חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: הלימודים לא יתחדשו אחרי פסח

בריאיון לכאן ב', העריך מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי שנת הלימודים לא תתחדש מיד לאחר הפסח, וכי החזרה לפעילות כלכלית לא תתבצע בבת אחת. בנוגע לבדיקה לאבחון קורונה: "נותנת תמונה מאוד חלקית של המציאות"

בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, העריך הבוקר (שני) כי הלימודים במוסדות החינוך לא יתחדשו מיד לאחר חג הפסח. "אני לא יודע להגיד מתי מערכת החינוך תחודש", אמר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן ב'. "אני חושב שתיאום הציפיות הוא חשוב".

"האירוע הזה הופך קשה ומורכב מיום ליום", הוסיף בר סימן טוב. "מספר החולים הקשים בישראל הולך וגדל בקצב מהיר מדי. אני מעריך שעד לסוף השבוע נהיה עם יותר מ- 150 חולים קשים. אני לא רואה מודל, שבו אנחנו מסיימים את האירוע במספר מועט של חולים מונשמים ובמספר מועט של מתים". הוא חזר על הערכתו, כי הנגיף יגבה אלפי קורבנות בישראל: "אני מקווה לטוב, אבל לצערי אני עדיין חושב שזו המציאות שאיתה נצטרך להתמודד".

"עדיין יש תקווה, שנצליח להשתלט על האירוע", הוסיף המנכ"ל, "אבל זה דורש שורה של צעדים, שיבטיחו שהמאמצים שלנו בתוך הים הסוער של התחלואה כן יעבדו. בהתנהלות נכונה של הציבור, נדע להגיע לתוצאות שאולי נוכל לעמוד בהם". 

בהתייחסו לדיווחים על חילוקי הדעות בין משרדו למשרד האוצר, בנוגע לצעדים הנוספים שיש לנקוט בהם כדי לבלום את המשך התפשטות הנגיף, אמר בר סימן טוב כי גם במשרד הבריאות רואים בדאגה את ההשלכות הכלכליות הקשות של המשבר: "העמדה שלנו היא שצריך לצמצם ככל שניתן, אבל גם אנחנו מבינים שאי אפשר לתת למשק מכת מוות. אם לא יהיה משק – גם לא תהיה מערכת בריאות. אנחנו רוצים להשיג שליטה על התחלואה, כדי שלאחר חג הפסח נוכל להחזיר פעילות כלכלית למשק באופן מדוד ומבוקר. אנחנו רוצים ליצור לעצמנו מרחב תמרון, כך שנוכל לקחת מעט סיכונים ולבדוק אם החזרת הפעילות לא מייצרת עלייה בלתי נשלטת בתחלואה".

בנוגע לצמצום הנוסף הצפוי במספרם של העובדים, הסביר בר סימן טוב: "אנחנו מנסים למצוא את נקודת האיזון ביחד עם משרד האוצר, לראות איך בכל זאת ממשיכים לשמר איזו שהיא שגרה כלכלית בסיסית מעבר למשק לשעת חירום, שתאפשר למשק להתאושש לאחר מכן ולא תיתן לו מכת מוות". הוא העריך, כי החזרה לשגרה לא תהיה מלאה באופן מיידי: "לא נעבור לפעילות מלאה. להערכתי, שנת הלימודים לא תתחדש לאחר הפסח. מרבית הפעילויות לא יתחדשו, אבל נוכל להחזיר פעילויות באופן מבוקר ומנוהל. המפתח בסוף הוא שינוי עמוק בהתנהגות של האנשים".

"אנחנו עובדים על זמן, והזמן יעשה טוב", המשיך בר סימן טוב. "אנחנו רואים שיש מחקרים על תרופות חדשות שאולי יועילו, אנחנו מנסים לייעד תרופות ישנות לקורונה ואולי הן יעזרו. אנחנו לומדים על המחלה. בינתיים אנחנו מתמודדים עם המגפה בשיטות מאוד ישנות, כמו הרחקת אנשים האחד מהשני. אבל אני חושב, שבסוף הטכנולוגיה תסייע לנו לצאת מהאירוע הזה יותר מהר".

מנכ"ל משרד הבריאות ציין, כי הידע בנוגע לנתוני התחלואה של הנגיף לוקה בחסר, אך לדבריו זו אינה בעיה ייחודית לישראל: "אף אחד בעולם לא יודע מה מספר החולים האמיתי. אנחנו יודעים, שככל הנראה לפחות 50% מהאנשים שנדבקים ומדביקים אחרים חווים אותה באופן א-סימפטומטי לחלוטין, כלומר ללא ביטוי תחלואתי. זה מה שהופך את המחלה הזו לכל כך קשה לניהול. טובי המוחות במדינת ישראל עסוקים במאמץ הזה".

בתגובה לביקורת שנמתחה על עמדת משרד הבריאות בסוגיה של העלאת מספר הבדיקות היומיות לאבחון קורונה, אמר בר סימן טוב כי בבדיקה יש בעיה מובנית, שמביאה לשיעור משמעותי של תשובה שלילית כוזבת. לכן, לדבריו, "הבדיקה הזו נותנת לנו תמונה מאוד חלקית, עם רמת תוקף סטטיסטי מאוד נמוכה". עם זאת, הוא הבהיר כי משרד הבריאות יבצע את הוראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגביר את קצב עריכת הבדיקות: "עלינו ליותר מ- 5,000 בדיקות ביום, נגיע השבוע ל- 10,000, ונמשיך להעלות את הקצב עד ל- 30,000. אבל במחלה כמו זו, הבדיקה נותנת תמונה מאוד חלקית של המציאות".

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי מספר הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל- 4,347. מצבם של 80 חולים מוגדר קשה, מתוכם מונשמים כעת 63. מצבם של 81 חולים נוספים מוגדר בינוני, ו- 4,037 נמצאים במצב קל. 15 בני אדם נפטרו עד כה כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ו- 134 החלימו באופן מלא.

תגיות:נגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה