דיכאון וחרדות

סובלים מחרדות? 13 דברים שתוכלו לעשות

חרדות קלות עד הפרעות חרדה ממשיות הולכות ונעשות נפוצות בשנים האחרונות. אם גם אתם סובלים מחרדות, הנה 13 עצות שיכולות לעזור לכם להתגבר על החרדה

  • ל' תשרי התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התקפי חרדה והפרעות חרדה הן תופעות שבהן חרדה טבעית ובריאה יוצאת מכלל שליטה, ובמקום להגן עלינו מפני סכנה – מונעת מאיתנו לתפקד גם במצבים רגילים. ישנם סוגים שונים של הפרעות חרדה, וסוגים רבים של טיפולים שיכולים לסייע להן. ישנם גם כמה עזרים טבעיים וטכניקות פשוטות שתוכלו להשתמש בהן אם אתם חווים תופעות של חרדה.

  1. לעשות הרפיה. ישנן טכניקות שונות של הרפיה שיכולות לסייע להרגעה של מצבי חרדה. תוכלו להשתמש במה שמרגיש לכם נוח, החל מנשימות עמוקות, אמבטיות חמות או מנוחה בחדר חשוך, ועד לתרגילי מדיטציה ויוגה.
  2. להיות פעילים גופנית. פעילות גופנית באופן כללי משחררת אנדורפינים והורמונים אחרים במוח, אשר גורמים לתחושה טובה יותר, ומשפרים את הביטחון העצמי. גם במהלך התקף חרדה ממש, פעילות גופנית קלה עשויה לסייע לתחושות הקשות.
  3. להקפיד על תזונה בריאה. תזונה בריאה ומאוזנת מסייעת באופן כללי לבריאות הגוף והנפש ולשחרור מלחצים. לסובלים מחרדות, מומלץ במיוחד לאכול מאכלים עשירים בוויטמיני B, כמו ירקות ירוקים, קטניות ודגנים מלאים; מאכלים עשירים במלטונין, אשר מסייע להסדרה של הפרעות בשינה, כמו זרעי חילבה למשל; מאכלים המכילים אומגה 3, כמו זרעי פשתן ודגי ים; ומאכלים עשירים בטריפטופן, כמו בשר רזה, מוצרי חלב, אגוזים מסוגים שונים וזרעים.
  4. ליטול קומפלקס ויטמיני B. לא תמיד מצליחים לקבל את הכמויות הרצויות רק ממזון, לכן מומלץ ליטול טבליות של ויטמין B קומפלקס. ויטמיני B מסייעים לתפקוד של המוליכים העצביים במוח, ועל פי מחקרים, הם מסייעים לשיפור בתסמינים של חרדה ושל דיכאון.
  5. ליטול אומגה 3. גם כאן, לא מומלץ להסתמך רק על התזונה, אלא ליטול אומגה 3 גם כתוסף. אלו הן חומצות שומן חיוניות עבור הפעילות של מערכת העצבים.
  6. ליטול תוסף מגנזיום וגם תוסף סידן. שני התוספים הללו מסייעים להרגעה של מערכת העצבים וגם להרפיה של השרירים, לכן הם מקלים על תסמינים של חרדה.
  7. ליטול ויטמין C. מחקרים מראים שאנשים שנוטים לסבול מחרדה לרוב סובלים גם ממחסור בוויטמין C. מחקרים אחרים מצאו השפעה חיובית של נטילת ויטמין C על רמות של חרדה בקרב בני נוער, בתוך שבועיים בלבד.
  8. לשתות תה קמומיל. הקמומיל מוכח מחקרית כמפחית תסמינים של חרדה. לסובלים מחרדות, מומלץ להוסיף אותו לתפריט כדי לסייע להרגעה עצמית.
  9. ליטול תמצית ולריאן. הוולריאן ידוע בהשפעתו המרגיעה, והוא יעיל במיוחד עם החרדות גורמות לכם גם לנדודי שינה.
  10. לשתות תה ירוק. תה ירוק מכיל חומצת אמינו בשם L-theanine, אשר מסייע לאיזון של דפיקות לב מהירות (תופעה נפוצה במהלך התקף חרדה), וגם להפחתה של חרדות באופן כללי.
  11. ליטול אשווגנדה. האשווגנדה הוא צמח המוכר ברפואה ההודית. הוא מייצב את התגובה של הגוף כאשר האדם נקלע למצבים של לחץ, מפחית חרדות ומשפר את מצב הרוח. כבונוס, האשווגנדה משפרת גם את יכולת הריכוז.
  12. ליטול נרוקסן. נרוקסן הוא תכשיר הומיאופתי, אשר מסייע להרגעה ומתאים לשימוש גם ביום וגם בלילה, כיוון שאינו מרדים או מעורר. הנרוקסן מסייע במצבי לחץ וחוסר מנוחה, ויעיל לטיפול בהפרעות שינה. בניגוד לשימוש בכדורי שינה קונבנציונאליים, הנרוקסן אינו ממכר ואין לו תופעות לוואי, כך שהוא מומלץ במיוחד.
  13. ללכת לטיפול פסיכולוגי. כל התוספים והשיטות יעילים לטיפול עצמי. אך במרבית המקרים, החרדה היא סימפטום של בעיה פסיכולוגית אחרת, ולכן מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי על מנת לפתור את הבעיה מן השורש. הטיפול המומלץ ביותר לתופעות של חרדה הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT – אשר מסייע למטופל להבין אלו מחשבות מובילות אותו לחרדה, ולשנות את המחשבות הללו. היתרון של ה-CBT הוא שהוא קצר מועד וממוקד מאד, כך שקל להתמיד בו.

סובלים מדיכאון, חרדות ומצב נפשי ירוד? פנו אל מחלקת "נפשי בשאלתי" בהידברות. לקבלת ייעוץ חייגו 073-3333331 או במייל anat@htv.co.il

תגיות:טיפולחרדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה