אלף איש. מספר היהודים המתגוררים כיום במדינה מוערך בכ- 8,000. מחשש לחייהם, נציגי הקהילה טורחים בכל הזדמנות להביע את נאמנותם לאיראן, לבדל את עצמם מהציונות ומישראל, ולתקוף אותה בחריפות. בחודש ינואר, לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, הוציאה הקהילה הודעת גינוי רשמית לפעולה שבוצעה על ידי צבא ארצות הברית, ומשלחת מטעמה אף הגיעה לביתו של הבכירה האיראני כדי לנחם את בני משפחתו.

תגיות:איראןיהודי איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה