הדלק הנכון לגוף

אם אתם רוצים להמשיך לאכול בהנאה שניצל מוכן וציפס, להטביל אותם בקטשופ, לזרות עליהם הרבה מלח ולקנח בקולה, מומלץ לכם בכנות לא לקרוא את המאמר הבא

אא
כתב הרמב"ם (הלכות דעות ד´ כ´): "כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורינו, אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימיו עד שיזקין הרבה וימות, ואינו צריך לרופא ויהיה גופו שלם ועומד על בוריו כל ימיו...".
נשאלת השאלה - כיצד יכול היה הרמב"ם לומר דבר כזה בביטחון כה מוחלט? הרי ישנם חיידקים, וירוסים, טפילים, תאים ממאירים...
התשובה לשאלה זו פשוטה: אנו הם אלו שגורמים למחלות שלנו, ולא החיידקים והווירוסים. אם איננו מקפידים על "הוראות היצרן" שנתן לנו בורא עולם לשמירת הגוף, אל לנו להתפלא שהוא אינו עובד כראוי.
אוויר העולם מלא כולו בכל סוגי החיידקים (כעין גרגרי אבק קטנים, בלתי נראים). כשהם מגיעים לגוף בריא (דרך הפה, האף וכד´) - הם נשארים רדומים. אבל, אם הם מגיעים לגוף עם רקמות ספוגות סוכר ורעלים נוספים - הם מתרבים וגורמים למחלות שונות.  
"החיידק הטורף" גם הוא נמצא בכל מקום, ואם הוא מוצא גוף ספוג ברעלים, בפרט סוכר, הוא מסוגל תוך 24 שעות להרוג את האדם. לא רבים יודעים, אך כאשר רוצים לעשות ניסוי מעבדה ולהביא להתרבות חיידקים - לוקחים את החיידק, מוסיפים לו סוכר, ומוציאים את החמצן...
אדם שמתגבר על יצרו ומקפיד לאכול רק מזון בריא, בכמויות הנכונות, ומקפיד לקיים את שאר התנאים שהרמב"ם הזכיר - ייהנה, בעזרת ה´, מבריאות איתנה כל ימי חייו. מדוע? כי גוף בריא אינו מעודד התרבות חיידקים, וכך יש לו כוח לדחות את הווירוסים ושאר המזיקים. אם נדאג לכך, שגופנו לא יהווה מצע להתרבות חיידקים, או אז יוכל הרמב"ם להיות ערב לנו שלא נחלה, בעזרת ה´.
נוסיף נקודה חשובה בעניין זה: אנו כבר אחרי מספר דורות של אכילת קמח וסוכר לבן, וירשנו רקמות מזוהמות. אל לנו לחשוב ש"סבא שלי היה מעשן חפיסת סיגריות ליום והיה בריא עד גיל 96", או "סבתא שלי אכלה ממתקים ונפטרה בגיל 98". הם ירשו תורשה מצויינת מהוריהם, ואילו  אנו, ברובנו, ירשנו כבר שניים או שלושה דורות של תזונה לקויה, ואיננו יכולים להרשות לעצמנו לאכול מכל הבא ליד.
כיום כבר הגיעה האנושות למסקנה הבלתי נמנעת כי יש צורך בשינוי. העיתונות מלאה בפרסומות לדיאטות, תרופות, משככי כאבים, כמוסות פלא מהמזרח הרחוק, מארצות הברית... "הכמוסות שכבשו את אירופה" וכו´, חדשות לבקרים צצות שיטות חדשות לייעול הבריאות.
תורים ארוכים משתרכים מאחורי דלתותיהם של רופאים מבטיחים בארץ ובעולם, וגם אלו שאינם פוקדים מקומות אלו - חשים ברע לעיתים קרובות - חלשים, עייפים, עצבניים וכו´.
בדרך כלל, כשבאים להציע איזושהי שיטה, מיד נדרך השומע ומחדד את חושיו כאומר: "מהיכן הפעם אתה מנסה לשדוד את כספי?". הפעם אולי תופתעו לשמוע, אך השיטה שתוצע לכם בסדרת המאמרים המרתקת הבאה, תגלה בפניכם מכשיר פלאי המטפל בכל הבעיות האפשריות עלי אדמות. הוא ניתן לכם חינם עד 120, הוא צמוד אליכם וזמין. כל שעליכם לעשות הוא לתת לו דלק נכון.
מדובר, כמובן, בגופכם.                                                               
שיטה זו, הנקראת "קינגסטון קליניק", המקבילה בהדרכותיה, ברובה הגדול, להדרכת הרמב"ם, גורסת כי גופכם משוכלל הרבה יותר ממה שאתם חושבים. הוא מזהה כל ליקוי בתפקודו במהירות גבוהה יותר מהרופא המבוקש ביותר, הוא לא משתמש ברנטגן, ב- C.T וב- M.R.I כדי לאבחן תקלות, ומשנגמר שלב האבחון - הוא מיד יודע את דרכי הפעולה היעילות לטיפול במקרה זה.
מדהים שכאשר הגוף מגלה מספר עניינים שיש לטפל בהם, הוא יודע בעצמו, בתבונה שנטע בו הבורא, לערוך במהירות סדר עדיפויות ולטפל בבעיות לפי דרגת הנחיצות. לו ידענו איזו מערכת מתוחכמת מופעלת כאשר נשרט עורו של אדם, או כאשר מגיע גוש מזון אל מערכת העיכול, היינו אחוזי השתאות! עד שאמר על כך המשגיח ממיר הג"ר ירוחם ליבוביץ זצ"ל: "לו ידע האדם מה נעשה בגופו משעה שמכניס מאכל כלשהו לתוך פיו עד שיוצא ממנו, היה שולח מברק לביתו לאמור: "הכל עבר בשלום...".  
כדי שמכונה מורכבת זו תפעל במלוא עוצמתה, יש לדאוג לתחזוקה נכונה. מזון איכותי בכמות הנכונה ובשעות הנכונות, פעילות גופנית בריאותית, שאינה מסבה נזק לגוף (כן, יש דברים כאלו), ושינה בשעות הנכונות ובכמות מספקת – הם עיקר ההשתדלות הנדרשת מהאדם, על מנת לתחזק את גופו כראוי.
אז מה לאכול ולשתות? באיזו כמות? באילו שעות? מהי ההתעמלות המומלצת ביותר? מהן שעות השינה האידיאליות? כיצד עלינו להתייחס למחלות? כיצד עלינו להתייחס לתרופות המוצעות לנו חדשים לבקרים?
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה