חדשות בארץ

מנדלבליט על אישור החסינות לכץ: "אירוע קשה"

כץ עצמו הגיב לדבריו של מנדלבליט, ואמר כי "לא עברתי עבירות. התהליך הזה לא היה צריך להיות". לדבריו, "אני מקבל באהבה את מה שהיה, למדתי". יו"ר ועדת הכנסת הביע תמיכה בשינוי חוק החסינות, כך שתישלל מחברי הכנסת האפשרות להכריע בדבר העמדתו לדין של חבר כנסת אחר: "לא קל לשבת מול חבר שלך לכנסת ולקבל החלטה על גורלו"

מנדלבליט וכץ, אתמול (צילום: פלאש 90)מנדלבליט וכץ, אתמול (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס היום (רביעי) להחלטת ועדת הכנסת לאשר את בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ (הליכוד), ובשיחה עם כאן ב' הגדיר את הדיון בוועדה "אירוע קשה". כץ עצמו הגיב לדבריו של מנדלבליט, ואמר כי "לא עברתי עבירות. התהליך הזה לא היה צריך להיות". לדבריו, "אני מקבל באהבה את מה שהיה, למדתי".

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בתום דיון בן עשר שעות אתמול בוועדת הכנסת, 16 חברי כנסת הצביעו בעד הענקת חסינות מפני העמדתו לדין של כץ, המואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, לעומת 10 מתנגדים. הח"כים שתמכו הם חברי הקואליציה, ואילו המתנגדים הם מהאופוזיציה. בין החכ"ים שהתנגדו נמנים שישה מכחול לבן, שניים מהעבודה-גשר, אחד מהרשימה המשותפת ואחת מהמחנה הדמוקרטי. בין התומכים, שמונה ח"כים מהליכוד, שניים מש"ס, שניים מהימין החדש, שניים מישראל ביתנו ושניים מיהדות התורה. חברי הכנסת שנמנעו הם צבי האוזר ומיכאל ביטון מכחול לבן, ואחמד טיבי ומנסור עבאס מהרשימה המשותפת. ההחלטה אמורה לעבור לאישור המליאה, אולם בכל החלטה שתתקבל צפויות עתירות נגדיות לבג"ץ – הן מצד כץ והן מצד היועץ המשפטי לממשלה. אם היא תאושר ייאלץ היועץ להגיש את כתב האישום שוב, וכץ יצטרך לבקש חסינות בשנית.

לפי כתב האישום, כץ פעל בניגוד עניינים בין תפקידו כחבר כנסת וראש ועדה לבין האינטרסים האישיים שלו ושל חברו, מוטי בן ארי. בין היתר, כץ הציג אותו לוועדות הרווחה האתיקה כגורם מקצועי, בו בעת שהוא הסתיר את העובדה כי השניים מצויים בידידות עסקית ואישית רבת-שנים.

הדיון בוועדת הכנסת, אתמול (צילום: פלאש 90)הדיון בוועדת הכנסת, אתמול (צילום: פלאש 90)

הבוקר אמר יו"ר ועדת הכנסת, אבי ניסנקורן (כחול לבן), כי הוא בעד שינוי חוק החסינות, כך שתישלל מחברי הכנסת האפשרות להכריע בדבר העמדתו לדין של חבר כנסת אחר. "לא קל לשבת מול חבר שלך לכנסת ולקבל החלטה על גורלו", אמר לגלי צה"ל, "צריך לשקול שוועדה ציבורית היא זו שתחליט בנושא".

במהלך הדיון אמר מנדלבליט כי ניגוד העניינים החמור שבו היה מצוי כץ, "לא היה רחוק מעבירת השוחד", וכי "מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר". בחוות הדעת שהעביר בשבוע שעבר ליו"ר ועדת הכנסת הסביר היועץ כי ארבע העילות למתן חסינות מפני העמדה לדין של חברי כנסת, כפי שהן מובאות בחוק החסינות, אינן חלות במקרה של כץ, שכן האישומים נגדו הם חריגים ביותר ואינם עולים בקנה אחד עם דרכי העבודה המקובלות בכנסת. חסינותו של כץ, שמואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, תעלה מחר לדיון בוועדת הכנסת, שהוקמה ביום שלישי.

לפי מנדלבליט, החריגות בפעולותיו של כץ היא מכך שהן לימדו על מנהגו ליצור מצגי שווא מרמתיים, בין היתר כלפי חברי כנסת אחרים, באופן אשר היה בו כדי להשפיע על יכולתם של חברי כנסת להפעיל את שיקול דעתם באופן ענייני ועל בסיס מצע עובדתי נכון ומלא.

תגיות:חיים כץאביחי מנדלבליטחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה