חדשות בארץ

לאחר העברת המנדט לגנץ: אבי ניסנקורן מונה ליו"ר הוועדה המסדרת בכנסת

יו"ר ההסתדרות לשעבר ומספר 5 בכחול לבן, אבי ניסנקורן, יעמוד בראשות הוועדה המסדרת של הכנסת במקומו של נציג הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר. ניסנקורן הודיע כי בכוונתו לקיים דיונים "בנושאים מהותיים" ולבחון את הקמתן של ועדות נוספות "שיתנו מענה לצרכים הציבוריים השונים"

ניסנקורן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ניסנקורן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין העניק אמש (רביעי) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, את המנדט להרכבת הממשלה, הודיעה כחול לבן בצהריים ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי יו"ר הסיעה, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, יעמוד בראש הוועדה המסדרת בכנסת. הוא יחליף בתפקיד את נציג הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר.

מטעמו של ניסנקורן – לשעבר יו"ר ההסתדרות ומספר 5 ברשימת כחול לבן – נמסר כי "לאור השיתוק המתמשך בעבודת הכנסת", הוא "יפעל לקיום דיונים בנושאים מהותיים ויבחן בתיאום עם סיעות הבית את הקמתן של מספר ועדות נוספות שיתנו מענה לצרכים הציבוריים השונים".

בחוות דעת שהוגשה ב- 22 בספטמבר על ידי היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, נקבע כי  עם העברת התפקיד להרכבת הממשלה לנציגה של סיעה אחרת, תועבר ראשות הוועדה המסדרת לידי נציג הסיעה של חבר הכנסת שעליו הטיל נשיא המדינה את המשימה להרכיב את הממשלה. בדוברות הכנסת מסרו, כי "החילופין בראשות הוועדה אינם טעונים הצבעה בוועדה או אישור מליאת הכנסת. חבר הכנסת ניסנקורן החל לכהן בתפקיד יו"ר הוועדה ממועד מסירת ההודעה".

בהודעת דוברות הכנסת הובהר עוד, כי במידה ונציג סיעת כחול לבן לא יצליח להרכיב ממשלה, ותעלה בקשה להחליף את יו"ר הוועדה, "היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי חברי הוועדה יבחרו יו"ר ועדה בהצבעה במליאת הוועדה".

תגיות:הכנסתאבי ניסנקורןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה