חדשות יהדות

בצל הקורונה: ציון 300 שנה להולדת הגאון מוילנה

באירוע צנוע, שנערך במתחם קברו של הגר"א מוילנה, ציינו שר החוץ של ליטא ושגריר ישראל במדינה, יוסי לוי, 300 שנה להולדתו של הגאון, הנחשב לאחד מגדולי חכמי ישראל בכל הדורות

  • כ"ט ניסן התש"פ
מתחם הקבר של הגאון מוילנה (קרדיט צילום: שגרירות ישראל בליטא)מתחם הקבר של הגאון מוילנה (קרדיט צילום: שגרירות ישראל בליטא)
אא

שר החוץ של ליטא, לינאס לינקביציוס, ושגריר ישראל במדינה, יוסי לוי, הגיעו הבוקר (חמישי) למתחם קברו של הגאון מוילנה, כדי לציין 300 שנה להולדתו. באירוע הצנוע השתתפה גם ראש הקהילה היהודית בעיר, פאינה קוקליאנסקי.

לינקביציוס הניח אבן על קברו של הגאון, ודיבר על הקשר העמוק שבין ליטאים ליהודים ועל תרומת הגאון להתגבשות "ירושלים דליטא" כמרכז רוחני עולמי. לאחר מכן הוא כתב בטוויטר בשפה העברית: "היום, על יד קברו בוילנה, אני מביע כבוד ומחווה גדולה לגאון, הסמל הנצחי להיסטוריה ותרבות של יהדות ליטא. גדולת תרומתו של הגאון מוילנה לחיים היהודיים הרוחניים חשובה מאוד".

שר החוץ ישראל כץ הודה למקבילו הליטאי, ואמר: "מורשתו של הגאון מוילנה ומורשת הקהילה היהודית העשירה של ליטא ממשיכות להתקיים גם בימים אלו".

בממשלת ליטא הכריזו על השנה כ"שנת הגאון", אך רוב האירועים שתוכננו במסגרת זו לא יצאו אל הפועל עקב מגפת הקורונה.

הגאון רבי אליהו בן רבי שלמה זלמן קרמר נולד בט"ו בניסן ת"פ (23 באפריל 1720). את מרבית שנותיו עשה בעיר וילנה, ומכאן מקור כינויו "הגאון מוילנה" או "הגר"א – הגאון רבי אליהו. בשל גדולתו מקובל לכנותו "הגאון" בלבד.

הגר"א היה פוסק, פרשן ומקובל, ונחשב לאחד מגדולי חכמי ישראל בכל הדורות, ולמי שהשפעתו מכרעת על עולם התורה לענפיו השונים. הוא נחשב לסמל ההתמדה והשקדנות, והיה ראש ה"מתנגדים" לתנועת החסידות.

יחיד בדורו: 10 עובדות על דמותו של הגאון מוילנה

תגיות:משרד החוץליטאהגר"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה