חדשות בריאות

בר סימן טוב: "נבצע 100 אלף בדיקות דם כדי להיערך לגל קורונה נוסף"

בריאיון ל"ניו יורק טיימס", אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי ישראל תפתח במבצע נרחב של בדיקות סרולוגיות, שנועד לבחון האם אזרחיה פיתחו חסינות עדר לנגיף הקורונה: "המשימה החשובה ביותר היא להתכונן לגל הבא, במיוחד לגל במהלך החורף"

בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, חשף אתמול (שלישי) כי ישראל תפתח בקרוב במבצע נרחב של עריכת בדיקות דם סרולוגיות לכ- 100 אלף איש, במטרה לבדוק עד כמה התפשטות הקורונה במדינה הייתה נרחבת, והאם עקב כך הציבור הישראלי פיתח חסינות עדר לנגיף. זאת כהכנה לקראת גל שני של הנגיף, שעל פי ההערכות עלול להתפרץ בחורף הקרוב.

בריאיון ל"ניו יורק טיימס", אמר בר סימן טוב כי "זו המשימה החשובה ביותר: להתכונן לגל הבא, במיוחד לגל במהלך החורף". הוא הוסיף, כי "למרבה המזל, נגיף הקורונה תפס אותנו אחרי עונת השפעת. אולם אנו לא יכולים להניח שלא יהיה גל נוסף, או שהוא יתפרץ דווקא במהלך הקיץ".

לדברי בר סימן טוב, קיימות הערכות שונות בנוגע לשיעור הישראלים שנדבקו בנגיף ופיתחו אליו נוגדנים, והן נעות בטווח רחב שבין פחות מאחוז לעשרה אחוזים: "אנחנו רוצים לדעת את האמת". הוא ציין, כי לדעתו לא יהיה צורך לשכנע את האזרחים ללכת ולהיבדק: "אני חושב שאנשים ירצו לדעת", אמר. "כשאני חושב על עצמי – אני ארצה לדעת. אני חושב שהביקוש יהיה גדול יותר מההיצע".

על פי הדיווח בעיתון האמריקני, ישראל הוציאה קרוב ל- 40 מיליון דולר כדי לרכוש 2.4 מיליון בדיקות נוגדנים משני ספקים בארצות הברית ואיטליה, שקיבלו אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

ארגון הבריאות העולמי הזהיר, כי על פי הידוע נכון לעכשיו אין ראיות לכך שמי שפיתחו נוגדנים לנגיף אינם יכולים לחלות בו שוב. ד"ר יאיר שינדל, אחד מחברי כוח המשימה הייעודי של משרד הבריאות להתמודדות עם הקורונה, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי המחקר הישראלי עשוי לספק תשובה לשאלה זו.

שינדל, שותף מייסד ומנהל בקרן aMoon, פירט שני תרחישים אפשריים שיכולים לעלות ממחקר הבדיקות הסרולוגיות. בתרחיש אופטימי, יתברר כי 10 אחוזים מהציבור פיתחו נוגדנים; כך שאם גל הקורונה השני יהיה דומה בהיקפו לגל הנוכחי מבחינת מספרי החולים הקשים – המשמעות היא, שיהיה צורך לאשפז כ- 2,300 חולים במחלקות לטיפול נמרץ, מספרים עמם מערכת הבריאות מסוגלת להתמודד.

בתרחיש פסימי יותר, הסקר הסרולוגי יגלה כי אחוז אחד בלבד מהישראלים פיתח נוגדנים לנגיף. במקרה זה, עלולות המחלקות לטיפול נמרץ להיות מוצפות בכ- 12,000 חולים – הרבה מעבר לקיבולת של המערכת.

שינדל הדגיש, עם זאת, כי ייתכנו קשיים בקבלת תשובות חותכות ממבצע הבדיקות הסרולוגיות. לדבריו, נגיף הקורונה עלול לעבור מוטציות, כך שהבדיקות עלולות שלא לזהות אותו. מכשול נוסף נובע מהעובדה, שאמינותן של חלק מהבדיקות שאושרו על ידי ה- FDA אינה ודאית.

תגיות:נגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה