זוגיות ושלום בית

מתכון לזוגיות קורונאית מוצלחת

חשוב קודם כל, להשליך את "מה שאומרים", ש"כשהגבר והאישה יחד בבית הרבה זמן זה מתכון לבלגן". זו פשוט נבואה שמגשימה את עצמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אז אומרים...

"כשהגבר והאישה יחד בבית הרבה זמן זה מתכון לבלגן". מי לא מכיר את זה. זה הרי ברור. תשאלו את כולם! עכשיו, תרצו או לא, אתם הרבה ביחד. ולפי "מה שאומרים", אתם כנראה רבים כל הזמן... האמת? או שכן, או שלא. מה שבטוח הוא, שזה לא חייב להיות כך!

התקופה הזו של הסגר, יכולה להיות מתכון לאסון משפחתי, אך יכולה בהחלט להיות גם משהו שמכריח אתכם להתחבר יותר. זו בחירה שלנו.

הייתי אומר, שזוג שלפני המצב הזה, הייתה להם זוגיות מקרטעת, המצב בהחלט יכול להחריף. יחד עם זאת, זוג שהיה אצלו משהו בריא ויציב מקודם, כנראה הולך אפילו לפרוח! בין כך ובין כך, יש מה לעשות כדי להצליח לבנות בתקופה אתגרית זו.

חשוב קודם כל, להשליך את "מה שאומרים", ש"כשהגבר והאישה יחד בבית הרבה זמן זה מתכון לבלגן". זו פשוט נבואה שמגשימה את עצמה. כי אם באמת יש דרך להימנע משהייה יחד, לזוג שמתקשה, נווו... בסדר. אבל עכשיו, כשזו מציאות שנכפית על כולם, כמעט, זה מה יש. והמחשבה בראש ש"אוי, נצטרך לשהות יחד, ויהיו מלחמות והצקות", יש בכוחה לייצר את הפיצוצים הבאים, כי אתם נכנסים ל"מוד" קרבי - הגנה ומתקפה, ותרצו או לא, אתם תראו יוני שלום כמטוסי קרב, ושושנים כחוחים... אתם פשוט "תחפשו" אותם! אז חשוב קודם כל להיפטר מהמיתוס המכשיל והשקרי הזה.

זה משהו שאני גם רואה אותו בשטח. ישנם זוגות שנמצאים איתי בתהליך של בניה ממש בימים אלו, ואני שומע מהם שהמצב של הסגר הכפוי, מייצר פירות חיוביים הרבה יותר מהר! וזו הנקודה: הם ב"מוד" של בניה, לכן השהייה יחד רק מאפשרת יותר בניה!

עכשיו, רק תבחרו איך לחיות את המצב, ב"מוד" של קרב, או ב"מוד" של בניה. זה בידכם. עזבו אתכם ממה שאומרים.

אני מניח שבחרתם את "מוד" הבניה. עכשיו, מה שנשאר לכם הוא, מידי פעם במהלך היום, כשאתם ב"מוד" של בניה, ואתם חולפים אחד ליד השני, זרקו חיוך של חיבה לשני. זה לוקח שתי שניות. פעם, פעמיים, שלוש ביום, וזהו. לא יותר. זה משפיע מאוד, תתפלאו. כי חיוך של חיבה מעביר מסר חזק ללא מילים: "אני רואה אותך". זה משהו שכולנו שמחים להרגיש.

נוסף על כך, אפילו פעמיים שלוש ביום, זרקו מחמאה אחד לשני. יש דווקא חשיבות בלא יותר מידי מחמאות (וסליחה מכל מי שחלקתי עליו. ואני יודע שלא חסרים כאלה), כי ריבוי מחמאות עלול להיתפס כלא אמין, וגם מאבד את האפקט של המחמאה - זה כבר לא "מבריק ונוצץ". רעיון דומה למה שעומד מאחורי מצוות הטהרה (כמות המחמאות הנכונה משתנה מאדם לאדם, וחשוב להכיר את המקום של בן הזוג). זה נכון גם לגבי חיוכים. אגב, גם מחמאות צריך לדעת איך להעביר. מחמאה בומבסטית עלולה להיתפס כלא אמינה, וחשוב שהמחמאה תהיה כנה ואמינה. היא נקלטת אחרת אצל המוחמא.

חשוב מידי פעם, ושוב, לא יותר מידי, גם התעניינות ב"איך את/ה מרגיש/ה?".

כמה פעמים? בהחלט משתנה מאדם לאדם. נסו להרגיש את תגובת בן הזוג, וללמוד מזה. גם כאן נכון הוא ש"כל המוסיף גורע".

עוד הייתי מציע מידי פעם, את אותה פעולה קטנה פה ושם של פינוק לבן הזוג, כמו להכין קפה, לחתוך פרוסת עוגה וכן הלאה.

שימו לב, כמה פשוט וקל:

1. "מוד" של בניה.

2. חיוך פעמיים-שלוש.

3. מחמאות, אפילו בודדות, סבירות.

4. התעניינות פעם-פעמיים.

זה מדהים איך שאנו יכולים רק משינוי "מוד" ופעולות קטנות וקלות, לשנות חוויית חיים. והכי חשוב, שתרצו או לא, פתאום תבינו שזה פשוט לא נכון מה שאומרים ש"כשהגבר והאישה יחד בבית הרבה זמן זה מתכון לבלגן"...

אגב, שימו לב, רווח נוסף: אם תעשו זאת, איך תרגישו באופן כללי – בלי קשר לזוגיות...

בהצלחה!

חגי צדוק הוא יועץ נישואין ומטפל רגשי מטעם מחלקת שלום בית של ארגון הידברות.

מחלקת שלום בית מעמידה לרשותכם צוות יועצים מומחים שיסייעו לכם להוביל את כל המשפחה לאווירה טובה ורגועה, עכשיו גם באמצעות פגישות טלפוניות/וידאו.

לפרטים חייגו 073-222-1310 

תגיות:הרב חגי צדוקזוגיותשלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה