חדשות בארץ

מלצר לנתניהו: "הפרת את חוק התעמולה, חדול מפרסום סקרים"

יו"ר ועדת הבחירות הורה לראש הממשלה לחדול מפרסום תוצאות "סקרים עדכניים", בהם טען כי גוש השמאל מוביל בהם על גוש הימין. באחד מהפרסומים אמר סוקר הליכוד, ג'ון מקלקלן, כי "כרגע, יש פער של 10 נקודות בהתלהבות להצביע. מצביעי הליכוד הם עשר נקודות פחות ממצביעי כחול לבן"

השופט מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)השופט מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, קבע הבוקר (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הפר את חוק התעמולה בכך שפרסם סקרים סמוך למועד הבחירות. מלצר הורה לו לחדול מפרסומים אלה, ודרש ממנו להסיר את כל הפוסטים בנושא עד 7:00 בבוקר.

החלטתו של מלצר הגיעה בעקבות העתירות שהגישו עו"ד שחר בן מאיר וד"ר ענת בן דוד, בהן צוין כי ראש הממשלה הפר את חוק התעמולה בכך שאמר בראיון לתחנת רדיו ובצ'אט-בוט של הליכוד כי בסקרים "עדכניים" עולה כי גוש השמאל מוביל על גוש הימין. "כרגע, על פי המצב בסקרים הפנימיים שלנו, אנחנו מפסידים בבחירות", נכתב בצ'אט של המפלגה לצד איור שבו נטען כי "לגוש הימין 56 מנדטים", וכי "לגוש השמאל-ליברמן-ערבים 64 מנדטים".

בעקבות העתירה הראשונה נגד הצ'אט של הליכוד הודיע השופט מלצר על הוצאת צו ארעי האוסר על המפלגה לפרסם סקרים, אולם ראש הממשלה המשיך בכך, ובריאיון ברדיו התייחס לשאר מפלגות הימין, ואמר: "בכל הסקרים, כולל זה שראיתי לפני שעה, הם עוברים בקלות". בעקבות כך הוגשה עתירה נוספת נגד נתניהו, ובשל כך הפך מלצר את הצו למוחלט.

בהחלטתו קבע יו"ר ועדת הבחירות כי "על המשיבים לחדול מפרסום סקרים, או תוצאות של סקרים, ובכלל זה כל סקר או תוצאות סקר, הנחזות להציג דפוסי הצבעה או שיעורי הצבעה חזויים, בניגוד לסעיף 16ה(ח) לחוק דרכי תעמולה". בהחלטתו הדגיש השופט כי על פי חוק התעמולה, על המפרסם סקר ישן החובה להבהיר כי "הסקר אינו עדכני ואין ללמוד ממנו על דפוסי הצבעה או עמדות של הציבור ביום השידור או הפרסום".

עוד קודם פרסום החלטתו, הפר נתניהו את הוראת מלצר, ובשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו שאל את הסוקר של קמפיין הליכוד, ג'ון מקלקלן: "יש לנו את הסקרים האחרונים. תוכל לומר לנו מה רואים בסקרים הללו?", ומקלקלן השיב: "כרגע, יש פער של 10 נקודות בהתלהבות להצביע. מצביעי הליכוד הם עשר נקודות פחות ממצביעי כחול לבן".

תגיות:בחירות 2019חנן מלצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה